Fuubs zijn bakje


Colombo testkoffertje aangeschaft.
Ph 6.5 - 7
Kh 3
Gh 7
No2 0,0
No3 0
Po4 0,0
Nh3 0,0

Ik ben nog niet heel erg thuis in deze materie, maar mijn planten hebben dus 0 voeding?
Ik geef aanbevolen hoeveelheid hs flora carbo en floracell.
 
Is er een all in one plantenbemesting waar dit ook in zit?
 
Ja dat kun je krijgen via lid Backplay of bij de Planted box bijvoorbeeld. Ik koop altijd bij lid Backplay.
 
Ik ga me hier eens in verdiepen, want met flora carbo en floracell van hs aqua en voedingsbollen van jbl geef ik al wel wat plantenvoeding.

Ik zal ook eens een co2 meting aanschaffen om dit ook in beeld te hebben.
 
Weer even een update. De algen zijn nog steeds een drama. Co2 set wordt deze week geleverd, ben benieuwd of ik verschil ga merken. Flink wat gesnoeid en een poging gedaan tot mos opbinden, niet helemaal tevreden met het resultaat... Ook heb ik sinds vorige week led met controller. Leek me voor de vissies wel beter dan inene volop licht. Niet helemaal lekker getimed, maar wel leuk. Ik moet ook echt eens die donkere achterwand gaan halen. De vissies doen het nog steeds erg goed!

20170205_200353.jpg
 
Echt een prachtig stuk hout! Alleen jammer om te horen van de algen, hopelijk dat hier verandering in komt zodra de co2 de bak in gepompt word :D

Over het mos moet je je niet al te veel zorgen maken, bij het begin ziet het er een beetje slordig uit vind ik zelf, heb het zelf ook op 2 stukken hout zitten momenteel. Maar na verloop van tijd ontwikkeld het zich vanzelf zo mooi!

En inderdaad zoals je al aangeeft zou een zwarte poster als achtergrond een mooie toevoeging zijn, voor de rest vind ik het wel echt een mooie bak!
 
Leuk hoor en dat mos gaat snel genoeg lekker groeien hoor. Wat leuke drijvers staat ook vast mooi in je bakje;)
 
Mooi aquarium.

Misschien expres maar ik vind het erg mooi dat je het zand tot de achterwand kan zien. Geeft extra diepte omdat je met 2 stukken hout de bak doormidden splitst.

En ach ja alg komt en gaat moet je maar denken. Een paar drijfplantjes zou denk ik erg mooi staan zoals John al zegt.
 
:):):) Thanks!

Co2 komt als het goed is morgen binnen, maar wil daar zaterdag pas mee beginnen om alles een beetje in de gaten te kunnen houden.

Ik had een lid hier al eens bericht gestuurd over drijfplanten met lange wortels (ik geloof mosselplantjes), ik weet alleen niet meer wie dat was. Ik ga er iig actiever naar op zoek. Bedankt voor de tips.
 
Update:
Co2 was woensdag al binnen, maar geen tijd. Vandaag turf vervangen en waardes getest.
Ph 7.0-6.5
Kh 4
Gh 5
Co2 geinstalleerd, morgen ochtend gaat hij aan. Ik heb lekker de tijd om alles in de gaten te houden en te testen.
 
Update:
Co2 draait met inmiddels een paar uur, langzaam opgeschroefd naar ongeveer 12 bellen per minuut. Het ei is nog blauw.
Druppeltesten:
Ph 6.5
Kh 3
Gh 5
 
Update:
Co2 draait nu op 18 bellen per minuut. Ph gezakt tot onder de 6.5. Ei nog niet verkleurt. Wil mijn ph liever niet onder de 6.
 
Thanks, maar maak me nu wel beetje zorgen om mn ph... icm mn vissenbestand en co2...
De continu test doet niets, ph daalt wel. Mijn vissenbestand is niet heel handig met cory's, dus wil geen ph onder 6. Voor kardinalen en ramirezi is dat wel weer oke. Ik zit beetje te twijfelen, co2 zo laten en de continu test negeren (t is meer co2 dan eerst), of turf eruit (met kans dat ph weer oploopt tot 7.5).
Aan gedrag van de vissen merk ik niets.
 
Ik ook niet. Kijk het nog even aan. Ga ze even levend artemia voeren en goed kijken wat ze doen.
 
Update:
Ph tussen 6 en 6.5, lijkt minder te zakken. Bellen nu op 22 per minuut. Continu test nog steeds blauw.
 
KH van 3, dan zakt de pH ook erg snel. Beter is minimaal 4 aan te houden.
De turf kun je stilaan minderen, of uit laten werken.
Daarna minder toevoegen. In combinatie met CO2 zou de pH en KH teveel dalen.
 
Ha super, bedankt. Ik heb 2 netjes met turf in mn filter zitten. Ik zal er 1 uithalen mn c02 even zo laten en doorgaan met veel meten.
 
Je inrichting is echt tof. Het open middenstuk en het hout aan de linker en rechter kant en de planten rondom geeft een mooi gezicht.
 
Update:
Ph 6-6.5, kh 2-3.
Timer van co2 iets later ivm sunrise ledverlichting. Lange termijn test iets verkleurd, maar niet groen. 2/3e van de turf verwijderd uit filter en vervangen voor een 2e grof filter.

Edit: co2 iets teruggeschroefd naar 18 bellen/minuut.
 
Laatst bewerkt:
Ook mijn spraybar iets naar beneden gericht. Iets minder rimpeling op het water.
 
Update:
Ph 6-6.5, niet veranderd. Kh 2-3, niet veranderd. Ook even nh3 en no2 gemeten, beiden 0 (of iig laagste waarde).

Op zoek geweest bij twee winkels voor zwarte poster en drijfplantje, limnobium laevigatum. Beide niet gevonden, dus van de week maar bestellen.
 
Update (waarom ik dit steeds type weet ik ook niet...):
Co2 gaat uit zodra voluit led licht af gaat nemen. Nu gemeten 2 uur later. Ph loopt iets op 6.5-7. Kh onveranderd 2-3. Vissen vertonen geen verandering van gedrag.
 
Mn bak ziet er niet beter uit, daar ben ik druk mee bezig.

Wel leuk om nacht verlichting te showen, dat ei hangt daar nog ff met een reden...

20170212_212106.jpg
 
Ph weer iets gestegen 6.5-7, kh nog steeds rond de 3 (moeilijk zichtbaar met ander licht).
 
Co2 naar 22 bellen/minuut, ph niet zichtbaar gezakt, kh hetzelfde. De continutest niet zichtbaar verandert.

Gedrag van de vissen ook onveranderd.
 

Terug
Bovenaan