Foto-album van daniel 82


Weer een beetje aan het schuiven en snoeien geweest.

20160917_202304.jpg
 
20160917_202818_edit_1474137025958.jpg


Het uitzicht vanaf de bank.

Misschien een beetje onscherp maar de flitser bracht de sfeer niet echt over.
 
wat een mooi aquariummeubel is dat.met zo'n zuiltje eronder. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag
 
wat een mooi aquariummeubel is dat.met zo'n zuiltje eronder. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag
Bedankt!

Heb ikzelf gemaakt.

Mijn vrouw wou de kast van haar overleden moeder niet weg doen, wat ik begreep.
Maar dat ding paste nergens, totdat ik de ingeving had om er een aquarium meubel van te maken.

Dus was iedereen er blij mee. :D:D
 
Nou is zeker geslaagd! En ook nog eens one of a kind:)
 
20160918_215228.jpg


Volgende week een andere inrichting gepland.

Het grote stuk hout ga ik zo aan de achterkant inzagen dat deze om de interne filter past zodat er iets meer diepte en zwemruimte onstaat.

Ik zaag ook het stukje uit van de skimmer inlaat van de filter.

Ik heb ook mooi en dik boomschors gevonden. Dit wil ik ook in de bak gebruiken. Maar hoe?

Moet er nog even een nachtje over slapen.
 
Tegenwoordig doen we alles met de telefoon en tablet, nu ik na lange tijd weer achter een normaal 17 inch beeldscherm zit zie ik dat mijn telefoon niet de beste foto's maakt :stom:

Toch maar weer met de digitale camera aan de slag!

De inrichting is weer wat veranderd, helaas doen niet alle (koud) zoetwaterplanten het goed op 22c en zijn helaas weer uit de bak.
Morgen krijg ik hopelijk een portie mos van een mede AF gebruiker, dan kan ik het hout en de waterlijn aan de achterkant mooi met mos bekleden.

Ook heb ik zonsopgang/nachtverlichting gemaakt, heb met beugels en een profiel 4W aan ledstrip gemaakt en deze netjes in mijn bakkie hangen.
geeft een mooie sfeer in de bak en ik kan dan de TL lichturen weer iets terug draaien.
staat nu op;

0.45 uur 4W led
7.5 uur 15W TL
0.45 uur 4W led

Binnenkort komen de foto's weer.

Ik wil de vele kijker van dit fotoalbum niet teleurstellen ;)
 
Tegenwoordig doen we alles met de telefoon en tablet, nu ik na lange tijd weer achter een normaal 17 inch beeldscherm zit zie ik dat mijn telefoon niet de beste foto's maakt :stom:

Toch maar weer met de digitale camera aan de slag!
Hoewel de meeste mensen het toch bekijken op hun smart phone tablet zou het niet zoveel uit moeten maken..
Maar het verschil komt vooral door de kwaliteit van de lens heb ik het idee, je kan nog een 1000mp camera hebben maar met een habbibabbi lens worden je foto's alsnog belabberd ;)
 
Maar het verschil komt vooral door de kwaliteit van de lens heb ik het idee, je kan nog een 1000mp camera hebben maar met een habbibabbi lens worden je foto's alsnog belabberd ;)

Mee eens.

En de juiste instellingen helpen ook natuurlijk.
 
Vanavond kan ik weer foto's maken.

En het levermos en javamos is binnen.
Dat gaat weer knutselen worden.
 
Kun je daar vanavond direct een kiekje van schieten Daniel;). Veel knutselplezier dus maar.
 
Kun je daar vanavond direct een kiekje van schieten Daniel;). Veel knutselplezier dus maar.

Dat is helemaal goed gekomen.


Hier een update,

Heb laatst extra LED verlichting gemaakt om zo vooraf de TL en na de TL uren nog sfeer/nachtverlichting te hebben.
Heb de uurtjes van de TL iets terug geschroefd. Had de wattage van de LED in mijn vorige bericht verkeerd uitgerekend.



Nu aantal verlichtingsuren zijn;

0.45 uur 2.7W LED 2700K
7.5 uur 15W TL warm wit (juwel)
0.45 uur 2.7W LED 2700K

De LED's zijn in een hoekprofiel gelijmd zodat ik deze lichtbundel kan richten.

Hierbij de foto's.




DSC04779.jpg




DSC04783.jpg




Ook heb ik een mooie partij mos gekregen van @Jelani

Levermos en Javamos.

