Fx6


Jurgen p

Member
Lid geworden
16 december 2023
Berichten
6
Leeftijd
42
Hallo iedereen ik heb een fx6 pomp zeer tevreden van nu is mijn probleem dat er lucht in blijft en pompt zich continu leeg.
filtermedia en zo is niet te hoog kranen zen ook open iemand da ook dit probleem heeft of had en de oplossing heeft grtz en alvast bedankt.
 
Hallo iedereen ik heb een fx6 pomp zeer tevreden van nu is mijn probleem dat er lucht in blijft en pompt zich continu leeg.
filtermedia en zo is niet te hoog kranen zen ook open iemand da ook dit probleem heeft of had en de oplossing heeft grtz en alvast bedankt.

ff checken of ie ergens lucht binnenkrijgt? Deksel er goed strak op?
Of de inlaat wellicht verstopt, waardoor ie meer uitspuugt dan binnenkrijgt?
 
Is het ook niet alles proper gemaakt heb zelfs water in leiding gegoten om problemen proberen op te lossen hielp ook niet hij leegt nu wel zich niet helemaal meer maar als ik stroom uit zet neemt hij toch weer wat water terug binnen
 
Al het water uit de pomp en slangen verwijderen en droog naast de bak zetten, vervolgens de slang die het water in de bak pompt goed aanzuigen en pas stoppen als je hoort dat de pomp zich gaat vullen, zo zou de pomp zich goed moeten vullen met water.

Zodra je ziet dat de aanvoer slang zich vult de stroom erop.
 
Ik zorg altijd dat ik mijn FX4 als hij open is geweest weer zo goed mogelijk voltank met leidingwater op de juiste temp voordat ik hem weer terug aansluit ?

Verder zal hij om de 12 uur vanaf het moment dat je hem inschakelt een minuut stoppen om te ontluchten, dus als je niets doet gaat het probleem meestal vanzelf weg, smart...
 
Ik zet mn FX6 juist helemaal leeg terug onder het aquarium, draai de uit- en inlaat open, dan stroomt ie vanzelf vol met water, ff wachten tot ie stopt met borrelen en daarna eigenlijk nooit last van lucht erin.
 
Ik zet mn FX6 juist helemaal leeg terug onder het aquarium, draai de uit- en inlaat open, dan stroomt ie vanzelf vol met water, ff wachten tot ie stopt met borrelen en daarna eigenlijk nooit last van lucht erin.

Grappig, zo had ik het nog nooit geprobeerd, ik maak meestal ook alleen het fijne filter bovenin schoon en laat de rest lekker ondergedompeld...
 
Grappig, zo had ik het nog nooit geprobeerd, ik maak meestal ook alleen het fijne filter bovenin schoon en laat de rest lekker ondergedompeld...

Ik spoel de grote watten aan de zijkanten ook altijd wel schoon, en om de schoonmaakbeurt, ong 1x per half jaar haal ik de motor er ff af, en maak ik de spoel/magneet ook schoon, ik merk dat ie
daarna dan weer een stukje stiller en soepeler loopt.
 
Ik zorg altijd dat ik mijn FX4 als hij open is geweest weer zo goed mogelijk voltank met leidingwater op de juiste temp voordat ik hem weer terug aansluit ?

Verder zal hij om de 12 uur vanaf het moment dat je hem inschakelt een minuut stoppen om te ontluchten, dus als je niets doet gaat het probleem meestal vanzelf weg, smart...
Ok ma bij het stoppen in begin maakte ze grrrr geluid om de lucht bellen er uit te trillen doet hij nu niet
 
Ik zet mn FX6 juist helemaal leeg terug onder het aquarium, draai de uit- en inlaat open, dan stroomt ie vanzelf vol met water, ff wachten tot ie stopt met borrelen en daarna eigenlijk nooit last van lucht erin.
Bij mij blijft er momenteel lucht in doe het meestal ook zo tot nu blijft lucht in en pompt zich terug bijna leeg this de eerste keer dak het zo voor heb en trillen doet hij ook ni meer als hij stopt
 

Terug
Bovenaan