Fotoalbum van Ruben01


Multi s zijn inderdaad leuke visjes maar dat ze zoveel jongen krijgen was voor mij de reden ze weg te doen. Ik raakte hier het jonge grut eigenlijk niet kwijt en voor de Aqua65 werd het echt veel te veel.
 
Het wachten was de moeite waard Ruben:thumbs:;)
Gelukkig maar:p

Oh gaaf! Komen hier ooit ook nog, de multi's. Onwijs leuke vissen om te zien, maar vind het zonde om de 80cm er voor te veranderen
Thanks! Ja, het zijn hele gafe vissen!

Eh... Ja... iets met thuiswonende student zijn en ouders die de 60cm gedogen... En zelfs die ruil ik het liefst stiekem om voor een grotere bak, maar ze zijn te veel thuis om dat te doen :juggle: En dan is het de vraag of ze daar blij mee zullen zijn :D Denk nml dat ze dan allebei te koop komen te staan
Oei, herkenbaar probleem:D:D;)

Multi s zijn inderdaad leuke visjes maar dat ze zoveel jongen krijgen was voor mij de reden ze weg te doen. Ik raakte hier het jonge grut eigenlijk niet kwijt en voor de Aqua65 werd het echt veel te veel.
Over het kwijt raken van de vissen maak ik mij nog niet zulke hele grote zorgen, op mp worden ze bijna niet aangeboden(mischien omdat weinig mensen ze houden:juggle::stom:) en heb een lfs die ze wel wil hebben:D
 
Over het kwijt raken van de vissen maak ik mij nog niet zulke hele grote zorgen, op mp worden ze bijna niet aangeboden(mischien omdat weinig mensen ze houden:juggle::stom:) en heb een lfs die ze wel wil hebben:D


Ja dat ligt er ook aan waar je woont denk ik want ik kreeg ze niet verkocht op MP en de lfs had er al genoeg en wilde niet meer en dan is het lastiger.
 
Ja dat ligt er ook aan waar je woont denk ik want ik kreeg ze niet verkocht op MP en de lfs had er al genoeg en wilde niet meer en dan is het lastiger.
ja, dan wordt het moeilijk. Toen heb je Ludger maar met de problemen opgezadeld:D:p
Ziet er leuk uit Ruben.
Bedankt Dirk!
 
Oei, herkenbaar probleem:D:D;)
Kan ook een meterbak halen en die op de plaats van de dubai zetten.. Dubai naar de 60cm... Hmmmm... :juggle: Al wel sinds 2 dagen een derde bakje staan, hebben ze nog niks van gezegd en is volgens mij ook nog niet gespot

En dan is er niemand meer die voor je kookt en je was doet :D
Bijkomend voordeel: je hebt het hele huis voor jezelf :D
Haha, tis het een of het ander. Maar nu ik in mijn afstudeerjaar zit ook wel heel lekker als het gedaan wordt.
 
ja, dan wordt het moeilijk. Toen heb je Ludger maar met de problemen opgezadeld


Haha, die bood zelf aan om ze over te nemen want hij had een hele grote bak waar ze in zijn gekomen. Dus snel dat aanbod geaccepteerd waarna zowel Ludger als ondergetekende blij waren:D.
Of hij nu nog zo blij is met de visjes durf ik je niet te zeggen want zover ik weet heeft hij er nog zitten;)
 
Update bak op school:
20181031_161157.jpg
20181031_161153.jpg



20181031_161139.jpg
 
Mooi is 'ie! Ook een erg leuk filmpje, de bak is schoon en goed helder :)
 
En het volgende paro nestje is alweer een feit. Ze doen erg hun best:D
Net in hun nestje geschenen(de derde alweer:D) en zag hele kleine dingen wegschieten!!

Dus ga ze microwormen voeren en kijken wat het wordt:daisy::daisy:
Mooi is 'ie! Ook een erg leuk filmpje, de bak is schoon en goed helder :)
befankt Nicole!
 
Wat ben je lekker bezig met de hobby Ruben!

Prachtig dat donkere bakje waarvan je een foto hebt ingestuurd :smitten::smitten::smitten:
 
Ik had destijds per 4 vissen een klein vegertje in de bak liggen zodat ze dat zand eraf konden vegen:D
moet ik hier ookmaar doen:D

Hahaha, ze zullen wel zo slim zijn geweest zichzelf niet in te graven, hoop ik dan toch.
hoop ik ook niet, 'van onderen!':D:D
Wat ben je lekker bezig met de hobby Ruben!

Prachtig dat donkere bakje waarvan je een foto hebt ingestuurd :smitten::smitten::smitten:
bedankt Sanne!

Zal speciaal voor jou een samenvatting maken:p

dat donkere bakje staat in de woonkamer, dan heb ik nog 2 parosphromenus filamentosus bakjes waarvan de bewoners de afgelopen tijd alweer wat nestjes hebben gemaakt, een vijver en een terrarium waar ik nog mee bezig ben.

Het aquarium met de slakkenhuiscichliden staat op school heb ik daar neergezet en onderhoud ik. :daisy:
 
Weet niet of ik het hier al had gezegt, maar sinds een week staat er een zeebakkie op school! (Tja, thuis mag het niet:engel::D).

Klein 30L bakje met levend steen. Heb me niet heel goed ingelezen, ben ik nog mee bezig, maar moest snel de bak opstarten zodat ik het levend steen nog van de lfs met korting mee kon nemen:juggle:

Maarja, nu is er dus een algenplaag, goed teken. Zitten vgm ook een zeesterretje, glasanemoon en kokerwormpjes in. ;)

Leraar zegt dat de andere leerlingen het best interresant vinden en zoeken naar andere diertjes:daisy:


Foto's komen zo:engel:
Inrichting is nog niet definitief.

Zit een 30cm jmb zoutwater ledbalk oid boven en een afschuimer.

Kans dat dit projectje slaagt is denk ik 20%, omdat ik niet veel ervaring hiermee heb, het een klein bakje heb en mijn budget erg klein is

Zie dat ik al heel lang geen update van de 60cm heb gepaatst, ik verval een beetje in John-praktijken, sorry daarvoor:D;)
 
ik verval een beetje in John-praktijken, sorry daarvoor

Mijn pluspunten hoef je niet te benoemen hoor:p.

Leuk bezig in elk geval en welke afschuimer heb je daar in gebruik? Van Glasanemonen wordt ik nooit zo vrolijk en bestrijd die hier altijd snel.
 
Mijn pluspunten hoef je niet te benoemen hoor:p.

Leuk bezig in elk geval en welke afschuimer heb je daar in gebruik? Van Glasanemonen wordt ik nooit zo vrolijk en bestrijd die hier altijd snel.
Een wavereef, deze vgm:
http://m.wavereef-aqua.com/protein-...er/low-nano-protein-skimmer-for-aquarium.html
Beetje overpowered, maar kon het ergens goedkoop meekrijgen:daisy:


Ja, de glasanemonen ga ik ook maarwat tegen doen. Zijn alleen nu nog harstikke klein:juggle:
 
Als je er iets voor wil kopen dan zou ik je de Aiptasia X van Red Sea willen adviseren. Die van Colombo is goedkoper maar werkt minder dan die van RS.
 
Hoop je op een update van de andere bak :( Maar ja, dit is ook wel soort van goed :p
 

Terug
Bovenaan