Foto-album van daniel 82


Het is begonnen.

De zonnebaarzen zitten weer in de vijver.
Even groot onderhoud aan de bak uitgevoerd.
Filter even schoongemaakt en restjes algen verwijderd.

Bij de LFS geweest, 4 vittina semiconica slakken gehaald en 8 Hara jardoni besteld.

Als de Hara Hara's binnen zijn neem ik direct 8 Japonica garnalen mee.

Ik begin eerst met de slakken en bodembewonders, daarna zoek ik een mooie Betta man uit.

Ik wil alleen een Betta man omdat ik een harem in een 60 cm te krap vind.
Einde van volgende maand komt er een grotere bak. Daarna komen er ook Danio's bij.

Ook heb ik een bosje Vallisneria Asiatica gehaald. Die is nu aan het wennen en zal ik morgen planten.

Is wel iets lastiger in rivierzand heb ik al door. Normaal altijd een dikke laag zwartgrind gehad en daar kon ik ze mooi in vast zetten.

PS: eerst een Betta man. Of is het verstandiger eerst de Danio's te halen en daarna een Betta harem?
 
Mooi hoor maar ik zou zelf een stockoplossing maken met goedkope poeders.
 
@jessicapilon

Ik vind het lastige materie, wat en hoeveel heb je nodig.

Je moet rekening houden met je slakken en garnalen. En ik wil graag fosfaat toevoegen.

Er zijn net zoveel topics hierover als meningen????
 
20170326_185133.jpg



20170326_185104.jpg



Net 2 van deze mooie slakken gekocht. Werden verkocht onder de naam sulawesie slakken. Maar ben er nu achter dat het Faunus Ater slakken zijn, ook wel black devil slakken genoemd.

Ze zijn diep paars-zwart.

Maar erg mooi!

Deze is van internet:
Faunus-ater2.jpg
 
Laatst bewerkt:
De inrichting is nu aangepast, drijfplanten geplaatst. En verstopplekken gecreëerd.

Overmorgen komt er een kleine harem Kempvissen in.
Heb een mannetje gereserveerd.

Volgende week komen de bodembewoners binnen. 8 Hara Jardoni's

De slakken zijn flink aan het opruimen geslagen. En de water kwaliteit is goed.

Het gaat een Aziatisch bakkie worden. Met uiteindelijk ook nog een Danio soort als scholenvis.
 
Eindelijk de visjes vandaag mogen halen.

En had ik dat maar eerder gedaan, wat een leuke visjes. En super leuk en interessant gedrag. Ik ben verkocht!

Volgende week de Hara Hara's ophalen en dan is het bakkie eerst weer compleet.

Nu 1 man en 2 vrouwtjes Betta's toegevoegd.
En 8 Japonica garnalen.


Hier een paar foto's.

20170330_205807_edit_1490902416578.jpg


20170330_210015-2.jpg



20170330_210014-1.jpg


20170330_210012-1.jpg



20170330_205807.jpg
 
Mooie betta's.
Aquarium ziet er ook fraai uit met de donkere achterwand.
 
Welke danio soort wil je gaan houden? Meeste danio soorten zijn namelijk veel te druk voor een 60 cm en voor betta's, zelfs chinese danio's zou ik te druk vinden voor erbij. Ziet er verder erg mooi uit, en je hebt een prachtige betta man:D evenals leuke slakken!
 
Welke danio soort wil je gaan houden? Meeste danio soorten zijn namelijk veel te druk voor een 60 cm en voor betta's, zelfs chinese danio's zou ik te druk vinden voor erbij

Ik weet het nog niet zeker, nu ik de bak zo zie twijfel ik ook. Misschien plaats ik nog 2 Betta vrouwen erbij. Ik krijg wel een grotere bak maar breder dan 60 cm ga ik niet.

Gaat waarschijnlijk een 60x 50x 60 bak worden.

Samen met een schooltje Hara Hara's gaat het wel druk worden.
Had verwacht dat de Betta's voornamelijk bovenin de bak zaten maar dat is niet waar.

Dus ik laat het eerst zo.

Anders zat ik te denken aan 12 galaxy.
 
Gister avond de nieuwe bak gekocht.

Toch maar een complete bak gekocht. Het opmaat bestellen vond ik toch iets te prijzig.

En kon voor een hele nette prijs een Lido 120 kopen in bijna nieuwstaat.

20170331_182115.jpg


Het schoonmaken en knutselen kan dus beginnen.
 
Wat een prachtige beta!

O, en er komt weer een mooi project aan.
 
Wat een prachtige beta!

O, en er komt weer een mooi project aan.
Ik was gelijk verkocht. Gelijk de Betta gereserveerd en de 60L bak in orde gemaakt.


En binnenkort zal ik hier ook verslag doen van het Lido project.
Ziet er punt gaaf uit. Heb het echt van een oude man gekocht die al 40 jaar vissen houd en gelukkig erg zuinig op z'n spulletjes was.
 
De lido eens flink schoon gemaakt en de oude achterwand verwijderd.

Nu bleek na de schoonmaak dat er toch veel krasjes op de ruiten zaten. De bak was volledig met rotsen ingericht en dat heeft sporen achtergelaten.

