Fotoalbum van Michaela & Maliek 60x30x30 (Michaela)


M

Michaela

Guest
Woensdag 4 januari 2017 mijn eerst Aquarium opgehaald. Mijn zoontje Maliek helemaal blij maar blijft vragen wanneer de visjes erin komen.

Vrijdag 2 soorten plantjes gehaald waarvan helaas jawel een beginners foute plant wat dus geen aquariumplant is :oops:

Aquarium Foto 1.jpg


Nadat ik dat gelezen had en ook te horen had gekregen in een ander topic, de dag erna maar een Java Varen gehaald en een kokosnoot met mos voor de toekomstige vuurgarnaaltjes. Ook werd mij netjes medegedeeld dat ik de achterkant van mijn bak beter zwart kon maken omdat dat de visjes meer rust zou geven. Ik heb dit zolang gedaan met een vuilniszak erachter plakken. Wil dit nog op een nettere manier gaan doen.

Aquarium Foto 5.jpg


Blijkbaar moest ik de Java Varen ook niet rechtstreeks in de bodem doen :sorry:

Wij hadden gisteren een kokosnoot gehaald om zo op te eten totdat ik me bedacht :! daar kan ik misschien zelf ook wel wat mee.
Even rond kijken op internet en ja hoor :)
Dus Kokos eruit beetje bijknippen (beginner he en niet de juiste spullen in huis maar niet kunnen wachten tot morgen. Afijn de kokosnoot heb ik uitgekookt zoals het vermeld werd.. daarna Java Varen erop en daarna mos en dan met visdraad dit vast gezet :D Resultaat
Kokosnoot met mos en Javaplan 2.jpg
Kokosnoot met mos en Javaplan 3.jpg
Kokosnoot met mos en Javaplan 4.jpg
Kokosnoot met mos en Javaplant 1.jpg


en dan natuurlijk het resultaat in mijn bak
Aquarium met kokosnoot- mos en javaplant.jpg


Misschien had de kokosnoot wat kleiner gekund maar ik ben tevreden met het resultaat ervan.

Nu wil ik nog wat andere planten erbij halen want ik vind de bak nog steeds wat te kaal.

Het volgende visbestand wil ik erin doen
* Poecilia reticulata (Guppen) 1x man 3x vrouw
* Colisa chuna (Honinggoerami) 1x man 2x vrouw
* Neocaridina Heteropoda (Vuurgarnalen) 10 stuks
evt ook nog
* Neocaridina Heteropoda var. Yellow (Gele of Citroengarnalen) 10 stuks

Ik heb nu de volgende planten erin:
* Java Varen
* Pogostemon (Octopus)

en wil nog graag de drijfplant Riccio Fluitons (Watervorkje) erbij halen en nog wat anders maar ben nog zoekende wat (suggesties zijn welkom!)


Een heel verhaal maar dit is mijn begin! Alle op en aanmerkingen zijn natuurlijk van Harte Welkom!

Groetjes Michaela & Maliek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad Cédric.. kan van alles echt genieten en leer veel op dit forum wat ik ontzettend fijn vindt! :)
 
Dat is nu wat ik wil horen! ;)
Genieten van je bak, dat is het uiteindelijke standpunt waar het om draait. Telkens leren en verbeteren, en nog meer genieten! ;)
 
Eind van de maand ga ik de vuurtjes halen maar ben nog steeds zoekende wat er nog meer bij.
Ik heb ook nog heel wat vuurgarnaaltjes, je zou er wel een stuk of 10 mogen hebben. intresse? Stuur maar een pb;)
 
Ik heb ook nog heel wat vuurgarnaaltjes, je zou er wel een stuk of 10 mogen hebben. intresse? Stuur maar een pb;)


Wat Super Ruben! Ik heb je een pb gestuurd :)
 
Even een update want de eerste bewoners (vuurgarnalen) zitten erin :D mede dank aan Ruben :petjeaf:en natuurlijk voor de plantjes :)

Hier een paar :foto: al zijn ze niet zo scherp want mijn mobiel is kapot dus dit is met mijn oude gemaakt. En let niet op de achterwand want die moet nog even opnieuw gedaan worden :rolleyes:
Volledige bak.jpg


Garnalen 1.jpg
Garnalen 2.jpg
Garnalen 3.jpg
Garnalen 4.jpg
Garnalen 5.jpg


Nu wachten totdat de planten wat gaan groeien en eind van deze week hopelijk de volgende bewoners ophalen de Honinggoerami (Colisa Chuna Goud)
 
Ziet er goed uit, Michaela!!

Die plantjes daar komen me bekend voor:D:D
 
Een waar paradijs zou ik zeggen!
 
Dank John en Redeque! Het begint erop te lijken :D
 
Vandaag een nieuw filter gekocht de Dennerle Nano Hoekfilter XL, hij zit er nu 1 middagje in maar ik zie al zoveel verschil. Ik had ook een kaamlaag op het water liggen de nu helemaal verdwenen is, het water is ook vele malen helderder geworden! Wat ben ik blij met mijn nieuwe aanschaf :D meteen ook maar een andere achterwand gehaald.