Ik heb het 2 dagen in een bak gehad met aquariumwater zodat het mos goed kon wennen, en aan de kamertemperatuur kon wennen.

DSC04792.jpg



Met luchtslang en staaldraad een frame gemaakt om het javamos in een hoek te positioneren van de bak, om een mooi begroeide hoek te krijgen.

Het staaldraad zit in de luchtslang zodat ik deze in elke vorm kan buigen, de buisjes dicht gebrand zodat het allemaal niet gaat roesten.

DSC04791.jpg




Het resultaat met mos eromheen, gebonden met dun rood visdraad.
rood visdraad heeft de eigenschap om onzichtbaar te zijn onderwater tussen de planten.
Maar heeft het voordeel dat als het op de bodem licht wel zichtbaar is en zo makkelijk te herkennen en op te zuigen met de waterwissel.


DSC04795.jpg



Het javamos is links in de hoek geplaatst zodat die lege hoek helemaal met mos gaat vol groeien.

DSC04810.jpg



Totaaltje met het mos, niet alles is zichtbaar, maar dat komt wel als alles aan het groeien is.
Links is nog een donkere hoek, hopelijk snel een groene hoek.

DSC04805.jpg



Met de LED nachtverlichting aan.

DSC04813.jpg



Zo dat was het weer.

Ben nog aan het knutselen met de instellingen van de camera. pfff
Komt wel hoop ik.

Anders toch maar de grote camera erbij pakken. Nu met een Sony cybershot aan het proberen.
 
Dat geknutsel loont! Erg mooi geworden.
Bedankt!
Het leuke aan de hobby.


Zeer mooi hoor!
Ik vraag me af wat de functie van nachtverlichting is?

De echte onder ons stellen met een dimmer de zonsopgang en zonsondergang in.

Maar ik merk dat mijn vissen niet meer schrikken van het licht. Het gaat nu niet plotseling aan en uit. En mijn rovertjes zijn wat schrikkerig.

En ze vinden het merkbaar fijn om in de schemering nog wat naar eten te zoeken. Ze gaan echt rustig rond zwemmen. Met vol licht aan zijn het drukke zwemmers.
 
Een update,

De bak staat er lekker wilderig bij. Maar zal toch even weer onderhoud moeten doen.

Er zitten veel kale takken bij en die moeten eruit. en de druktemakers hebben alles door de bak getrokken.

Hier even voor de schoonmaak beurt.

20161115_201354_edit_1479321178881.jpg



Hier alles weer op z'n plek. Het is wel even wennen om een speciaal bak te hebben omdat ik gewend ben dat er meer onderwater leven in een aquarium zit. En nu maar 5 vissen. Die wel bijzonder zijn natuurlijk.


20161115_212918_edit_1479320699648.jpg


20161115_201412.jpg
 
Lekker bezig zeg! Even een vraagje, had je niet gewoon fijn zand in de luchtslang kunnen gieten al verzwaring?
 
@Rubz , dat had gekunt. maar dan kan je het niet buigen ;)

Nu kan ik als het vol gegroeid is ergens langs of omgeen buigen als ik dat wil.
 
De drukte van de feestdagen weer voorbij. Dus tijd voor een update.

Er is veel veranderd, de inheemse planten hebben het niet allemaal gehaald.
En sommigen waren aangetast door bruinalg.
Ik kies er voor om de alg niet actief te bestrijden maar wel een betere belans in de voeding toe te passen.
Maar ik vind de algen erg mooi op de stenen, dus echt bestrijden doe ik niet.

Het mos begint nu mooi te groeien en heb meer dan genoeg om met stekken te beginnen.

20161219_214509_edit_1484337181140.jpg

Hier een stekje van het Java mos, en heeft al mooie uitlopers.


20170110_220540_edit_1484337124041.jpg

Met de nachtverlichting aan. De bak komt in het echt nog mooier uit op de met LED verlichte muur.


20170113_204310_edit_1484337361578.jpg

Totaaltje met de Sera Coler plants TL aan.
Zoals je kan zien bestaat het planten bestand nu voornamelijk uit mos en varen.
Ook heb ik nog veel levermos in de bak.

Ik heb voor deze planten gekozen omdat ze makelijk te houden zijn en weinig eisen hebben.
Maar het belangrijkste, ze hebben weinig ligt nodig. En dan samen met de voeding die ik wil geven een goede combo voor in mijn bak.
 

Terug
Bovenaan