Fotoalbum van Ruben01

"Niet Leuk"

(Bij een gebrek aan de niet leuk knop)
 
Terug een pakje pagina's mogen doorlezen .
Leuk bezig en chapeau over de manier hoe je bezig bent .
 
Bedankt Stefan!


Vrouwtje liet zich gisteren tijden etenstijd goed zien, onderin de vak, at goed en toen kwam de man eraan, weg vrouw:juggle:
Hmmm dat is niet leuk om te zien. Zou ze gewoon nog te jong zijn?

Kun je de man er niet tijdelijk uithalen, wat in de bak veranderen - haar laten wennen en hem dan weer terug zetten. Met name door het veranderen van de bak is hij denk ik zijn territorium kwijt.
 
Kun je de man er niet tijdelijk uithalen, wat in de bak veranderen - haar laten wennen en hem dan weer terug zetten. Met name door het veranderen van de bak is hij denk ik zijn territorium kwijt.
Zat ik ook over na te denken, dan stop ik hem in een 20L bakkie;)


Bedankt voor het meedenken!:daisy:
 
De man zit in 1 van de 20L bakjes, zonder overwennen (temperatuur was gelijk, ph en tds), en hij zwemr nu vrolijk door die bak;)
 
De man zit in 1 van de 20L bakjes, zonder overwennen (temperatuur was gelijk, ph en tds), en hij zwemr nu vrolijk door die bak;)
Dan en ik eens benieuwd hoe het gaat als je hem terug plaatst. Hoe lang ga je hem apart houden en ga je nog wat veranderen aan zijn territorium?
 
Dan en ik eens benieuwd hoe het gaat als je hem terug plaatst. Hoe lang ga je hem apart houden en ga je nog wat veranderen aan zijn territorium?
Vrouwtje durft iig al tevoorschijn te komen:juggle:
Ik houd hem daar zo lang als nodig (tot het vrouwtje zich helemaal heeft gevonden in de bak, en mooi dik is), dus een weekje of 2. Ja, ga een paar dingen veranderen in de bak. De grote echinodorus haal ik er geheel uit en knip ik bij, ook de wortels. Hij word namelijk erg groot. Of ik doe in plaats van de echino een andere plant, ideeën?
En dan nog een paar kleine dingen in de bak veranderen (kokosnoot, bladeren en de losse stukken hout);)
 
Je zou meer hout en bladeren kunnen gebruiken en alleen de Limnobium houden. Dan weet je zeker dat je biotoop correct blijft.
 
Je zou meer hout en bladeren kunnen gebruiken en alleen de Limnobium houden. Dan weet je zeker dat je biotoop correct blijft.
Nog meer bladeren?:p:p


Met alleen limnobium vind ik het zelf niet zo heel mooi, de plant geeft er nog een mooi kleurtje aan;)
 
Nog meer bladeren?:p:p


Met alleen limnobium vind ik het zelf niet zo heel mooi, de plant geeft er nog een mooi kleurtje aan;)
Tja, maar ik zou zo niet weten welke plant uit de Caquetá komt...
Echinodorus bleheri komt heel vaak voor in ZA, dus dat is je beste optie.
 
Staat er mooi bij Ruben, jammer van het gezeur met je Apisto's. Hopen dat het bijtrekt, wat al gezegd is flink de inrichting omgooien zodat het territorium weg is. Wie weet?
 
Staat er mooi bij Ruben, jammer van het gezeur met je Apisto's. Hopen dat het bijtrekt, wat al gezegd is flink de inrichting omgooien zodat het territorium weg is. Wie weet?
Bedankt Ben!

Hoe gaat het nu met beide vissen? Vrouw al wat beter te passe
Ze doen het beiden goed. Hoewel ik bij de 'vrouw' toch een paar blauwe puntjes op de staart zag, wat weer wijst naar een man.

Ik wordt niet goed!!!!!!:stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom:
 
In het terrariumpje ook weer wat verandert, een buitenfilter(action bak met gaatjes en het oude pompje van het binnenfilter:juggle:) voor het watervalletje en watergedeelte. Vond dat pompje in de vak namelijk harstikke lelijk:rolleyes:

IMG_2743.JPG
IMG_2744.JPG
IMG_2745.JPG


Nu daar nog filtermateriaal in, iets hoger zetten zodat het pisstraaltje geen pisstraaltje meer is:D

En dan na de vakantie nieuwe planten erin en planten in het watergedeelte.
En weer gaan zeuren of er nu wel dieren in mogen afgezien van de springstaartjes:engel::D:p
 
Ze doen het beiden goed. Hoewel ik bij de 'vrouw' toch een paar blauwe puntjes op de staart zag, wat weer wijst naar een man.

Ik wordt niet goed!!!!!!:stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom:
Aan de positieve kant weet je Utaka nu blindelings te vinden mocht het nodig zijn ;)
 
In het terrariumpje ook weer wat verandert, een buitenfilter(action bak met gaatjes en het oude pompje van het binnenfilter:juggle:) voor het watervalletje en watergedeelte. Vond dat pompje in de vak namelijk harstikke lelijk:rolleyes:

Bekijk bijlage 254803 Bekijk bijlage 254804 Bekijk bijlage 254805

Nu daar nog filtermateriaal in, iets hoger zetten zodat het pisstraaltje geen pisstraaltje meer is:D

En dan na de vakantie nieuwe planten erin en planten in het watergedeelte.
En weer gaan zeuren of er nu wel dieren in mogen afgezien van de springstaartjes:engel::D:p
Leuk om te zien dat de planten in jouw terrarium wél leven :p
 
Ah gelukkig je bent er nog druk mee allemaal,was ff bang dat je er klaar mee was! ;)
Hahaha, ja hoor ik ben nog bezig:D:p

Ik geloof niet dat je ouder accoord zullen gaan met je idee van een Orca hoor:D;)
Ik denk het wel hoor, enigs probleem is het geld, een bak van 100m bij 100m is best duur:juggle::D;)

Aan de positieve kant weet je Utaka nu blindelings te vinden mocht het nodig zijn ;)
:D:D:D:D
Ja klopt, is maar 20-30 min. lopen vanaf statiom:engel:

Leuk om te zien dat de planten in jouw terrarium wél leven :p
:p:p:p:p
 
Ze doen het beiden goed. Hoewel ik bij de 'vrouw' toch een paar blauwe puntjes op de staart zag, wat weer wijst naar een man.

Ik wordt niet goed!!!!!!:stom::stom::stom::stom::stom::stom::stom:
Oh echt... Zal de spanning onderling wel verklaren
 
Oh echt... Zal de spanning onderling wel verklaren

Nouja hoeft niet, ook m/v kan gewoon niet matchen.

Wil je bij koppel vormers meer zekerheid dan zul je met een grote groep moeten beginnen en hierin selecteren.... maarja daar moet je wel de ruimte voor hebben natuurlijk.
 
2 20L bakjes zijn bevolkt!

Pakje kwam 1 dag eerder. Eentje is dood gegaan... Alleen in die fles zaten 3 vissen? Heb navraag gedaan hoe dat kon, achja, aan de andere kant wel geluk:juggle:

Zwemmen nu door de bak, beetje aan het verkennen, ga proberen foto's te maken.


Oja, dit is de dode...
Gok op een vrouwtje
IMG_2765.JPG


Foto's van hoe ze aankwamen in een klein flesje met een blaadje erin:
 
Terug
Bovenaan