Fotoalbum Kevink


Mondeo zei:
Mooi groen tuintje

Ja het word weer snoei tijd staat haast aan de waterrand :p
Moet alleen even wat kalium extra toevoegen me nieuwe bladeren van me planten verschrompelen.
 
Zwits zei:
vind dat je ze er nog knap op gekregen hebt, voor zulke snelle vissen.

Ja het is echt een ramp om ze er op te krijgen haha ! Dit zijn de beste foto's van ongeveer 30 stuks xD

Iedereen bedankt voor de leuke reacties !
 
Update 1-11 :

Wat kleine dingetjes veranderd aan me bak, het belgische groen er uit gehaald dat wou maar niet groeien, dit vervangen voor het vaantjes plantje. Ook nog 2 leuke crypto's er bij geplaatst.

Ook wat last gehad van bruin alg maar dit is gelukkig weg getrokken, enigste probleem wat ik nog heb is dat me bacopa niet helemaal fris is, je ziet duidelijk de nerven lopen in het blad... Daarbij word het eikenblad als heerlijk hapje gezien door de regenbogen "zucht" , ben nu extra spirulina granulaat aan het geven + wat groen voer kijken of ze er dan van af blijven. Ben ook nog opzoek naar eendenkroos maar dat verkopen ze momenteel nergens in de buurt -_-

Ook zijn de corydoras uitgebreid naar 12 stuks en heb in een ancistrus toegevoegd. Er komt nog een harem Tateurndina ocellicauda bij en dan vind ik het bestand wel af.

Volgende week ook de huiskeuring en ik ga hem ongeveer zo aanbieden, hoop dat het allemaal nog wat dichter groeit :)

143544_0_82_img_0013.jpg


935273_0_82_img_0014.jpg


594135_0_82_img_0015.jpg


788615_0_82_img_0016.jpg


921253_0_82_img_0017.jpg


926568_0_82_img_0018.jpg


395343_0_82_img_0020.jpg


Probleem met de bacopa, denk dat het een kalium of ijzer probleem is. Beide wat extra toegevoegd hopen dat het nog bij trekt !
 
Update 17-11-2014

Zo de huiskeuring zit er op voor dit jaar ! voor het eerst mee gedaan dus ben benieuwd 25-11 wordt de uitslag bekend gemaakt ! Aangezien de huiskeuring er op zat kon ik weer wat aan me planten doen aangezien ik er niet helemaal tevreden over was. De valesneria is er uit dat ging zoals gewoonlijk weer dood en komt nu echt nooit meer in me bak. Ook heb ik de stricta flink uitgedund aangezien deze enorm werd.

Ook nog wat upgrades aan de hardware gedaan ! Ik heb een eheim skim 350 aan de bak toegevoegd aangezien ik toch een licht kaamlaagje bleef houden + gelijk iets meer stroming. Overigens kan ik iedereen dit product aanraden hij werkt geweldig !

Maar de grootste verandering zit toch wel in het licht ! Ik heb 2 extra ledbalken toegevoegd van super fish ! Zag een show bak volledig op deze balken draaien en het zag er echt prachtig uit + niet te duur dus is het proberen waard !

Ook nog een Dennerle Co2 test gekocht maar daar moet ik nog even de vloeistof in doen aangezien ik er vanavond geen zin meer in had :p Hieronder wat foto's :

679611_0_82_img_0192.jpg

Vooraanzicht, alles moet alleen weer even groeien + moet een plant toegevoegd worden door het gat wat er is achter gelaten door de stricta. Als iemand een leuke plant weet hoor ik het graag !

788996_0_82_img_0193.jpg

Links

473393_0_82_img_0194.jpg

Rechts

366264_0_82_img_0195.jpg

Eheim Skim 350

814921_0_82_img_0196.jpg

Nieuwe balken + 1 oude, is nu een beetje rood achtig licht dus nog 1 daylight ledbalk er bij halen.
Ook ga ik nog een mooi frame maken om de balken netjes in te hangen.

684296_0_82_img_0199.jpg

Dennerle Co2 test
 
Ik ben benieuwd hoe je huiskeuring afgelopen is, bij mij komen ze aanstaande zaterdag.
Ik doe nu voor de 2de keer mee. Wie was de keurmeester?
 