Zie hier het verschil
Bak na hoekfilter.jpg

Bak na hoekfilter 1.jpg
Garnaal 4.jpg
Garnalen 1.jpg
Garnalen 2.jpg
Garnalen 3.jpg


En nog 2 foto's van mijn zwangere garnaaltje :)
Zwanger Garnaal 1.jpg
zwanger Garnaal.jpg

Nu maar wachten of ik kleine vuurtjes krijg :D
 
Vandaag een nieuw filter gekocht de Dennerle Nano Hoekfilter XL, hij zit er nu 1 middagje in maar ik zie al zoveel verschil.
Mooi:thumbs::thumbs:

Heeft het garnaaltje met eitjes, die ik je heb gegegeven, zijn eitjes verloren of niet?;)
 
Heeft het garnaaltje met eitjes, die ik je heb gegegeven, zijn eitjes verloren of niet?;)

Op dit moment heeft ze al haar eitjes nog :) nu nog afwachten of ik kleintjes krijg. Boven jou post staat ook een foto van de zwangere dame :foto:
 
Dank je Trotsemammie! Ben er ook erg blij mee!
 
Even een update hoe mijn bak er nu bij staat.. ik heb nog steeds alleen maar vuurtjes erin op moment.. komt nog wel een paar visjes bij maar ik vind het zo ook nog wel heel leuk!

20170213_204013.jpg


Brocolli vinden ze ook wel wat (al weet ik niet of ik het er goed heb ingedaan.. Tips zijn welkom!)
20170213_205135.jpg
20170213_205954.jpg


Ook heb ik 3 zwanger :D

20170213_211755.jpg
20170213_212018.jpg
20170213_212255.jpg
20170213_212713.jpg


Nu wachten totdat ik straks baby vuurtjes heb..
 
2 dagen geleden Colisa Chuna Gold aan mijn bakje toegevoegd :)

Ik zie helaas mijn garnalen nu wat minder, maar sinds vandaag zie ik er al weer wat meer denk dat de rust weer wat terug is gekeert in de bak!

Colisa Chuna 04.jpg

Colisa Chuna 01.jpg

Colisa Chuna 02.jpg
Colisa Chuna 03.jpg


Colisa Chuna 04.jpg
 
Mooie plaatjes!

Groeien de planten goed?
 
Mijn vuurgarnalen blijven voor het meest nog verstopt zitten sinds ik de honinggoerami's in de bak erbij heb gezet..

Ik vind dit zo jammer dat ik maar een tweede bak heb gekocht afgelopen zaterdag :D

Hij is nu dus nog aan het indraaien en heb vandaag een en ander er in gedaan dus de bak moet nog wat helderder worden.. en ik moet er nog een nieuwe lamp in kopen want over deze ben ik niet tevreden..
20170227_125639.jpg


Maar nu de vraag waar doe ik straks de honing goerami's in en waar de vuurgarnalen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het virus bereid zich uit!:D:D;)

Wat komt er in de nieuwe bak?

Hebben mijn drijfplantjes zich nog veel vermenigvuldigd?
 
Ziet er allemaal mooi uit. Het kan trouwens ook zijn dat je garnalen als ze in aantal groeien ook terug minder schuw worden.
 
Ja ik heb al wat meer drijfplantjes al zijn ze nog klein..

Wil in een van de bakken de vuurgarnalen en de andere de colisa chuna weet alleen nog niet welke in welke bak en dan er wat meer bij in doen..
 
Ziet er allemaal mooi uit. Het kan trouwens ook zijn dat je garnalen als ze in aantal groeien ook terug minder schuw worden.

Dat zou inderdaad kunnen daarom wil ik ze eerst wat kweken in een aparte bak totdat het er genoeg zijn
 
prima begin,veel plezier ermee en het ziet er erg goed uit.

grt hans
 
Even een update

Sinds 2 dagen zie ik baby garnaaltje.. stuk of 6 heb ik kunnen tellen tot nu toe want denk dat er nog wel wat verstopt zitten. Vanaf dat moment zijn de garnalen ook weer te zien in mijn bak want dit was 2 a 3 wekwn niet meer het geval sinds ik de Colisa Chuna erbij in had gedaan..

Hier wat foto's

20170312_202326.jpg
20170312_202312.jpg
20170312_200445.jpg
20170312_101009.jpg


en een filmpje

Colisa Chuna
20170312_100043.jpg
20170312_101208.jpg


en een filmpje van de Colisa chuna's

En dan nog eem fototje van de bak die nog aan het indraaien is
20170312_204005.jpg

Zo dat was het wel weer even voor nu :D
 
Even weer een update :)

Volgens mij doe ik toch iets goed haha ik heb een explosie aan garnalen en weer 3 zwangere
20170329_205018.jpg


Daarnaast mag ik ook een explosie aan Colisa Chuna Gold verwelkomen :smitten:
Nu maar hopen dat alles het heel goed gaat doen :D
20170329_204605.jpg


Ze zijn eigenlijk nog te klein om een goede :foto: ervan te maken..
De ouders heb ik verhuist naar mijn andere aqaurium. Verder maar afwachten hoe het gaat!
 
Kleintjes zijn altijd leuk!
Succes met de opvoeding!:thumbs:
 
Dank je Ruben! Had het zo snel nog niet verwacht van de Colisa China Gold.. heb ze geloof ik net iets meer dan een maand eein zitten :)
 

Terug
Bovenaan