Foto-album van daniel 82


Zo, dat is nog eens een mooie entree!

Hopelijk was het eten ook goed.

Het eten was goed genoeg, het restaurant genaamd 'rainforest' ligt nabij het Disneypark en helemaal aangekleed als een jungle met olifanten, apen en watervallen. Erg mooi, en met kinderen zeker een aanrader.


Ziet er weer heel mooi uit!
Je hebt mooi gebruik gemaakt van de hoogte van de bak.

Bedankt. Ik geb geprobeeerd om doormiddel van de stronk de bak nog meer hoogte te geven. Breder maken lukt toch noet met een Lido :cool:
 
Bedankt John.

Het groeit allemaal als een malle.
Weekje weg geweest met vakantie en nu weer de bak helemaal vol.
 
Een weekje kan wel. Gelukkig precies tussen de waterwissel gepland. Zeg maar niet tegen mijn vrouw dat ik daar zelf rekening mee houd. Hahahaha
 
20171012_205908-1-1-1-1.jpg


Totaalje na de vakantie.
Binnenkort even opzoek naar andere T5 lampen. Heb nu 2 verschillende, en vind het niet mooi. Je kan aan het mos zien wat het verschil is terwijl het mos allemaal 1 kleur is, maar door de lanpen lijken het veschillende kleuren.
 
Vandaag de nieuwe lampen besteld. Was het stiekem weer vergeten.

Net even de waardes weer getest. Was al een tijdje geleden.
Maar er was me niks opgevallen aan de bewoners of planten maar toch even gedaan.

Gemeten vandaag, 2 dagen voor mijn 20% waterwissel.

PH 7
No2 0
No3 15
KH 7
GH 11
Po4 0
Nh3 0

Het fosfaat krijg ik maar niet omhoog, heb het 2x getest.
Heb lang Fosfo van Easy-life toegediend maar geen merkbare waardes gemeten.
En wou er ook geen maatbekers vol van in gooien.

Het is iig kleiner dan 0.5 omdat mijn kleurenschaal per 0.5 meet.


20171023_222324-1.jpg
 
Bedankt voor de likes en complimenten.

Denk dat een Rode Lotus in het midden nog wel zou passen in het plaatje??
 
Zou ik hem eerder aan een zijkant zetten. In he midden heb je kans dat je de bak opsplitst en de bak zo kleiner gaat lijken
Dat lijkt wel mooier. Moet ik wel rekening houden met de doorstroming omdat alles achter het hout zit verstopt en de begroeiing al fors is heb ik al een extra stromingspomp in de bak zitten.

Maar het zal wel mooier ogen aan de z8jkant idd.
 
Net weer groot onderhoud gedaan, dus filtermat even uitgespoeld en stromingsfilter schoongemaakt. Bodem en stenen een beetje schoongemaakt.

Na mijn laatste post met foto van 23 okt. toch maar geen waterwissel gedaan.

Ben nu een test aan het doen, mijn waarden van het water zijn zo goed dat ik nu afgelopen 3 weken 1x heb schoongemaakt. Dus om de 1.5 week waterwissel.

Net water gemeten en ben erg tevreden.

Zelf het beetje alg wat ik had is weg en ramen waren nog schoon. Dus houd dit schema nog even aan. Doe nu wel 2 x bemesting doseren ipv 1x per week.

Ik heb nu 2 dezelfde lampen er in en dat geeft toch een beter effect en spreiding van het licht.

20171030_215159-1.jpg
 
Ziet er mooi uit dat groene voor die donkere wand, die vallisneria doet hij bij jou wel erg goed
 
Wat doe jij met dat spul zeg!? Dat het je zo de bak uit groeit

Het gaat lekker idd.
Ik gebruik een beetje Bio Co2 en de bemesting van Easy life met root sticks.

En veel geduld. Als je de ballans hebt gevonden tussen waterwaarden en onderhoud dan gaat alles een beetje vanzelf.
 

Terug
Bovenaan