Fotografie met m'n Canon EOS 1100D


Ik heb gezocht naar flitsers, maar ik weet totaal niet welke ik moet nemen.
Hebben jullie suggesties voor een goede flitser?
 
Laatst bewerkt:
Als je wil kijken naar flitsers, kom je opnieuw bij een aantal basis vragen uit, voordat je kan zeggen wat een goede flitser is.

Wil je gebruik maken van E-TTL, zodat de camera te sterkte van de flits regelt?
Wil je zelf de flitser instellen, om ongeacht de camera instelling invloed te kunnen uitoefenen?
Wil je de filter allen frontaal kunnen gebruiken, of vind je een kop die naar boven kan wenselijk?
In het laatste geval, wil je dit dat ook bij "verticale stand van je camera"
Wil je "achterover" kunnen flitsen en gebruik maken van terug kaatsende opjecten om heel diffuus flits licht te krijgen?
Wil je dat je ook seperaat van je toestel de flitser kan bedienen?

Afijn, de eerste vraag is dus, wat wil je?

Succes met definieren van wat je wenst!
 
Als je wil kijken naar flitsers, kom je opnieuw bij een aantal basis vragen uit, voordat je kan zeggen wat een goede flitser is.
Afijn, de eerste vraag is dus, wat wil je?

Succes met definieren van wat je wenst!
Dan zal ik ze even gaan definiëren. Alvast bedankt voor de hulp!
 
Wil je gebruik maken van E-TTL, zodat de camera te sterkte van de flits regelt?
Wil je zelf de flitser instellen, om ongeacht de camera instelling invloed te kunnen uitoefenen?
Is dit handiger dan dat je het zelf manueel moet regelen?
Wil je de filter allen frontaal kunnen gebruiken, of vind je een kop die naar boven kan wenselijk?
Dat zou handig zijn ja, omdat je dan lichtinval van bv. van boven kunt regelen.
In het laatste geval, wil je dit dat ook bij "verticale stand van je camera"
Zie mijn vorige antwoord.
Wil je "achterover" kunnen flitsen en gebruik maken van terug kaatsende opjecten om heel diffuus flits licht te krijgen?
Wat is daarvan het voordeel?
Wil je dat je ook seperaat van je toestel de flitser kan bedienen?
Dat zou leuk zijn, dan kan je dingen aanpassen op je flitser zonder dat er iets veranderd bij je camera-instellingen.
 
Is dit handiger dan dat je het zelf manueel moet regelen?

Het licht er aan wat je wilt bereiken en op welke manier. Dus geef hier voor jezelf eerst eens antwoord op.

Dat zou handig zijn ja, omdat je dan lichtinval van bv. van boven kunt regelen.

Dan moet je dit als eis op je wish list zetten

Zie mijn vorige antwoord.

Dan moet je dit als eis op je wish list zetten

Wat is daarvan het voordeel?

Dat je kan flitsen zonder dat het zichtbaar is dat je een flits foto maakt, door de diffuse verlichting die je zo maakt.

Dat zou leuk zijn, dan kan je dingen aanpassen op je flitser zonder dat er iets veranderd bij je camera-instellingen.

Ik bedoel meer, moet je filtser apart van je toestel kunnen werken, even ongeacht of je kiest voor E-TTL of manueel. Denk hierbij een schuine lichtinval
of het gebruik van meerdere flitsers op 1 onderwerp.

Al met al kan je heel snel heel veel zeggen, maar bepaal nu eerst eens wat je wilt, het gaat meer om de diepte.......... en bij fotografie dus om de scherpte diepte :)

Succes met je puzzel en zoektocht!

Sorry quoten is niet mijn ding, maar je zal vast vinden wat ik schreef........
 
Ik bedoel meer, moet je filtser apart van je toestel kunnen werken, even ongeacht of je kiest voor E-TTL of manueel. Denk hierbij een schuine lichtinval
of het gebruik van meerdere flitsers op 1 onderwerp.

