Fotoalbum Kevink


Zwits zei:
de ludwigia sp. mini super red is echt een aanrader! super mooi rood en ontzettend makkelijk.

You can read my mind :p die wou ik ook bestellen , had al eerder een par stekjes alleen die algen uitbraak hebben ze toen niet overleeft. Wil ook nog een 2de straatje maken maar weet nog niet met welk plantje.
 
Update :

Zo weer eens een update, heb me indeling veranderd en ben er wel tevreden over. Overigens groeien me planten nog steeds niet super maar het gaat wel een stuk beter dan +/- 2 / 3 maanden geleden.

Hoop dat het probleem met de groei verdwenen is zodra ik terug ga op tl verlichting, momenteel staan er 2 phillips 54w T5 evsa's in bestelling en wat tl balken, een phillips 830,840,865 en 950. Waarom zoveel tl balken ? Wil even kijken wat het mooiste licht geeft, nu ga ik denkelijk voor de 840 voor en 950 achter.

Daarbij ga ik over op verversen met Osmose water, op een ph werken van 6.8 met een kh van 6 kost me zoveel co2 dat me CO2 ongeveer om de 2 uur aanslaat en het een flinke tijd duurt voordat hij weer op een ph van 6.8 zit. Ik ga rustig opbouwen om uiteindelijk naar een KH 4 te werken.

Wel moet ik nog even uitzoeken wat een goed osmose apparaat is. Zo dat was de techniek ^^

Visbestand is ook aangepast, heb de Panda's er uit gevangen die zijn naar me 60 cm gegaan en hier komen Corydoras sterbai voor terug. Vind deze toch een stuk mooier :)

Hieronder nog wat foto's :

752252_0_82_img_0703.jpg


768943_0_82_img_0704.jpg


978716_0_82_img_0705.jpg


843737_0_82_img_0708.jpg
 
Ronald V zei:
Hoe draait de bak nu?

Stukken beter HD een update gepost maar die is weg door de database crash van vorige keer. Ben weer terug op t8 ( had 2 defecte t5 vsas geleverd gekregen) en me planten groeien weer normaal. Ben alleen ff naar het juiste bemestingplan aan het zoeken maar dat komt wel goed. Zal morgen wel even Een update met foto's plaatsen.
 
Zo weer eens een update, had er al 1 eerder geplaatst maar door een data base crash is deze verdwenen.

Ben eindelijk van de led verlichting af en terug gestapt naar T8 ( kon heel goedkoop aan VSA's komen ). Er hangt nu dus 3x 30W boven met de lampen 2x phillips 840 en 1x 865. Op 1 van de 840's ( middelste ) zit een reflector. Ik zag een week nadat ik over was gestapt al direct een flinke verbetering in planten groei. We zijn nu ongeveer een maand verder en nu staat hij er zo bij :

267134kevink_0_85_deskto.jpg

564583kevink_0_85_deskto.jpg

972674kevink_0_85_deskto.jpg

645794kevink_0_85_deskto.jpg


Daarbij heb ik een osmose apparaat gekocht om kraanwater te mixen met osmose. Momenteel zit ik op een kh van 4 met een ph 6,7 :) Probeer de geleidbaarheid tussen de 350 en 400 te houden :)

Heb momenteel nog wel wat last van te korten, moet even ga uitvogelen wat me bak ongeveer precies verbruikt :) Vooral me grootbladerige planten hebben last van een tekort ( bladeren vervormen ).

Zo dat was hem weer :)

Kevin
 
Ziet er goed uit. Je bent weer terug op de goede weg.
Hoe meet jij de geleidbaarheid?
 
Ronald V zei:
Ziet er goed uit. Je bent weer terug op de goede weg.
Hoe meet jij de geleidbaarheid?

Ja gaat al weer een stuk beter, kan het licht ook nog opvoeren en reflectoren plaatsen maar daar wacht ik ff mee :)

Heb een geleidbaarheidsmeter gekocht, werkt echt handig kan je gelijk zien hoeveel vervuiling er in je bak zit :)
 
Zo weer eens een update :) Gelijk ff een lap tekst :D

Flink wat veranderd in de bak. Totaal nieuw visbestand en heel me inrichting omgegooid.

De Melanotaenia Australis bleven maar van me planten eten, op welk "dieet" ik ze ook zetten. Helaas werkt dit totaal niet in een planten bak en mocht ik ze aan de LFS geven. Jammer want vond het echt geweldige vissen.

