Frisse start 100x50x50


Robintjeuu

Member
Lid geworden
7 september 2011
Berichten
18
Locatie
Nootdorp
Hallo allemaal!

Na een lange tijd weg te zijn geweest en mijn aquarium verkocht te hebben begon het toch weer te kriebelen..

aankomend weekend een 100x50x50 ophalen waar ik weeeeeer tangs in wil gaan houden. Mijn oude bak was 120x40x40 qua liters ga ik er dus op vooruit.

nu had ik nog een 60x30x30 aquariumpje staan en wil hier een bioloog van maken, hier en daar heb ik al wat informatie gezocht en gevonden maar nu komt mijn 1ste vraag wat adviseren jullie?

1.
20150224_2020331_zps67a4c9c7.jpg


2.
20150224_2018391_zpsf85b297a.jpg



en wat zou dan de beste inrichting zijn?

van instroom naar uitstroom

Filterwatten
Filtermat (fijn)
Filtermat (grof)
Bioballen/keramische pijpjes

persoonlijk neig ik meer naar de 10-5-7 cm dit omdat de dikte van die matten 5 cm zijn en dus makkelijk 1 mat per ruimte kan doen.

in het laatste en grootste vak wil ik mijn opvoerpomp en verwarming doen.



Wat erin komt qua vis en inrichting weet ik nog niet zeker, ik wil eerst zorgen dat dit allemaal tip top in orde is dan rustig gaan opbouwen; eigen achterwand maken! (persoonlijk vond ik mijn vorige ook goed gelukt!)
foto2_zps4cdabfe3.jpg
foto_zpsf2887d47.jpg




Verder heb ik al L. multifasciatus, J. Regani, A. Calvus, S. Petricola dwarf gehouden en zou nu graag eens wat anders proberen! wel na goedkeuring van jullie natuurlijk!

X. Flavipinnis (mits mogelijk)
Paracyp of cyprichromis soort (mits mogelijk)
A. Calvus (evt. 2 stuks?)




Kortom dit is dus weer een nieuwe start met een nieuwe bak, al jullie tips of kritiek is welkom! Ik luister graag naar jullie ervaring en hoop daar iets van mee te kunnen pikken.

Groeten,

Robin
 
Waarom een bioloog een goed buitenfilter is toch veel makkelijker?
 
Omdat er in de bak ik t weekend ga halen er al een overloopsysteem en gat in t aquarium zit! Plus dat een bioloog beter is voor het aquarium denk ik.

Mvg
 
Neusje van de zalm nog steeds he. Een biologisch filter ;)

Heb jaren terug een bioloog onder mijn bak gehad. Niks draait zo stabiel als dat. Gewoon de buffer is groter. echt top.

ziet er goed uit. Succes!
 
John ik deel die mening niet, Ik baal als een stekker van me buiten filters veel meer werk en onhandiger. Daarom besloten om er een Bioloog onder te bouwen blijft veel stabilier,minder schoonmaken en grotere oppervlakte voor de juiste bacterien.

Niet voor niks waarom er nu zoveel mensen overstappen.

Sorry topic starter voor vervuilen van u topic, heel veel succes met de start ziet er goed uit
 

Terug
Bovenaan