Foto album van de 450l, Apisto


Dacht ik al :D

Er wordt trouwens regelmatig gewaarschuwd bij gebruik van regen water dat je na een droogte periode moet wachten met gebruik na forse bui ivb met de op bouw van vuil deeltjes in de lucht en dak/goten.
Dus zo verrassend is dit niet
Oh, die informatie was ik nog niet tegen gekomen, we zijn alvast weer een stukje slimmer :)
 
Update:
Ondertussen beginnen de vissen mooiere kleuren te vertonen, de Biotodoma's krijgen een mooie blauwe en rode schijn, al is dat op foto nog niet goed te zien.
A.JPG
B.JPG
c.JPG
d.JPG

Nu heb ik wel wat problemen met de osmocote, ik denk dat de cory's teveel aan eht gondelen zijn bij de planten.
Met als resultaat dat de bodem vol ligt met gele korreltjes, end at is niet zo natuurlijk.
Nu dacht ik, als ik de korreltjes nu eens plet en terug in de capsule steek, is het toch dezelfde voeding maar minder zichtbaar.
Zou dit een goed idee zijn? @tuinkabouter
42292310_473885473114189_2641685464368545792_n.jpg


Hopelijk genoten jullie van de foto's.
Groeten Apisto
 
Laatst bewerkt:
Update:

Aangezien ik graag een vakje in mijn bioloog zou vrijhebben om evt over turf te filteren.
Ik heb hiervoor het bioballen-vak gebruiken, aangezien deze momenteel niet zoveel nut hebben omdat minder dan de helft van de balletjes eigenlijk bewogen.
Maarja.. wat moest ik dan met de bioballen, in de kast leggen zou een verloren kost geweest zijn.
Een aangezien ik toevallig nog een mini bakje had staan dacht ik aan een wet/dry filter, waar bioballen overigens zeer geschikt voor zijn.
Zo gezegd zo gedaan: ik kocht een glasboortje en een doorvoer op aliexpress.
Ik boorde een gaatje van 25mm en plaatste de doorvoer.
42723506_2078443878860322_1604910213431820288_n.jpg
42773855_2045975062136235_9064194385586946048_n.jpg
42791019_297593920834343_7341179026850971648_n.jpg


Daarna maakte ik van een stuk plexiglas een perforatie waardoor over de hele oppervlakte waterdruppeltjes zouden vloeien.
Maar blijkbaar waren de gaatjes iets te groot, en in een te groot aantal om het water volledig te verdelen.
Daar moest ik dus iets op bedenken, bijgevolg heb ik in elk gaatje filterwat gedrukt.
Een mooie bijkomstigheid hierbij was dat elk watje mooi druppelde en niet zozeer stroomde.
42723666_959381090912086_7328588295863009280_n.jpg
42860176_321514048404867_1002285276275408896_n.jpg

Of het echt een aanwinst is voor de filtratie kan ik nog niet bevestigen, maar baat het niet dan schaadt het niet.
Hieronder nog een totaaltje van de filterkast.
42653829_547464705694790_3530810807799513088_n.jpg

En in het eerste topic beloofde ik overigens om het andere deel van de kast te laten zien, die nu wel wat ordelijker is.
Een foto van de inhoud van de elektrische kast zelf, komt binnenkort!
42759913_309007409892977_5965746820100390912_n.jpg


En om nog even de vraag van de vorige update te herhalen:
Nu heb ik wel wat problemen met de osmocote, ik denk dat de cory's teveel aan eht gondelen zijn bij de planten.
Met als resultaat dat de bodem vol ligt met gele korreltjes, end at is niet zo natuurlijk.
Nu dacht ik, als ik de korreltjes nu eens plet en terug in de capsule steek, is het toch dezelfde voeding maar minder zichtbaar.
Zou dit een goed idee zijn? @tuinkabouter


Hopelijk genoten jullie van deze update, volgende keer wat meer foto's van de bak zelf.

Groeten Apisto
 
Update
Ondertussen heb ik een filmpje gemaakt van de cory's en de Biotodoma.
Ze voelen zich duidelijk lekker in hun vel, de cory's hebben al enkele keren eitjes afgezet, deze ben ik nu aan het proberen opkweken.