Visbestand :

Het visbestand wat ik in gedachte had is het volgende :

14x rasbora heteromorpha ( kegelvlek barbeel ).
12x Corydoras Sterbai
3x Trichopodus leerii ( diamant gourami ).

Eerst had ik de kegelvlekken en Diamant Gourami aangekocht en een paar weken daarna de Sterbais. Helaas hebben helft van de sterbai een schimmel opgelopen ( denk door het vervoer, in de LFS zagen ze er perfect uit ). Deze was super hardnekkig en heeft helaas alle 6 hun levens gekost, baalde er als een stekker van zeker aangezien ik er alles aan gedaan had. ( + sterbai's zijn nou niet de goedkoopste visjes...... ).

Paar weken later kwam er ineens een aanbieding bij de LFS met kegelvlekken en kon het toch niet laten om de groep naar 24 stuks te vergroten.

Planten :

Planten doen het momenteel weer een stuk beter, deze hebben helaas wel een enorme klap gehad van de medicijnen. De strictas hebben het totaal niet overleeft en de lobelia hebben een enorme klap gehad.

Hieronder een overzicht van hoe het er momenteel bij staat :)

675376_0_82_1.jpg


256972_0_82_2.jpg


996449_0_82_3.jpg


421173_0_82_4.jpg


128654_0_82_5.jpg


223414_0_82_6.jpg


Nu maar weer kijken hoe het blijft groeien en weer een beetje me bemestingsplan bepalen :)

ps. lijkt of me bak heel troebel is maar dat komt door de foto's. Hij is namelijk glas helder.
 
Altijd balen als je je vissen bestand moet aanpassen, omdat iets niet past (in dit geval eten van de plantjes).
Erger nog is het uitvallen van de pas aangekochte visjes, maar dat gebeurt helaas ook.
Alleen de oorzaak vind ik een beetje vreemd, daar de Sterbay (mijn ervaring) toch redelijk sterk is en best wel een stootje kan hebben.
 
Ik vind je gourami's prachtig.
Jammer van je sterbay , die moeten toch al ziek geweest zijn, ze kunnen niet van punkgaaf ineens zo ziek zijn.
En idd, het zijn dure visjes, maar wel een van de mooiste coridoras vind ik.
Je planten groeien wel weelderig, Het ziet er goed uit.
 
Ronald V zei:
Altijd balen als je je vissen bestand moet aanpassen, omdat iets niet past (in dit geval eten van de plantjes).
Erger nog is het uitvallen van de pas aangekochte visjes, maar dat gebeurt helaas ook.
Alleen de oorzaak vind ik een beetje vreemd, daar de Sterbay (mijn ervaring) toch redelijk sterk is en best wel een stootje kan hebben.

Ja dat eten was niet normaal meer, alles met een zacht blad ging er aan zoals sterren kruid, blyxia etc. Het toppunt was gewoon dat zelfs me cryptos voer werden en met net aangekochte hygrophila balsamica binnen nog geen half uur gesloopt was.

Sterbais kunnen indd wel wat hebben maar schijnen slecht tegen vervoer te kunnen. Overigens viel het me op dat het allemaal de kleinere sterbais waren die er last van hadden. Misschien toch de wat zwakkere geweest.

astrid j zei:
Ik vind je gourami's prachtig.
Jammer van je sterbay , die moeten toch al ziek geweest zijn, ze kunnen niet van punkgaaf ineens zo ziek zijn.
En idd, het zijn dure visjes, maar wel een van de mooiste coridoras vind ik.
Je planten groeien wel weelderig, Het ziet er goed uit.

De gouramis zijn echt supermooie op kleur en echt puntgaaf ben er zeer blij mee :) zijn soms alleen wat schuw, moet denk ff me stroming wat afzwakken.

Planten doen het redelijk, kan nog een stuk beter me planten hebben echt een klap gehad van die medicijnen. Me apoganton wrightti is helemaal verslijmt baal daar best van is een redelijk zeldzaam plantje.

Maar toch bedankt voor het compliment :)
 
Hoe gaat het nu met je bak KevinK?
 
Ronald V zei:
Hoe gaat het nu met je bak KevinK?

Zal morgen even een update posten Ronald :)
 
Hierbij de beloofde update. ( dagje later gister was het forum in de avond offline ).

Gaat momenteel al een stuk beter met de bak, de groei zit er weer redelijk in. Tussendoor wel een tegenslag gehad met de JBL filter, deze is kapot gegaan. Deze is vervangen voor een Eheim Pro 4 350 ( ik hoef echt nooit meer een jbl filter ).

