Fluval Siena 330


Daacuso

Well-known member
Lid geworden
20 maart 2009
Berichten
120
Binnenkort ga ik vanwege een verbouwing afscheid nemen van mijn Trofis 1800, en zal er in de plaats een iets kleinere bak terugkomen. Mijn voorkeur gaat uit naar een bak rond de 350 liter. Daarvoor komen in aanmerking Eheim Incpiria 330, Aquatlantis Volga 350 of Jewel Rio 350. Probleem met deze bakken is echter dat in alle gevallen het licht vervangen zal worden aangezien deze niet aan mijn wensen voldoen. Nu zag ik echter dat Fluval ook een nieuwe lijn heeft, namelijk de Siena. Niet goedkoop, maar wel krijg je er bodemdoorvoeren, filter en regelbare led bij. Iemand al ervaring met deze bakken? En zijn deze overigens al in Nederland te koop? Zie ze vooralsnog enkel in Duitsland en verderweg te koop.
 
Ik ken de bak niet maar wat is er dan mis met de verlichting van de Aquatlantis want ik heb de Fusion sinds 2 jaar en de led bevalt me verder prima.
 
Van diverse mensen hoor ik toch dat de Easyled 2.0 wat gelig is. Van een medeforumlid heb ik ook foto's ontvangen waarop te zien zijn een bak met JMB Orion led en een bak met Easyled 2.0. Dan pas is inderdaad goed te zien dat de Easyled te geel is. Iets wat je volgens hem er ook niet uit krijgt met de 2 kanaals instellingen. Ben me er ook van bewust dat dit persoonlijk is, maar zelf hou ik helemaal niet van warm wit licht. Overigens schijnt de Fluval Siena 330 standaard voorzien te zijn van 2 Fluval Plant 3.0 balken.
 
Misschien overwegen om een bak te laten bouwen gezien de prijsstelling
wat de fluval betreft neem eens contact op met een firma die fluval verkoopt hier in NL of deze wat kunnen regelen zal wel een besteller worden gezien de prijs
 
Van diverse mensen hoor ik toch dat de Easyled 2.0 wat gelig is
Wel bijzonder want de led 2.0 geeft 7000K wat toch niet gelig te noemen is. Ik heb de stekkertjes dan ook zo aangesloten dat ik de bal waar het blauwe licht inzit meer kan dimmen en het juist geler kleurt en ik gok dat ik zo rond de 4500K uitkom. Dus dat de led 2.0 gelig is dat herken ik niet. Lid @biljoenblik heeft deze ook en wellicht kan die wat over de kleur zeggen.
 
Dank je Jessica, zal Biljoenblik ook eens benaderen. En ben je trouwens ook tevreden over de kleurweergave van planten en vissen. Lamp heeft volgens mij ook niet een hele hoge CRI waarde.
 
Nou over die cri waarde durf ik niks te zeggen maar je kan foto s van mn bak zien in de link in mn onderschrift.
 
Als ik jouw foto‘s zie lijkt het zelfs weer aan de blauwige kant. Ik ga denk maar eens na waar ik een Aquatlantis bak gevuld en wel kan bewonderen. Maar sowieso ga ik ook even achter de Siena aan.
 

Terug
Bovenaan