Fuubs zijn bakje


Kan er niet van afblijven, weet nu al wat er weer anders moet. De nieuwe grotere bak wordt zowiezo zuid amerika, paar stukken hout, weinig planten, want hier ben ik niet goed in :sorry:
 
Bedankt. Nouja, wel tevreden, maar niet helemaal wat ik voor ogen had. Ik heb dan iets in mijn hoofd, ga naar de lfs, hebben ze net niet wat ik bedacht had, koop dan toch iets en heb dan niet t geduld om verder te zoeken. Aan een draaiende bak rommelen is ook best lastig, pleur alles erin en ga er na pas eens goed kijken hoe het eruit ziet. Geduld, geduld, geduld :D
 
Ik vind het mooi, maar wat ik zelf mis hieraan is links achter het hout wat hoogte. Dus ik zou, als je bv. extra Vallisneria hebt, dat daar achter het hout neer zetten. En dan kan je later bepalen of je iets op het hout wil, of dat je het bruin van het hout gewoon zo laat contrastreren met het groen erachter. De Vallisneria die middenachter staat gewoon laten staan dus, want dat staat daar goed.
 
Thanks, ook voor de tip! Links ben ik ook nog niet zo te vreden over. Ik heb geen vallisneria meer over, maar groeit als kool. Nu ff flink uitgedund en de geknakte lelijke bladeren weggehaalt. Als t weer uitlopers maakt zet ik ze daar neer. Ik ben van plan al t mos weg te halen. Worden een soort dikke rare bossen. Ik heb nog 5 anubias nana en 3 javavarens over, staan in een speciekuip in de tuin. Vooral de javavaren vind ik erg mooi, misschien dat ik die op het hout links kan frommelen, zodat t daar wat groener wordt. De kikkerbeet maakt t daar ook extra donker, die misschien even met rietjes en visdraad op een vaste plek houden.
 
Vandaag niet veel tijd om het aan te passen en dat zullen de vissen ook wel waarderen. Nog even een paar foto's.

20170415_125422.jpg



20170415_125553.jpg


20170415_125621.jpg


20170415_125701.jpg
 
Filter en spraybar eens schoongemaakt, stroming was niet goed. Spraybar zonder dop terug geplaatst voor meer stroming links, kijken wat er gebeurd... crypto's zijn lekker aan t versnotteren en de eerste uitlopers van de valisneria zijn weer gespot. Klein plekje blauwalg op t javamos in t midden, dus weggehaald (wat stinkt dat zeg). Krijg je bij je derde algensoort een prijs als aquariaan? Touwtje gespannen om kikkerbeet voor inlaat weg te houden, zwarte vlek rechtsboven. Al met al een lekker zooitje, maar de visjes doen t nog steeds goed.

20170424_215541.jpg
 
Thanks! T is een beetje damagecontrol vanaf nu. Druk met notarissen, aannemers, voorbereidingen verhuizen, etc. Maar ook stiekem al beetje aan t verdiepen in t toekomstige grotere aquarium.,
 
Waarden gemeten:

NH2 0
NO2 0
PO4 0 (raar, ik voeg dubbele aanbevolen hoeveelheid toe)
NO3 0-10
PH 7 (hoger dan normaal)
KH 4-5 (iets hoger dan normaal)
GH 14 (woeps, veelste hoog)

Meteen alle stenen eruit gehaald... 30% waterwissel, zo weer ff meten.
 
De gh valt toch wel mee want die is hier ook 12-13 en de kh 7. Je bak ziet er goed uit op de foto.
 
Weet je zeker dat het aan de stenen ligt?


Ik had eerst gh 8 (zie paar pagina's terug). Stenen 2 weken terug toegevoegd (1 steen getest met azijn, zelfde soort stenen), dat is het laatste wat ik gewijzigt heb. Mn ph en kh gingen ook licht omhoog, dat was eerste indicatie dat er iets gaande was. Uit de kraan volgens evides komt er 8.5 uit de kraan. Ik doe vandaag nog een keer 30% waterwissel en dan weer even meten, dan kan ik er uitsluitsel over geven.

De gh valt toch wel mee want die is hier ook 12-13 en de kh 7. Je bak ziet er goed uit op de foto.

Mn ramirezi's vinden dat fijner en zitten bij mij al niet op de meest gunstige waarden voor hun, t is een beetje schipperen tussen waarden van de verschillende soorten.
 
Gh inmiddels terug naar 11 door weer een grote waterwissel. Nu even kijken of dat zo blijft. Al mn planten verplaatst om de gaten op te vullen. T is weer lekker mistig in de bak door alle voedingsbollen.
 
20170515_183728.jpg


Co2 fles verwisselt, voor de zekerheid weer mn lange termijntest opgehangen. Prima kleur lijkt mij.

20170515_183747.jpg
 
Laatste grote snoeibeurt voor de verhuizing. Externe pomp staat lekker mee te draaien. Na de verhuizing schaf ik nog een tweede aan, wat heerlijk de ruimte in die dingen om bijv een zak turf in te doen! En dan is die groene slang ook meteen weg en wat extra ruimte voor de vissies.

20170601_211001.jpg


Let niet op de zwevende komkommer..
 
De kardinalen denken dat ze nog in zuid amerika wonen ;)
 
Eindelijk draait de bak weer redelijk en trekken de planten weer een beetje bij. De valisneria heeft echt een opdonder gehad van t een paar uur droog staan. De techniek buiten de bak is nogal rommelig, dus ik ga eens kijken of ik het blauwe kastje kan verbouwen zodat alles erin kan. Voor de pup ook handig dat hij er niet bij kan.

20170620_143305.jpg


20170620_142601.jpg


20170620_142619.jpg
 
De kast heeft karakter moet ik zeggen. mooi dat alles weer goed komt.
 

Terug
Bovenaan