PS: let niet op de planten, deze hebben het voorlopig even moeilijk met de CO2 aangezien ik onlangs (lees hierboven) heb moeten verversen met kraanwater waar de kh en ph hoger lagen waardoor er minder co2 in het water komt.
 
Mooi video Apisto:thumbs:
Bedankt, al moet ik nog wat leren filmen en foto's nemen hehe.
Ik fotografeer en film met een canon EOS 70d, en het toestel heeft zoveel mogelijkheden dat ik alles moet leren kennen.
Ook op gebied van foto's lukt het nog niet altijd om de juiste belichting te krijgen zoals Gertbl of dergelijke prachtige foto's.
 
Update:
Ondertussen hebben de cory's al meerdere legsels gehad, deze heb ik gewoon laten uitkomen in een desertglaasje in mijn bioloog zodat deze de goede temperatuur had.
De eerste cory's zitten nu in het detritus bakje, daar kunnen ze van de micro beestjes eten en flink doorgroeien.

Hieronder een totaaltje van hoe de bak er nu bij staat, de planten zien er nog niet top uit, maar dit komt door het lage CO2 gehalte (zie eerdere update).
IMG_2488.JPG

IMG_2456.JPG
IMG_2463.JPG
IMG_2468.JPG
IMG_2454.JPG


Hieronder nog wat foto's van de kleintjes.
IMG_2490.JPG
IMG_2491.JPG
IMG_2497.JPG


Groeten Apisto
 
De kleine cory's groeien echt extreem snel, ik zie ze elke dag vergroten, en ook zo mooi op kleur.
IMG_2511.JPG
 
Ondertussen wat meer aan de slag gegaan met de camera instellingen.
Ze zijn nog niet helemaal zoals ik ze wil, maar we komen dichter.
Hierbij nog wat foto's van de bak nu.
IMG_2513.JPG
1.JPG
2.JPG
3.JPG
IMG_2454.JPG
IMG_2531.JPG
IMG_2530.JPG
 
Wat is dit door de tijd heen een prachtige bak geworden. Ook erg mooie foto's.
 
Update:
Voor het eerst mijn L-nummer op de foto gekregen, het is echt mijn lieveling, maar is nogal schuchter als je beweegt en schiet dan heel snel weg.
Nu heb ik hem verleidt met wat pellets.
IMG_2602.JPG

1.JPG
2.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
 
Prachtbak ook mooie vissen,heb zelf een l-nummer panaquoles Changea.3 jaar geleden erin en sindsdien NOOIT meer gezien.

Grt Hans.
 
Prachtbak ook mooie vissen,heb zelf een l-nummer panaquoles Changea.3 jaar geleden erin en sindsdien NOOIT meer gezien.

Grt Hans.
Oh, ja dat hoor je wel vaker, wel jammer want het zijn mooie vissen.
 
Schitterend bak, hoe kleur jij het water? Wat gebruik je ervoor?
 
Update:
Voor het eerst mijn L-nummer op de foto gekregen, het is echt mijn lieveling, maar is nogal schuchter als je beweegt en schiet dan heel snel weg.
Nu heb ik hem verleidt met wat pellets.
Bekijk bijlage 263704
Bekijk bijlage 263699 Bekijk bijlage 263700 Bekijk bijlage 263701 Bekijk bijlage 263702 Bekijk bijlage 263703

Het is de combinatie van je corydorassen en etenstijd, daardoor "leert" jouw L-nummer (door de activiteit van je cory's) dat het etenstijd is en er geen reden voor stress is (1 van de redenen waarom wij cory's bij onze kweekbakken hebben zitten)
 
Het is de combinatie van je corydorassen en etenstijd, daardoor "leert" jouw L-nummer (door de activiteit van je cory's) dat het etenstijd is en er geen reden voor stress is (1 van de redenen waarom wij cory's bij onze kweekbakken hebben zitten)
Ja inderdaad, je ziet heel duidelijk wanneer de cory's in eet-modus gaan dat de L-nummer dit oppikt.
 
Schitterend bak, hoe kleur jij het water? Wat gebruik je ervoor?
Het water is eigenlijk redelijk helder voor het moment, het lijkt alleen wat bruiner door de achterwand en de bladeren op de bodem.
Overigens gebruik ik turf dat ook wel kleur afgeeft, en bladeren. Ik maak soms ook elzenproppen extract aan, dat is heel donker. Je kan ook rooibos thee gebruiken.
 