En de ruit waar de achterwand op zat was onbeschadigd. Dus de kit van de lichtkap losgenaakt en de lichtkap omgedraaid. Probleem opgelost!

Alles dus lekker schoon gekregen. Kit resten van de wand verwijderd. En staat nu vol met water om te kijken of het allemaal waterdicht is.

Morgen kan ik een Tetra EX 600 plus externe filter halen. En er is een RockZolid achterwand besteld. Waar alle techniek achter geplaatst kan worden.

Leuk die voorbereiding.
 
Het nieuwe aquarium is schoon en gevuld met water om te controleren op lekkages. Nu 2 dagen gevuld geweest en ziet er goed uit. De externe filter is schoongemaakt en gevuld met schoon filter materiaal.

Vandaag komt de achterwand binnen. Ik hoop dat deze niet teveel ruimte in neemt maar wel genoeg om alle techniek weg te werken.

Vanavond de oude bak verplaatsen zidat de nieuwe op zijn plek komt te staan. En dan kan de verhuizing en het indraaien beginnen beginnen.
 
De eerste setup is een feit.

Heb de Rockzolid achterwand op maat gemaakt en een stuk van de achterkant afgezaagd zodat deze verder naar achter valt. Nu past precies nog de techniek erachter en neemt de wand zo min mogelijk plek weg van de bak.

En geeft al zeg ik het zelf een mooi effect.

20170412_201356-1.jpg


20170412_203036.jpg



20170412_203050.jpg
 
Vandaag de doorvoeren gemaakt in de achterwand en alle zaagsnede al met kit behandeld voor betere hechting bij het vastkitten van de wand.

Morgen kan ik de Hara Jardoni's halen.
Ben benieuwd hoe het visje in het echt is om te zien.
 
20170414_134405.jpg


Ik blijf gewoon lekker posten ook al is het maar voor mezelf;)


20170414_134348.jpg


20170414_134355.jpg



De openingen in de wand voor de zekerheid dicht gemaakt met nylon gaas.
 
Mooi wandje hoor :) en hara jerdoni heb ik hier ook eens een aantal gehad ik zag ze met geluk eens in de aantal dagen hoop dat je er veel plezier van zult hebben. Moet zeggen dat bij mij het euforie gevoel iedere keer als ik er 1 zag wel erg hoog was :D
 
Bedankt
Ik heb een schoooltje van 10 stuks. Ik hoop ze vaak te zien. Maar het zijn meesters in camoufleren heb ik al door.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop het met je mee voor je zijn erg mooie visjes en zeker erg goed in het verstoppen
 
De Hara's laten zich nu nog goed zien.
@RRJ


20170414_194627.jpg


20170414_194713.jpg



20170414_194538.jpg
 
Was dit een stille hint?:D:D;)

Ik volgde je topic al, maar had nog niks gezegt.:daisy:

Klopt :D het bleef een beetje stil hier in dit topic.

Goed om te horen dat iig 1 volger heb ;)

Nu Paasweekend bij familie vieren en dan maandag beginnen met de nieuwe bak.

Ik kan niet wachten.
 
De achterwand van nep steen gaat er niet in.

Krijg ik niet het gewenste effect mee. Ik bewaar deze wand voor als ik ooit naar een ander visbestand over ga. Of inrichting.

Onderstaande foto's gemaakt in het bos en dienen als inspiratiebron.

Heb het hout en schors verzameld.

Een grote plastic bloempot doormidden gesneden en dient als frame voor de schors zodat ik een boom midden in de bak kan maken.


20170419_161118.jpg


20170419_161011.jpg


20170419_133216.jpg



20170203_151526.jpg


De bloempot is even hoog als het water niveau in de bak. Ik plak het schors er tegen aan. En heb ook veel wortelhout gevonden om het af te maken.
20170419_133142.jpg



20170419_200854.jpg


Bovenstaand hout zijn de takken die ik tegen de boom plaats. Zodat het effect word bereikt van de eerste 2 foto's.
 
20170419_211626_edit_1492629706464.jpg


Om een idee te geven wat ik bedoel.
Het is gewoon even los opgestapeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
oehh daar kan ik ook wel een kunstje mee!
 
Ziet er leuk uit zo en je kan lekker creatief wezen ermee. Kan dat schors zo worden gebruikt of kunnen daar nog stoffen uit komen?
 
Ziet er leuk uit zo en je kan lekker creatief wezen ermee. Kan dat schors zo worden gebruikt of kunnen daar nog stoffen uit komen?
Alles komt zo uit de natuur. Maar er zit ook al van ditzelfde hout in mijn huidige bak. En heb geen problemen ondervonden.

Ik laat wel de bak 1 week met houtskool draaien en water voorbereider om alle stoffen van het kitten, hout etc. te binden.

Er gaat daarna water van de oude bak in en het filter materiaal gaat dan van de ene pomp naar de andere. Al het oude hout gaat ook de nieuwe bak in en alle planten. Ik hoop dat hierdoor de opstart wat makkelijker verloopt.
 

Terug
Bovenaan