fotoalbum van rickjuuh


Mooie lamp, die heb ik ook boven mijn kleine bakje. Die kan erg fel!
Goed dat je de RGB hebt, want de 'normale' geeft toch echt veel minder mooi licht.
 
Mooie lamp, die heb ik ook boven mijn kleine bakje. Die kan erg fel!
Goed dat je de RGB hebt, want de 'normale' geeft toch echt veel minder mooi licht.

Inderdaad ook een reden waarom ik voor de rgb ben gegaan. Op deze manier komen de kleuren van de planten en vissen beter over.

Het fijne van de dimmer is dat ik hem tijdens de opstart lager in kan stellen en in de loop van de tijd op kan schroeven :D

Dit samen met een goede bemesting en co2 (en hopelijk wat hulp van de chihiros doctor) en dan moet het helemaal goed komen met mijn nieuwe bak denk ik.

In het totaal is het nu wel een behoorlijk kostenplaatje geworden, maar dan lieverd in 1 keer goed dan dat het een flop wordt (dan kost het uit eindelijk nog meer geld)
 
In het totaal is het nu wel een behoorlijk kostenplaatje geworden, maar dan lieverd in 1 keer goed dan dat het een flop wordt (dan kost het uit eindelijk nog meer geld)

Ja dat heb ik ook eens gemerkt. Beter in een keer goed doen idd, alhoewel ik mijn mening over het nut van de chihiros doctor nog niet gevormd heb.
 
Ja dat heb ik ook eens gemerkt. Beter in een keer goed doen idd, alhoewel ik mijn mening over het nut van de chihiros doctor nog niet gevormd heb.

Ik heb ook nog geen ervaring met de chihiros doctor, maar zodra ik mijn bakje op ga starten houd ik je op de hoogte over mijn bevindingen ;) voor het geld kon ik het niet laten om het niet uit te proberen :D

Deze vakantie bij mijn ouders thuis. Na de vakantie weer terug naar mijn appartement en dan verder met mijn bakjes :)

Gelukkig heb ik goede hulp die voor de bakjes zorgt nu ik er niet ben
 
Nog even bezig geweest met de scape

toch nog behoorlijk wat veranderd. Waarschijnlijk binnenkort ook nog wat spiderwood halen, wordt het toch een behoorlijk stuk natuurlijker van denk ik.

De gebieden waar nu geen lava ligt wordt wit zand. Op de lava komt nog soil
photo_2018-01-08_20-12-57.jpg
photo_2018-01-08_20-13-00.jpg
photo_2018-01-08_20-13-04.jpg
 
Zo ik kom net thuis, en ja hoor pakketje afgegeven.

Dus meteen even open gemaakt en getest!
Wat een tof ding die chihiros doctor 3e generatie. Veel kleiner dan ik had verwacht (positief natuurlijk voor mijn nieuwe scape) en voor zover ik tot nu toe kan zeggen ziet het er erg degelijk en well made uit.

20180109_153251.jpg
20180109_153657.jpg
20180109_153649.jpg


Hij moet in mijn nieuwe bak natuurlijk lager komen te zitten :D
 
Ben reuze benieuwd naar je ervaringen :thumbs:

Ik heb hem toch weer even ingepakt zodat hij helemaal vers kan beginnen wanneer ik mijn scapers tank opstart :)

Ik moest het toch een keer proberen en nu kwam ik hem voor een aannemelijk prijs tegen dus toen was de keus snel gemaakt.

Dus nog even afwachten tot de nu bak is gevuld en dan laat ik meteen wat weten over hoe en wat ;)

Ps. Voor de schaal van de chihiros, op de foto zit hij in mijn nano 20 cube.
 
Ziet er goed uit hoor.