Al met al kan je heel snel heel veel zeggen, maar bepaal nu eerst eens wat je wilt, het gaat meer om de diepte.......... en bij fotografie dus om de scherpte diepte :)

Succes met je puzzel en zoektocht!

Sorry quoten is niet mijn ding, maar je zal vast vinden wat ik schreef........

Ik heb het perfect gevonden, en bedankt voor je hulp! ;)
 
Laatst bewerkt:
Cedric, handige site maar je moet wel willen lezen, http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/flitsers/. fotografie is erg persoonlijk, iedereen heeft voldoening van andere materialen. Ik kan je wel vertellen welke flitsset ik heb, maar dat is daarom niet voor jou geschikt . Bij Fotografie is veel lezen leren en oefenen belangrijk, daarna komt pas materiaal kopen.
 
Wellicht kunnen de volgende sites je helpen
eosdigitaal.nl en Belgiumdigital.be
gr Henk
 
Cédric wel eens gedacht aan een tweedehands lens?
Ik zie bij cameraland een macrolens: Tamron Tweedehands 90/2.8 SP Di Macro 1:1
Als je een macrolens zou willen kan dit een optie zijn kosten €299 wel boven jouw budget maar als je iets redelijks zou willen kan dit wat zijn.
 
Voor tweedehands heb ik het niet zo, geen idee waarom... ;)
Momenteel laat ik het even bij wat het is, deze lens is momenteel nog prima naar gelang mijn gebruik, en ik kan bijzonder goed gaan uittesten nu! ;)
 
Ik lees dat vaker dat mensen schrikken van tweedehands, toch kan dat voor velen net de stap zijn om een betere lens te kunnen aanschaffen.
Als dit bij een goed aangeschreven winkel koopt, zolas hierboven beschreven met 1 jaar garantie wat kan je gebeuren. Misschien in je achterhoofd houden als je een keer iets anders wilt.
Maar je conclusie eerst oefenen en testen is een strak plan, succes.
 
Als je de lens mag testen ter plaatse, dan zou ik er nu niet zo een probleem van hebben... Maar zo heb ik het ook een paar keer voorgehad, toen ik op zoek was naar mijn nieuwe bak, dat ik vroeg om hem gevuld te zien, en dat ik een pieptoon te horen kreeg... ;)
Ik wil dus geen lens kopen die niet goed werkt of stuk is, wat natuurlijk dus wel een extra risico kan zijn.
 
Als je de lens mag testen ter plaatse, dan zou ik er nu niet zo een probleem van hebben... Maar zo heb ik het ook een paar keer voorgehad, toen ik op zoek was naar mijn nieuwe bak, dat ik vroeg om hem gevuld te zien, en dat ik een pieptoon te horen kreeg... ;)
Ik wil dus geen lens kopen die niet goed werkt of stuk is, wat natuurlijk dus wel een extra risico kan zijn.

Je leest niet goed, ik schrijf als de lens bij een goede winkel koopt met garantie kan je niets gebeuren.
 
Bij een goede winkel niet, maar ik had het nog even over de tweedehands-aankoop. ;)

Nogmaals je leest niet goed, bij een goede zaak kun je ook tweedehands lezen kopen met garantie.
Kijk maar eens bij cameraland.nl
 
Tweedehands lenzen in een winkel? Die ben ik hier nog niet tegengekomen, maar ik kan er wel eens naar kijken. ;)
 
Cameraland is zeker een betrouwbaar adres, ook voor tweedehands spullen. Zeker als daar ook nog een jaar garantie op zit mag je ervan uitgaan dat je geen miskoop doet. Maar ik vraag me af of een macrolens de juiste lens voor jouw gebruik zal zijn. Ik ben het met je eens dat eerst verder oefenen met de spullen die je hebt verstandiger is dan "dure" aankopen te doen waarvan je nog niet goed kan inschatten of dat de juiste apparatuur voor je is.
 
mijn laatste reactie op deze topic, ik sluit mij helemaal aan bij Marlonneke.
 

Terug
Bovenaan