Fluval Fx4 maakt veel geluid!


Lid geworden
19 januari 2009
Berichten
6
Ik heb sinds een week de Fluval Fx4, mooie filter alleen maakt deze veel geluid. Ik heb hiervoor altijd JBL filters gehad deze waren altijd nagenoeg stil. Ik vraag mij dus af of het geluid van de FX4 wel goed is.

Zijn er hier mensen die ook de FX4 hebben enzo ja maakt deze van jullie ook veel geluid. Ik probeer een geluids fragment toe toevoegen, Helaas wil dit niet.
 
Mogge, die van mij hoor ik bijna niet waarschijnlijk zit er lucht in? Mijn zoon heeft dezelfde en die hoor ik ook niet.
 
Soms moet een filter ook even indraaien totdat er een mooie biofilm over alle onderdelen zit en deze stil gaat draaien.
 
Heeft dit model niet dat hij automatisch ontlucht? De FX6 heeft dit volgens mij wel?
Als je de reviews leest over deze filters is het een beetje 50/50 qua geluid. De ene helft klaagt over een bromtoon terwijl de andere helft weinig/geen last heeft.
 
Heb niet de fx 4 maar de fx 6 zeg maar de grote broer staat het filter rondom vrij vooral de motor en slangen zijn hier van belang is mijn ervaring
 
Bedankt voor jullie berichten, het klinkt inderdaad als een bromtoon de filter staat naast het aquarium omdat deze te groot is voor ik het aquarium meubel.
Het klinkt als of er lucht in zit heb ik het idee, ik heb de filter zitten schudde om de lucht eruit te krijgen maar dit werkt niet.

De filter zou de lucht er automatisch uit moeten halen maar dat doet de FX4 niet. Ik heb het filter een aantal keer uit en aangezet om het automatische programma te starten.
Ik heb hiervoor een JBL 1501 gehad deze was nagenoeg stil, een klein beetje geluid is niet erg maar ik hoor het gebrom zelfs in de kamer ernaast.

Het aquarium staat op de slaapkamer :'( dus ik denk dat ik deze filter maar moet gaan terug sturen.
 
Oordoppen kun je ook proberen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling en hem in een kamer ernaast kunnen horen vindt ik nog al wat zeg.
 
Vind het altijd merkwaardig om te horen dat de 1 hem amper hoort en de ander in een huis vol herrie zit... waar zit zoiets m in?
 
Liggen de slangen vrij. Ik had ook last van een filter met bromtoon en ik heb daarop isolatie om de uitvoer slang gedaan omdat deze slang tegen de achterwand van de kast stond te trillen. Voor mij was dat de oplossing.
Ik weet dat het filter naast het aquarium ,maar de slang kan ergens tegenaan trillen.

Vind het altijd merkwaardig om te horen dat de 1 hem amper hoort en de ander in een huis vol herrie zit... waar zit zoiets m in?

Mensen die hardhorend zijn , horen bepaalde toonhoogten niet en andere toonhoogen kan men wel weer horen. Het lijkt me dat het andersom ook kan, dat je gevoeliger bent voor bepaalde toonhoogte terwijl een ander er geen last van heeft.
 
Het is altijd lastig om zo op afstand een oorzaak vast te stellen dus ik zou de aangedragen punten nalopen en als dat niet de oorzaak is contact op nemen met de leverancier.
 
En misschien handig om te weten of het een nieuw of tweedehands filter is.
Kan bij een tweedehands misschien ook slijtage van de rotor zijn waardoor er geluid ontstaat.
 
Doek er omheen en in een kast helpt heel erg. Ook een platte ondergrond kan erg helpen. Ik heb mijn fluval en al mijn andere externepompen altijd op piepschuim staan en dan in een kast met een doek om de pomp en geluidafwerend materiaal in de kast geplakt.
 
De FX4 ontlucht ook automatisch, namelijk na 12 uur nadat je hem hebt opgestart.
 
Was het niet zo dat er veel mensen klaagden dat deze pompen zelf een soort lucht creëerden door cavitatie?
Dat zelfs als alle lucht eruit was er zich toch lucht ophoopte bij de rotor?
 
Zou kunnen, ik en mijn zoon hebben beide geen last van herrie. Ik heb wel na een jaar de rotor verwisseld.
 
Uit eigen ervaring, ligt het bio materiaal los in het filter.
Lege ruimtes opvullen met meer biomateriaal of opvullen met een beetje filter watten.
 
Uit eigen ervaring, ligt het bio materiaal los in het filter.
Lege ruimtes opvullen met meer biomateriaal of opvullen met een beetje filter watten.



Nou, zo ik zie, ligt het opgesloten.

Kan ook zijn dat het te vol zit.


Zie filmpje.
 

Terug
Bovenaan