Froggy acrobaat (IrisB)


I

IrisB

Guest
Waarom makkelijk alst moeilijk ook gaat dacht 1 van mijn dwergklauwkikkertjes, ondersteboven aan de eendenkroost wachtend op watervlooien die langskomen.
Kan er uren nr kijken als ik er net watervlooien ingegooid heb, super diertjes!

B9657E75-A867-49B8-B1A7-2DE267DC7A47.jpeg
 
Hier gaan de watervlooien vaak juist boven de bodem hangen en hoeven ze er minder moeite voor te doen.
 
Idd, maar heb 1 kikkertje die echt niet slim is .... :eek: voer die ook apart met pincet muggelarven bij, want andere hebben alles op voor deze nog maar beseft dat er eten in gegooid is en als alles op is zwemt hij dan als halve gare heen en weer te zoeken
 
Haha, de arme drommel. Hoevaak geef jij ze voer en wat voor voer?
 
Ik geef 2x daags, ze zitten bij guppen en ancistrussen.
Geef beetje vlokken om vissen af te leiden, dan hangt af, watervlooien of Diepvries muggelarven, tubifex. Gooi er ook wat microwormpjes in. Maar die zijn zo klein dat ik niet echt kan zien of ze ze eten of de vissen. Sommige happen ook nr de vlokken.
 
Jee zeg, ik om de dag en mij is verteld ze niet te vaak te voeren omdat ze snel te dik kunnen worden. Maar zien ze de diepvries wel dan want dat zakt toch zo naar de bodem?
Ik heb er geen vissen bij dus wat ik geef is alleen voor de 6 kikkertjes.
 
Ja maar ik voer ook maar weinig telkens, en vissen nemen ook veel, ik geef het diepvries voer altijd in zelfde hoekje, gooi er eerst klein beetje in, tot ik merk dat ze het ontdekt hebben en dan rest van het blokje.
Ze zitten in aquarium van 50 hoog, dus zo’n 40cm water, en ze geraken zonder probleem naar boven om lucht te happen.
 

Terug
Bovenaan