Hierdoor heeft het biologische evenwicht weer een tik gehad, dit was terug te zien in de bak fikse uitbraak van baardalg en bruin alg. De baardalg heb ik weer redelijk onder controle zie alleen nog wat kleine restjes momenteel op de oude bladeren. De bruin alg is wat erger maar dat gaat waarschijnlijk vanzelf wel weer weg.

Momenteel ben ik de verlichting weer aan het opvoeren, zit momenteel alweer op 3 balken en ga rustig naar 4 werken met langere tijden. Maar dit ga ik niet te gehaast doen wil niet weer ellende met algen :p

Hieronder een paar foto's van me momenteel redelijk verwilderde bak :

885478kevink_0_85_filte.jpg

753699kevink_0_85_filte.jpg

374767kevink_0_85_filte.jpg

882237kevink_0_85_filte.jpg

631269kevink_0_85_filte.jpg


Volgende project word pvc aansluiten op de bak, kan me filters nooit op volle kracht gebruiken omdat het anders een golfslag bad word. Hierdoor heb ik nog wel eens last van flink wat zweef alg. Met een grote diameter pijp te gebruiken als uitstromer zal dit waarschijnlijk een stuk beter gaan :)

Daarbij kan ik me aanzuig buizen helemaal in de hoeken van de bak wegwerken scheelt me weer punten bij de huiskeuring :p
 
Mooie update,hoor!

Misschien een klein tipje: kan je je filter niet achter de plantjes zetten, of een hoog plantje voor je filterbuis zetten?

Dan is de filter zo wat verder uit het oog.
 
C�dric Vleminckx zei:
Mooie update,hoor!

Misschien een klein tipje: kan je je filter niet achter de plantjes zetten, of een hoog plantje voor je filterbuis zetten?

Dan is de filter zo wat verder uit het oog.

Daarom ga ik met pvc werken. In deze bak zitten de openingen voor me aanzuigbuizen zo vervelend dat ik moeite heb om ze te verbergen. Met pvc kan ik me aanzuig buizen helemaal in de hoek kwijt en zie je ze amper meer, zeker met planten er voor.
 
KevinK zei:
C�dric Vleminckx zei:
Mooie update,hoor!

Misschien een klein tipje: kan je je filter niet achter de plantjes zetten, of een hoog plantje voor je filterbuis zetten?

Dan is de filter zo wat verder uit het oog.

Daarom ga ik met pvc werken. In deze bak zitten de openingen voor me aanzuigbuizen zo vervelend dat ik moeite heb om ze te verbergen. Met pvc kan ik me aanzuig buizen helemaal in de hoek kwijt en zie je ze amper meer, zeker met planten er voor.

Top, dat je een aanpassing wilt doen!
 
Keurig hoor Kevin, je bent een goede tuinier!!
 
Lekker bezig Kevin
 
astrid j zei:
Keurig hoor Kevin, je bent een goede tuinier!!

Dankje :) ! Gaat weer de goede kant op.

Ronald V zei:
Lekker bezig Kevin

Dankje, ik haal het nog lang niet bij jouw bak haha !
 
Update :

Bak draait momenteel lekker :) Naaldgras word alleen nog vervangen voor cryptocoryne wendtii brown.

556147kevink_0_85_deskto.jpg


862952kevink_0_85_deskto.jpg


846724kevink_0_85_deskto.jpg


737294kevink_0_85_deskto.jpg
 
Mooie bak Kevin!

Ik zag op de eerste pagina's dat je commentaar kreeg op je vissenbestand. Ik zag ook aan de producten bij welke lfs je was geweest. Ik snapte de situatie meteen. Hierdoor heb ik bij mijn eerste aquarium ook verschillende fouten gemaakt. Bij het aquarium wat ik nu heb, ben ik wat beter ingelezen en heb wat meer research gedaan. Voor de rest vind ik het wel een goeie lfs hoor.

Vind dat je bak er nu super bij staat en beter in evenwicht is. Kom zeker nog eens bij je topic kijken gozert! :thumbs:
 
Sander-fish zei:
Mooie bak Kevin!

Ik zag op de eerste pagina's dat je commentaar kreeg op je vissenbestand. Ik zag ook aan de producten bij welke lfs je was geweest. Ik snapte de situatie meteen. Hierdoor heb ik bij mijn eerste aquarium ook verschillende fouten gemaakt. Bij het aquarium wat ik nu heb, ben ik wat beter ingelezen en heb wat meer research gedaan. Voor de rest vind ik het wel een goeie lfs hoor.