Ronald V zei:
Ik ben benieuwd hoe je huiskeuring afgelopen is, bij mij komen ze aanstaande zaterdag.
Ik doe nu voor de 2de keer mee. Wie was de keurmeester?

Ja ben er zelf ook zeer benieuwd naar maar nog even een weekje wachten :p

Zal wel goed komen bij je, je bak ziet er zeer netjes uit :) Ik had adrie van holstein.
 
Ronald V zei:
Die is mij onbekend, bij ons komt Erik Prins op visite.


KevinK zei:
Zal wel goed komen bij je, je bak ziet er zeer netjes uit :)

Op de foto wel ;)

In het echt niet of valt het wel mee ? :p Maar snap wat je bedoel op mijn foto zie je b.v. niet dat me hottonia onder de bruinalg zit :p

pukkiepok zei:
ik ben benieuwd naar de uitslag. ik vind het een mooie bak worden.

Ben ook benieuwd en bedankt !
 
Dat is inderdaad wat ik bedoel, alleen heb ik geen bruinalg maar een groene aanslag op sommige blaadjes.
 
Ronald V zei:
Dat is inderdaad wat ik bedoel, alleen heb ik geen bruinalg maar een groene aanslag op sommige blaadjes.

tja, een groene aanslag zie ik bij bijna iedereen wel. zelfs de nummer 2 van de landelijke keuring heeft wel algen hier en daar.
 
Mascha&Ivo zei:
Daar zie ik in het verslag niets over terug. Jij weet meer kennelijk? ;)

jazeker, ik heb die bak zelf gezien. die is van iemand in onze vereniging...

ik heb zelf het verslag nog niet gezien
 
Ronald V zei:
Dat is inderdaad wat ik bedoel, alleen heb ik geen bruinalg maar een groene aanslag op sommige blaadjes.

Als het goed is krijg je daar geen - punten voor. Volgens mij mag in lichte mate bruin en groene alg. Als het maar niet storend aanwezig is. Je krijgt alleen - punten voor b.v. staghorn alg en baardalg.
 
KevinK zei:
Ronald V zei:
Dat is inderdaad wat ik bedoel, alleen heb ik geen bruinalg maar een groene aanslag op sommige blaadjes.

Als het goed is krijg je daar geen - punten voor. Volgens mij mag in lichte mate bruin en groene alg. Als het maar niet storend aanwezig is. Je krijgt alleen - punten voor b.v. staghorn alg en baardalg.

dat bedoelde ik
 
Wat de algen betreft, was mij ook bekend...alleen wat is in lichte mate en wat voor mij niet storend is, is dit misschien wel voor de keurmeester, maar we zullen het wel horen aanstaande zaterdag.

Heb jezelf wel al bruikbare tips en positieve reacties gekregen, Kevin?
 
Opzicht was hij volgens mij wel tevreden kreeg alleen als tip wat meer diepte in me bak te maken. Binnenkort eens kijken om een nieuwe indeling te maken. Door me betere licht heb ik nu ook wat meer opties qua planten.
 
Goed bezig zeg, mooie achterwand en bodem, planten mooi gepositioneerd, het kan alleen maar nog mooier worden :thumbs:
 
Ronald V zei:
Ik heb vorig jaar, rond deze tijd de volgende link gekregen van Ivo.
Misschien dat je er iets aan hebt.

http://aquazone.leeuwen.nu/cgi-bin/golden.py

Makkelijke tool hoef je niet heel de aquarium af te plakken haha bedankt voor de link !

astrid j zei:
Goed bezig zeg, mooie achterwand en bodem, planten mooi gepositioneerd, het kan alleen maar nog mooier worden :thumbs:

Bodem en achtergrond vind ik zelf ook heel mooi, planten kunnen nog wel iets beter :) Moet even wat voor de rechterkant verzinnen + nog wat voor de open vlakte.
 
Update :

Zo de uitslag van de huiskeuring 2014 is bekend :

855411_0_82_img_0207.jpg


3de geworden in mijn klasse en gelijk een bondsdiploma ( brons ) gehaald.

