Foto album van de 450l, Apisto


Hmm, zou kunnen, al heb ik hem nog nooit zo ver zien zwemmen.
Tevens krijgt hij ook dagelijks komkommer of courgette.

Ik had een L177 en voerde ook bij met kommkommer e.d., en ook elk dag een Algea tabs van Hikari.
Ondanks zoveel voer heeft die binnen twee weken mijn twee Echino's alsnog gesloopt.
Ik heb uiteindelijk toch voor de planten gekozen.
 
Hallo iedereen,

Het is ondertussen weer eens tijd voor een foto-update!
De tips qua belichting en camera instellingen hebben klaarblijkelijk geholpen!
De Biotodoma's lijken overigens al mooi gegroeid, al is er wel een heel duidelijk verschil in grootte, iemand een verklaring daarvoor?
1.JPG
IMG_2728.JPG
IMG_2750.JPG
IMG_2752.JPG
 
Vaak een kwestie van dominantie in (grote) groepen vissen heb je vaak 1 of 2 achterblijvers, grote middengroep en 1 a 2 die zeer snel groeien. dominante vissen krijgen vaak meer binnen en hebben om de 1 of andere reden een drive om snel te groeien.

wellicht ook met genetica te maken, je weet t maar nooit.
 
Met Fuubs en John eens prachtige foto¨s :thumbs:
 
Bijzonder mooie foto’s!
 
Bedankt iedereen!
Wat de dominantie betreft zou dat wel eens kunnen kloppen, de grotere vissen zijn duidelijk de baas aan eht eten, en durven de andere wel eens wegjagen.
Maar dit is geen heel groot probleem, of vergis ik me?
 
Update: Alles draait netjes, ondertussen ook een osmose toestel aangeschaft omdat het regenwater niet altijd vrij is van ammonium.
Verder kreeg ik wat last van schimmel in de lichtkap, deze was blijkbaar te goed afgesloten van de buitenlucht, waardoor er telkens veel condens aanwezig was.
Dit heb ik opgelost door 2 kleine ventilatortjes in de lichtkap te monteren, met onmiddellijk een perfect resultaat: geen druppeltje condens meer, met gevolg ook geen schimmel.
53676898_374794193106235_2589021271169695744_n_LI.jpg

Verder ben ik nog steeds aan het twijfelen over een middenzone vis, ik denk aan kardinalen, maar dan ook weer aan Hyphessobrycon soorten :juggle:
 
Update; Eindelijk heb ik de ware kleuren kunnen vastleggen op foto's!
Prachtige vissen zijn het die biotodoma's, hier laat ik jullie graag van mee genieten.
Foto's en filmpje werden overigens niet bewerkt wat kleuren of licht betreft.

IMG_3094.JPG

IMG_3045.JPG
IMG_3068.JPG
IMG_3077.JPG
IMG_3094.JPG
IMG_3097.JPG
 
Fraaie foto s hoor.
 
Heel mooi, leuk filmpje ook. :thumbs:
 
Mooi hoor die biotodoma's :)
Heb je ooit gedacht aan mesonauta's als bovenlaagvis?
 
Mooi hoor die biotodoma's :)
Heb je ooit gedacht aan mesonauta's als bovenlaagvis?
Daar heb ik zeker al aan gedacht, maar ik denk dat ik binnenkort een groepje hyphessobrycon ga toevoegen.
Anders heb ik 2 groepen iets grotere vissen, en dat lijkt niet zo in evenwicht dan :p
 
Update: Onlangs toch even de tijd gevonden, en nog wat vissen gehaald voor het midden/boven waterlaag, en tevens wat kleur in de bak.
Het zijn de hyphessobrycon serpae geworden, ik las dat de Serpae en Eques eigenlijk dezelfde zijn, echter in de winkel was er een heel groot verschil in kleur.

IMG_3258.JPG
IMG_3282.JPG
 
Update: Onlangs toch even de tijd gevonden, en nog wat vissen gehaald voor het midden/boven waterlaag, en tevens wat kleur in de bak.
Het zijn de hyphessobrycon serpae geworden, ik las dat de Serpae en Eques eigenlijk dezelfde zijn, echter in de winkel was er een heel groot verschil in kleur.

Bekijk bijlage 277265Bekijk bijlage 277266
Wat staan die mooi in je bak! Hoeveel heb je er rond zwemmen?
 
Wat staan die mooi in je bak! Hoeveel heb je er rond zwemmen?
Ja ze geven vooral wat kleur in de bak, de cory's en Biotodoma's hebben overigens ook een mooie kleur, maar iets meer wildkleur.
Ik heb er 16 rondzwemmen, soms scholen ze echt mooi, en dan is het een mooi spektakel, zalig om naar te kijken.
Ze moeten wel nog iets verder doorkleuren, maar met wat goede voeding moet dit in orde komen.
Nu deze middenzwemmers nog even leren fotograferen xD
 
Update:
Alles doet het zeer goed, lammer dat de L-nummer zo weinig te zien is..
Na de tips om de verlichtingsintensiteit te verhogen, lijken er terug groene blaadjes te groeien in de echinoduros, wel veel algen nu.
Maar ik vermoed dat als de planten beter gaan groeien, de algen minder voeding zullen krijgen.
Hierbij een filmpje:


Groeten Apisto
 
Wat mooi, en die amerikaanse eikenbladeren op de bodem kleuren prachtig bij je vissen. Houd je ook vogels? Dat vogelgezang op de achtergrond maakt het helemaal af...
 
Wat mooi, en die amerikaanse eikenbladeren op de bodem kleuren prachtig bij je vissen. Houd je ook vogels? Dat vogelgezang op de achtergrond maakt het helemaal af...
Haha bedankt, nee geen vogels. Ik probeer wat natuurlijke geluiden in de video te plaatsen, dat geeft toch wat rust.
 
Hallo Aquarianen,

Het is alweer een hele tijd geleden. Maar er is ondertussen weer wat veranderd.
We hebben ondertussen nu 5 bakken, deze bak en al de rest wordt gebruikt voor het opkweken van de cory's. Dat is ondertussen al een 1000l aan aquaria :cooll:.
Hier terug wat foto's :foto:
Laat maar weten wat jullie er van vinden!
IMG_3770.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_3738.JPG
    IMG_3738.JPG
    60 KB · Weergaven: 69
  • IMG_3789kop.jpg
    IMG_3789kop.jpg
    83.9 KB · Weergaven: 60
  • IMG_3796-.jpg
    IMG_3796-.jpg
    71.2 KB · Weergaven: 58
Erg fraai Apisto.
 
Prachtige vissen ❤
 
Alles loopt lekker, ondertussen al veel jonge cory's opgekweekt en doorverkocht.
Onlangs een beetje last van blauwalg, waarschijnlijk zit de verlichting/co2 niet 100% goed. Maar na het verwijderen en een blackout is alles verdwenen.
Hieronder nog een filmpje van enkele dagen geleden, enjoy!
 
Leuk en goed dat je de blauwalg weer onder controle hebt.
 
Leuk en goed dat je de blauwalg weer onder controle hebt.
Ik denk er soms aan om CO2 aan te schaffen. Maar dan moet ik ook gelijk een deftige verlichting, plantenvoeding en planten toevoegen. Dat wordt al snel heel prijzig vind ik dan.
Voorlopig houden we het dan op een mager beplant stukje ZA :p
 

Terug
Bovenaan