foto's plaatsen op het forum

  • Onderwerp starter Deleted member 14272
  • Startdatum

D

Deleted member 14272

Guest
Kan iemand mij in een paar stappen uitleggen hoe ik foto's vanuit mijn laptop geplaatst krijg op het forum,het zal vast wel ergens staan maar ik kan het niet vinden.

gr.bert
 
Onderaan je bericht staat naast het plaatsen Upload bestand en als je dat aanklikt kom je in je mappen.
Afbeeldingen selecteren en plaatsen maar! ;)
 
Dat was een snelle seabait,vraag het maar vooraf,moet ik ook nog foto's verkleinen ooit eens bezig geweest om hoe noem je dat een jpeg bestand te verkleinen waarom dat moest weet ik niet meer maar toen was het niet gelukt
 
Volgens mij gaat verkleinen naar het max formaat vanzelf maar weet ik niet zeker,is echt heel simpel want zelfs mij lukt het! ;)
 
Je kan vrij grote bestanden plaatsen, probeer het maar eens dan zie je het vanzelf.
 
Zit wel een max van 12 afbeeldingen per keer als ik het goed heb.
 
Ik ga het proberen en we zullen zien wat het wordt

bedankt
 
Graag gedaan Bert en succes,we wachten je foto's af! ;)
 
gelukt
 
Ik krijg steeds op mijn donder dat het spam is.
Wat doe ik verkeerd? :S
 
Ik had eerst de foto met IMG tags van een andere site. Dat wilde die niet.
Toen had ik ze geupload met het knopje rechts onder. Dat wilde die ook niet.
Toen heb ik het op imgur gegooid en het linkje in een postje gekwakt, dat was blijkbaar wel goed.
Beetje vreemd dat hij hem niet slikte terwijl ik hem zelf uploadde.

Met een omweg lukt het nu, maar even makkelijk een plaatje uit google vissen gaat niet?
 
Ik had eerst de foto met IMG tags van een andere site. Dat wilde die niet.
Toen had ik ze geupload met het knopje rechts onder. Dat wilde die ook niet.
Toen heb ik het op imgur gegooid en het linkje in een postje gekwakt, dat was blijkbaar wel goed.
Beetje vreemd dat hij hem niet slikte terwijl ik hem zelf uploadde.

Met een omweg lukt het nu, maar even makkelijk een plaatje uit google vissen gaat niet?


Een foto van een andere website linken gaat via het knopje dat ik geel heb gemaakt.

Knipsel.JPG

Je vult daar de link naar de afbeelding in, die begint met http(s) en eindigt bv op .jpeg of .gif.
 
Die moet je eerst opslaan, of kopieren.
 
upload_2019-3-27_20-22-5.jpeg
kopieren net weggehaald.
 
Een foto van een andere website linken gaat via het knopje dat ik geel heb gemaakt.

Bekijk bijlage 270506

Je vult daar de link naar de afbeelding in, die begint met http(s) en eindigt bv op .jpeg of .gif.
Zo ZOU het moeten werken idd.

Zal het hier eens proberen;

aquascaping-bodengrund-dekorativer-sand.jpg


EDIT:
Apart. Hier werkt het wel. Kan het te maken hebben met het feit dat het mijn eerste post was op dit forum?
Een of andere bot protectie die me in de weg zat misschien?
 
Apart. Hier werkt het wel. Kan het te maken hebben met het feit dat het mijn eerste post was op dit forum?
Een of andere bot protectie die me in de weg zat misschien?
Nee, dat is de oorzaak zeker niet.
 
Zo ZOU het moeten werken idd.

Zal het hier eens proberen;

aquascaping-bodengrund-dekorativer-sand.jpg


EDIT:
Apart. Hier werkt het wel. Kan het te maken hebben met het feit dat het mijn eerste post was op dit forum?
Een of andere bot protectie die me in de weg zat misschien?
Nee. Foto's van internet moet je idd eerst downloaden voordat je ze kunt uploaden met de knop 'upload bestand' Als je een foto op Google vind kun je ook het linkje hier delen, hoef je hem niet op te slaan en wordt je daar heen gestuurd. Dan tussen (url) en (/url) plaatsen. Verander dan wel even de ( ) Voor [ ], maar als ik dat doe is de code niet zichtbaar
 
Als dit gewoon een bbcode forum is, dan zou je een url naar een plaatje tussen tags moeten kunnen zetten;

cool-freshwater-fish-for-an-aquarium.jpg


Nu werkt het, maar in mijn eigen draadje werd ik geplaagd met "Dit bericht bevat spam of andere geblokkeerde elementen".
Waarom weet ik niet; het was enkel een mooi plaatje met een vraag.
Heeft aquaforum.nl een zogenaamde blacklist met websites waar niet naar gelinkt mag worden?
 
Zit er een max aan de grootte van de foto's (qua MB's). Wanneer ik foto's toevoeg in mn eigen albumtopic dan staan ze ineens als bijlage ipv de foto zelf:(
 
Per foto is dat 65 Mb gaf Marcel door.
Daar kwamen mijn foto's bij lange na niet aan, de grootste was 18 MB. Maar telkens als ik de foto's toevoegde vanaf mn computer dan kwamen ze als bijlage te staan ipv de foto zelf. Is dit een bug of doe ik iets fout?
 
Je kunt dan op de bijlage klikken en aangeven hoe de foto in het bericht moet komen toch? Als volledige foto of als miniatuur.
 
Je kunt dan op de bijlage klikken en aangeven hoe de foto in het bericht moet komen toch? Als volledige foto of als miniatuur.
Klopt je kan bovenin de foto voor het plaatsen kiezen voor groot of miniatuur.
 
Of ik zie iets over het hoofd of ik ben echt toe aan vakantie. Die invoegopties zie ik wel mobiel maar niet op de laptop😅

1000042999.jpg
20231221_101212.jpg
 
Je ziet dus staan invoegen met opties voor groot of klein JW.
 
Ja dat is erg vreemd en dat ligt niet aan het forum denk ik want je bent zover ik weet de enige met dit euvel. Tijd voor een nieuw laptop JW;)
Mijn screenshot is ook vanaf de laptop namelijk.
 
Ja dat is erg vreemd en dat ligt niet aan het forum denk ik want je bent zover ik weet de enige met dit euvel. Tijd voor een nieuw laptop JW;)
Mijn screenshot is ook vanaf de laptop namelijk.
Betaal jij de laptop?:DD
Ik zal vanmiddag na het werk es kijken of ik erachter kan komen wat er mis is:juggle:
Thanks voor de hulp zover iig(y)
 
Je zou misschien ook een andere browser kunnen proberen
 

Terug
Bovenaan