Redelijk tevreden over de uitslag zeker aangezien het mijn eerste keer was + nog geen jaar bezig ben met aquariums :) Het was een leerzame ervaring en heb goede tips / informatie gehad van de keurmeester.

Heb redelijk wat punten verloren op mijn compositie dus ik ga even een nieuwe opzet maken, heb momenteel wat in me hoofd maar moet even wat extra / nieuwe planten bestellen.

Volgend jaar doe ik ieder geval weer mee en dan hopen hoger te scoren haha.
 
Bedankt iedereen ! Donderdag komen de nieuwe planten binnen en kan ik een begin maken met me nieuwe scape. Nieuwe foto's volgen
 
Update 7-12

Nieuwe planten binnen gekregen, Alternanthera reineckii, Nomaphila stricta ( nu maar hopen dat het wel echt de stricta is en niet weer een groot blad variant ) en de Hydrocotyle leucocephala.

Wil alleen nog de reuze ambulia en sterrenkruid maar die had APO niet op voorraad. De reuze ambulia gaat de cabomba vervangen en wil met het sterrenkruid een tweede straatje maken.

Ben ook volledig overgegaan op led verlichting ( 2x Daylight en 1x RGB balken van superfish ). Planten hadden een terug slag gehad maar gaan nu weer goed. Ook duidelijk te zien aan me planten dat het een stuk meer licht is, me ludwigia wordt eindelijk echt rood en me cabomba krijgt nu een stuk grotere koppen.

Ook heb ik mijn RIO180 met volledige inhoud weggeven aan me pa, hij wou graag een aquarium en ik vond het onderhoud wat te veel worden dus een win win situatie :D

Hieronder nog wat foto's :

426398_0_82_img_0216.jpg


724515_0_82_img_0217.jpg


939591_0_82_img_0218.jpg


171118_0_82_img_0219.jpg


343126_0_82_img_0225.jpg


862271_0_82_img_0226.jpg


389795_0_82_img_0229.jpg


882449_0_82_img_0231.jpg
 
KevinK zei:
Ook heb ik mijn RIO180 met volledige inhoud weggeven aan me pa, hij wou graag een aquarium en ik vond het onderhoud wat te veel worden dus een win win situatie :D

Voor nu nog wel, maar daar ga je later spijt van krijgen...hahaha
Als deze eenmaal is ingericht en lekker draait, is het onderhoud ook weer wat minder en heb je weer tijd over :p

Ik ben nog niet overtuigd van de voordelen van led verlichting t.o.v. T8 verlichting...op korte termijn, maar ben benieuwd naar de ontwikkelingen hier in de bak.
 
Ronald V zei:
KevinK zei:
Ook heb ik mijn RIO180 met volledige inhoud weggeven aan me pa, hij wou graag een aquarium en ik vond het onderhoud wat te veel worden dus een win win situatie :D

Voor nu nog wel, maar daar ga je later spijt van krijgen...hahaha
Als deze eenmaal is ingericht en lekker draait, is het onderhoud ook weer wat minder en heb je weer tijd over :p

Ik ben nog niet overtuigd van de voordelen van led verlichting t.o.v. T8 verlichting...op korte termijn, maar ben benieuwd naar de ontwikkelingen hier in de bak.

Hij stond in me kelder een beetje weg te stoffen kwam er alleen om te voeren en onderhoud dus vond het wel zonde. Me pa is helemaal blij met de bak dus dat scheelt weer :p

Zit te denken aan een aqua scape project dus misschien binnenkort weer wat nieuws haha. Overigens heb ik ook nog een garnalen bak waar binnenkort crystal reds inkomen.

Momenteel vind ik persoonlijk het licht een stuk mooier, het is veel minder geel. Het is voor mij nu ook afwachten hoe het komende tijd de planten blijven groeien. Wel vind ik de kleuren van me vissen een stuk mooier onder led.

Heb met t8 armaturen gewoon bewaard als het eventueel niet goed draaid kan ik altijd nog terug. Het scheelt ook weer dat die superfish balken niet extreem duur zijn.

peterdenhaag53 zei:
Staat er mooi bij!

Dankje :)
 

Terug
Bovenaan