Vind dat je bak er nu super bij staat en beter in evenwicht is. Kom zeker nog eens bij je topic kijken gozert! :thumbs:

Dankje je leert van je fouten in het begin. Ik kom niet meer bij de zaak in kwestie, de service word steeds minder en de meeste medewerkers weten amper wat ( vooral parttime krachten op vrijdag avond en zaterdag ). Toppunt was vorige keer dat een ventje van 16 me de les probeerde te lezen in het onderhoud van de filter. Vaseline zou namelijk er voor zorgen dat me filter lekte, maar daarna zelf niet weten hoe je de filter openmaakt.........

Kom nu alleen nog bij de lfs in Rotterdam en omstreken die beter bekend staan. Maar al met al leer je van de fouten en kom je er toch beter uit. Bak staat er iedergeval beter bij dan 2 jaar geleden :)

En bedankt voor het compliment !

Ludger zei:
Ziet er mooi fris uit :)

Bedankt!



C�dric Vleminckx zei:
Achteraan mooi vol planten en voorraan mooie open ruimte.

Heel mooi Kevin!

Bedankt !
 
Ik kom er nog wel af en toe. Maar ga ook wel naar een stuk of 4 andere lfs. Ik trek altijd me eigen plan en trek me meestal niet veel aan van het commentaar in de winkel. Ik ga er heen met een doel en dat doel heb ik dan thuis al helemaal uitgedacht. Genoeg research doen en het forum afspeuren.
 
Het is echt een mooie strakke bak, zo netjes tuinieren kan ik niet ;)
 
astrid j zei:
Het is echt een mooie strakke bak, zo netjes tuinieren kan ik niet ;)

Oefening baard kunst :D Begin er steeds beter in te worden, maar wil nog wel wat stappen maken :p

maar bedankt voor het compliment :)
 
Wow wat een goed resultaat! In het begin ging het allemaal niet zoals fantastisch, maar nu is het echt een van de pronkstukken van het aquaforum, top bak!
 
algeneter12 zei:
Wow wat een goed resultaat! In het begin ging het allemaal niet zoals fantastisch, maar nu is het echt een van de pronkstukken van het aquaforum, top bak!

Inderdaad! :thumbs:
 
algeneter12 zei:
Wow wat een goed resultaat! In het begin ging het allemaal niet zoals fantastisch, maar nu is het echt een van de pronkstukken van het aquaforum, top bak!

Niwla zei:
algeneter12 zei:
Wow wat een goed resultaat! In het begin ging het allemaal niet zoals fantastisch, maar nu is het echt een van de pronkstukken van het aquaforum, top bak!

Inderdaad! :thumbs:

Aanhouder wint haha :D nu naar een nog hoger niveau brengen.

Maar bedankt voor de complimenten !
 
Prachtige bak! Ga zo door.
 
Zo weer eens een update na een paar maanden stilte. Ondertussen redelijk wat veranderd....

Ik kon namelijk een voor 35 euro een nieuwe lichtkap overnemen met 2x 54W t5 balken, een uitkomst aangezien ik me verlichting te zwak vond en het licht niet goed tot de bodem kwam.
Helaas vond me bak de nieuwe verlichting even niet zo fijn en is de groei serieus ingestort, denk vooral omdat ik een voedingstekort had waar ik maar niet achter kwam.

Uiteindelijk begint de bak weer een beetje op te krabbelen nadat ik de plantenvoeding heb opgevoerd naar 3x de hoeveelheid welke ik gebruikte. Dit word alleen een heel duur geintje dus ben vanaf zondag overgestapt op festal, aangezien hier het gebruik redelijk schijnt te kloppen.

Ook heb ik nog een losse 54W vsa gekocht om niet gelijk met 108W op te starten, dit zal de bak ook wel goed doen. Overigens ga ik deze week eindelijk de pvc installeren, hier heb ik nog geen kans voor gezien aangezien ik het redelijk druk heb gehad en me bak hierdoor even op een laag pitje stond.

Hier onder nog wat foto's :

734786kevink_0_85_deskto.jpg

588955kevink_0_85_deskto.jpg

222885kevink_0_85_deskto.jpg

364398kevink_0_85_deskto.jpg

549186kevink_0_85_deskto.jpg

126827kevink_0_85_deskto.jpg

958662kevink_0_85_deskto.jpg

167836kevink_0_85_deskto.jpg

629537kevink_0_85_deskto.jpg
 
Ben heel benieuwd hoe het pvc eruit komt te zien.
Ik zie dat je ook een OFA gaat gebruiken.
 

Terug
Bovenaan