Dankje :D

Via deze manier ook maar een kleine update van mijn nano cube haha

(Ps. Sorry voor de zeer slechte kwaliteit foto's. Ik zie het nu pas, camera van mijn telefoon is dus niet alles. Volgende keer maar weer de spiegelreflex uit de kast halen :juggle:
 
Zo vandaag op pad geweest en een mooi (tweedehands) CO2 setje op de kop getikt :D

2 flessen van 2 kg
Jbl drukregelaar (de meter voor de interne druk is ooit kapot gegaan en vervangen vandaar de andere kleur).
Magneetventiel en bubbelteller (altijd makkelijk om een reserve achter de hand te hebben).
En een ph meter van akvatel (ik ken hem zelf niet en weet nog niet of ik deze ga gebruiken. Anders gaat hij marktplaats op)

Dus bijna alles bij elkaar gehamstert nu om mijn bak te voorzien van co2 voor de komende twee jaar of zoiets hahaha

20180114_151946.jpg
20180114_151934.jpg
20180114_151920.jpg
20180114_151846.jpg
 
Jij maakt er werk van! Denk dat je daar wel even mee doet! Met 150 bellen per minuut op mijn rio doe ik 4 a 5 maanden met mijn 2 kg dus reken maar uit!
 
Jij maakt er werk van! Denk dat je daar wel even mee doet! Met 150 bellen per minuut op mijn rio doe ik 4 a 5 maanden met mijn 2 kg dus reken maar uit!

Haha ja ik ga er van uit dat 1 fles zo 14 maanden mee zal gaan haha.

Heb de hele set met twee gevulde flessen voor 75 euro op de kop kunnen tikken dus koopje al zeg ik het zelf :)

Volgende week de planten bestellen en dan kan ik eindelijk aan de slag. Want dan wordt het pas leuk!

In de scape komt nog een stuk spiderwood.

Op het spiderwood komt een microsorum petite (kleinblijvende javavaren)

Voorgrond plant wordt de micranthemum monte Carlo

En er komen nog verschillende cryptocoryne in te staan.

Achtergrond plant wordt waarschijnlijk rotal wallichii, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit
 
Ik ben er op dit moment serieus over aan het nadenken op een klein bedrijfje naast mijn studie op te starten. (inschrijven bij kvk etc.)
Dit zal gericht zijn op het voornamelijk verkopen van aquariumplanten (in vitro) en aquascaping producten.

Heeft iemand van jullie enig idee of dit de moeite is en of het zal lukken?
(ik merk namelijk dat steeds meer mensen aan aquascaping gaan doen en dat er toch erg veel vraag naar deze producten is - die de meeste Local Fish Stores niet bieden).

Het zal denk ik een website based bedrijf worden waarbij ik ook telefonisch en via email te bereiken ben.

Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden :D
 
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervan vinden

Ik denk dat de grootste moeilijkheid hem zit in zaken als investering in materialen, levende have e.d.
Eventueel goede afspraken maken met leveranciers i.v.m. drop shipping van bestellingen.
Daarnaast je reclame maken; Jij bent namelijk de zaak waar wij onze spullen het goedkoop gaan kopen.
En het allerbelangrijkste, je moet altijd bereikbaar zijn, en over een vrachtwagen vol kennis beschikken.
 
Zo het is weer even een tijdje terug dat ik een update heb gedaan van mijn fotoalbum.

Dus jullie kunnen al raden wat er gaat komen, foto's :D

Inmiddels heb ik de Pogostemon erectus uit de 20 liter cube gehaald omdat deze het niet goed genoeg deed. Waarschijnlijk te weinig licht aangezien de verlichting beperkt is op deze bak.