Het water is eigenlijk redelijk helder voor het moment, het lijkt alleen wat bruiner door de achterwand en de bladeren op de bodem.
Overigens gebruik ik turf dat ook wel kleur afgeeft, en bladeren. Ik maak soms ook elzenproppen extract aan, dat is heel donker. Je kan ook rooibos thee gebruiken.
Bladeren en rooibos heb ik inderdaad zelf ook gebruikt, turf nog nooit. Was erg benieuwd hoe jij aan deze mooie kleur black water kwam.
 
Bladeren en rooibos heb ik inderdaad zelf ook gebruikt, turf nog nooit. Was erg benieuwd hoe jij aan deze mooie kleur black water kwam.
Voornamelijk turf dus, maar de kleurafgifte is maar een dikke week denk ik, daarna neemt het alweer af.
Maar turf steek ik vooral bij voor de hardheid.
 
Mooie bak, vooral je achterwand heb je mooi gemaakt.
Past ook mooi bij je indeling.
Ik denk niet dat je Echinodorus enkel Co2 tekort komt maar dat je L-nummer de dader is.
 
Mooie bak, vooral je achterwand heb je mooi gemaakt.
Past ook mooi bij je indeling.
Ik denk niet dat je Echinodorus enkel Co2 tekort komt maar dat je L-nummer de dader is.
Hmm, zou kunnen, al heb ik hem nog nooit zo ver zien zwemmen.
Tevens krijgt hij ook dagelijks komkommer of courgette.
 
Komkommer is niet aan te raden want het voedt totaal niet en vult alleen omdat het voor 98% uit water bestaat, dus je L-nummer kan heel goed je echinodores opeten, meer voeren met spirulina en ander groenvoertabletten zal dat moeten oplossen
 
Komkommer is niet aan te raden want het voedt totaal niet en vult alleen omdat het voor 98% uit water bestaat, dus je L-nummer kan heel goed je echinodores opeten, meer voeren met spirulina en ander groenvoertabletten zal dat moeten oplossen
Voertabletten krijgen ze ook veel hoor, alleen die ik de komkommer voor in de nacht zodat hij niet aan de planten zou knagen.
 
Voertabletten krijgen ze ook veel hoor, alleen die ik de komkommer voor in de nacht zodat hij niet aan de planten zou knagen.

Ja dat werkt dus niet, kun je beter spirulina en ander groenvoer doen, wat ze hier ook lekker vinden is geblancheerde spinazie en geblancheerde brandnetel
 
Tags werken niet bij mij om een of andere reden...
Nooit instellingen aangepast maar het werkte vroeger wel maar nu niet meer.

De osmocote vermalen zou ik niet doen, dan komt de mest uit de coating en heb je dus weinig garantie meer op een gecontroleerde afgifte.

Mijn geophagusen graven ze constant op, maar 9/10 veeg ik ze gewoon terug onder het opgegraven zand en is er niks aan de hand.
Als dat niet lukt hevel ik het af en is het jammer maar helaas, vaak zijn dat ook al korrels die leeg of deels leeg zijn waardoor ze blijven “zweven”
 
Tags werken niet bij mij om een of andere reden...
Nooit instellingen aangepast maar het werkte vroeger wel maar nu niet meer.

De osmocote vermalen zou ik niet doen, dan komt de mest uit de coating en heb je dus weinig garantie meer op een gecontroleerde afgifte.

Mijn geophagusen graven ze constant op, maar 9/10 veeg ik ze gewoon terug onder het opgegraven zand en is er niks aan de hand.
Als dat niet lukt hevel ik het af en is het jammer maar helaas, vaak zijn dat ook al korrels die leeg of deels leeg zijn waardoor ze blijven “zweven”
Ah oke, met zweven bedoel je dan bovenop het bodemoppervlak, of echt gaan zweven in de bak?
Ze zitten er nog geen 3 maanden is, dus ik denk niet dat ze al volledig leeg zijn.
 
Ah oke, met zweven bedoel je dan bovenop het bodemoppervlak, of echt gaan zweven in de bak?
Ze zitten er nog geen 3 maanden is, dus ik denk niet dat ze al volledig leeg zijn.
Nee zweven boven de bodem, drijven doen ze hier nooit echt
 

Terug
Bovenaan