Fuubs zijn bakje


Ik heb ook gewoon een zwarte aquariumposter erachter geplakt.Staat opzich heel netjes.
Bij de drijfplanten haal ik er gewoon uit wat ik teveel vind. Meestal raak ik het op MP en anders gewoon de container in.
 
Ph lijkt iets te stijgen, 6.5+
Kh ook, 3-4
No3 0
Po4 0

Ik doseer nu 4x aanbevolen hoeveelheid hs aqua floracell en 2x de hoeveelheid hs aqua balance po4. Planten doen t goed, vissen ook. Alg nog steeds op zn retour, gaat steeds beter. Van t weekend turf maar eens vervangen, zullen de ramirezi's waarderen.

2kg fles co2 en de zwarte poster (nog steeds, schijnt iets te zijn met de leverancier) zijn in bestelling bij lfs.

20170315_210428.jpg
 
Even de amazone kikkerbeet uitdunnen, dit doe ik nu 1x per week.

Dit gooi ik weg:

20170318_215616.jpg


Dit houd ik over:

20170318_215640.jpg
 
Ik wil eerst volledig van mn alg (roodwieren) af voor ik het aanbied. Zou me een beetje schuldig voelen als ik dat bij iemand introduceer.
 
Daar heb je gelijk in hoor. Dan zou ik het ook niet aan een ander willen overdoen al zie je deze alg niet snel in of op drijvers dacht ik.
 
Nee de alg zit niet op de drijvers, maar via de wortels zou je het zo aan een ander kunnen geven. Iig dat zou ik jammer vinden.
 
Ja dat is zo en als je dat onder controle hebt heb je nog genoeg om weg te geven in de toekomst:)
 
Thanks! Maar het kan altijd beter. Tips zijn dan ook altijd welkom. Vooral kwa planten en inrichting.

Ik heb gister avond dan ook weer een beetje lopen rommelen. Maar t was te donker voor een nieuwe foto, zal hem zo eens maken. Ik heb het mos wat uitgedund, de wortels van de kikkerbeet weer ff bij gepunt en de javavaren herschikt op het hout rechts. Ook de jonge javavaren daar op het hout gezet. Ook is de anubias aan het bloeien en maakt de echinodorus een jonge plant. Ik heb de turf in het filter vervangen (vrouwtje zal zich binnenkort wel weer afvragen waar haar panty is gebleven). Zo ook even de kh meten.
 
Kh 3-4
Ph 6.5

20170319_153101.jpg


Plantjes links onder beginnen het wel moeilijk te krijgen. Iemand een idee voor een laag blijvend plantje wat in de schaduw kan?
 
Ik krijg nu ook groene draadalg en alhoewel de baardalg al wel minder is blijft t terugkomen. Na t toevoegen van co2, meer plantenvoeding en po4, ga ik eens met mijn licht klooien. Ik heb de helialux met:

3500 lumen
7200 kelvin

Ik heb t standaard programma die in de controller staat vanaf t begin al met 10% vermindert, maar ik denk dat t nog steeds te veel is. Ik ga het met nog eens 10% verminderen.
 
De bak draait relatief kort, probeer om een constance te ontwikkelen, d.w.z. niet te veel veranderen laat het zich ontwikkelen, wel de algen weg steeds halen.
 
Oke, thanks. Ik ben nogal ongeduldig.
 
Dat is ook vaak het probleem, planten hebben tijd nodig om veranderingen te verwerken en zich daar aan aan te passen, eens in de 2 weken wat bijstellen is vaak beter.
 
Voor de wekelijkse snoeibeurt:

20170402_183114(0).jpg


Na de wekelijkse snoeibeurt:

20170402_193945.jpg
 
Eindelijk een zwarte poster (car wrap)

20170408_154316.jpg


Ik ga nog de anubiassen van t hout links halen en deze op t hout rechts zetten, verzamelen veel alg zo hoog. Het hout links verder bekleden met javamos.
 
Thanks! Ik moet er nog ff aan wennen, t is nu wel heel donker.
 
Mooi zeg! En de anubias wat minder direct onder het licht zal wel schelen ja.
 
Merci allen,

Ik ben nog lang niet tevreden. Echt nog heel erg zoekende. Dit is meer een oefening voor de (vermoedelijk) oase highline 400.
 
Thanks, anubias ligt in n bad carbo. Zo ff op een steen binden en dan ergens laag plaatsen. Steen is niet zo mooi, maar kon niets anders vinden. Hopelijk zonder problemen wat mos uitdunnen en op t hout verdelen.
 
Tja.. ik weet t nog niet zo.

20170409_190556.jpg


Die anubias ga ik nog wel 10x verplaatsen vermoed ik.
 
Zo en toen ben ik maar weer aan t verbouwen geweest.

20170414_201012.jpg


Nog n beetje mistig
 

Terug
Bovenaan