Ook ondertussen alles voor mijn 35l. scape binnen gekregen (op de planten na die ga ik deze week bestellen :D)

Al eerst een update van de 20 Liter Cube
SAM_8904.JPG


Ook een verdwaalde Neon Tetra wilde graag op de foto:
SAM_8887.JPG


De twee bakken naast elkaar:
SAM_8902.JPG


Apparatuur:
SAM_8910.JPG


En dan even een foto van de toekomstige scape (er komt nog een stuk spiderwood links achter):
SAM_8908.JPG


In de reflectie van het glas is het kleurenspectrum van de Chihiros RGB mooi te zien :)
SAM_8912.JPG
 
Ook meteen even een lijstje gemaakt wat betreft de kosten van de nieuwe 35 liter dennerle scaper's tank

Techniek:
Dennerle scaper's tank 35 liter (vivarium voor 29 euro)
Dennerle scaper's flow (marktplaats 35 euro)
Eheim 50W theropreset heater (18 euro)
Chihiros doctor 3de generatie (Wish 45 euro)
Chihiros 30cm RGB LED (Wish 55 euro inclusief afstandsbediening)

CO2 installatie inclusief 2x 2kg flessen (beide gevuld) + JBL drukregelaar (marktplaats 75 euro)
CO2 diffuser mini cup 20 (AZAQUA 20 euro)
CO2 dropchecker (Wish 1 euro)

Bodem:
JBL Proscape Volcano mineral 9L (22 euro)
JBL Proscape Volcano powder (17 euro)
JBL Proscape plantstart (6 euro)
JBL filterstart 10 ml (4 euro)
JBL Proscape Plantsoil brown 9L (40 euro)

Hardscape:
Mini landscape stenen ongeveer 7 kg (ong. 35 euro)
Spiderwood grootte ong. 20-30 cm (7 euro)

Softscape:
Beplanting nog niet besteld (schatting 100 euro)
voornamelijk in vitro planten

Totaal: €512,00

Als plantenbemesting ga ik gebruik maken van CO2 en ALL-IN-ONE van planted-box
 
Met 1bakje in vitro beplant je gemiddeld een oppervlakte ter grootte van een ontbijtbordje...

Dan dalen de kosten inderdaad behoorlijk!

Maar ik wil de bak zeer dicht gaan beplanten om eigenlijk meteen resultaat te hebben .

Zodra ik het beplantingsplan af heb zal ik eens even uittellen wat ik nodig heb ;)
 
Zo vandaag alvast de scape afgemaakt. Nu nog planten bestellen en dan kunnen we gaan draaien :D

20180130_152747.jpg

volcano mineral met de additieven voor een goed en gezonde opstart van het bodemleven.

En dan nu de definitieve scape :D
Ben er stiekem toch best wel trots op hihi :)

20180130_210521.jpg
20180130_210527.jpg
20180130_210545.jpg
 
Het is zover :D

De scape is klaar !!

photo_2018-02-01_18-09-15.jpg
photo_2018-02-01_18-09-30.jpg


De beplanting in de bak:

Bucephalandra Green Velvet
Bucephalandra sp. 'Lamandau Mini Red'
Cryptocoryne nevellii
Cryptocryne parva
Eleocharis sp. 'Mini'
Hydrocotyle tripartita 'Japan'
Micranthemum 'Monte Carlo'
Microsorum pteropus 'Petit'
 
JBL Proscape Plantsoil brown 9L
Gebruik:
De bodemgrond kort onder de kraan afspoelen om transportgerelateerde afzetting te verwijderen. Om ophoping van mineralen in het water te voorkomen dient u de eerste twee weken om de 2-3 dagen een waterverversing van 50% uit te voeren. Daar de invloed op de waterwaarden afhankelijk is van het uitgangswater en van de intervallen tussen de waterverversing neemt de onthardende werking in de loop van de tijd af.

Wat raden jullie aan qua bemesting tijdens de opstart?
Ik zou gaan voor 2 ml AIO per dag, en uiteraard de co2 aan.
 
Knap gedaan,ben benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen!
Danku danku

Zitten aardig wat uurtjes aan voorbereiding en bij elkaar zoeken van de materialen enzo in.
Het beplanten zelf was binnen 3 uurtjes inclusief voorbereiding van de planten en alles gedaan :D

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het gaat worden. Ik heb me vooral laten inspireren door George Farmer (doet voornamelijk natural style aquascapes).
 

Terug
Bovenaan