fluval edge gebarsten


S

SaskiaZ

Guest
Iemand hier nog tips/ EHBO voor?

lek.jpg


lek2.jpg


(crosspost van mijn fotoalbum)
 
Jeetje dat is goed balen,je kan voorzichtig wat sterke tape over de barsten doen zodat het blijft zitten.

EDIT-misschien beter ff helemaal niet aankomen en morgen de bak volledig leeghalen.
Hoe krijg je dat voorelkaar als ik vragen mag?
 
Is dat de bovenkant? Saskia?
en welke is dat? de Blue lagoon?

Nieuwe bovenruit laten maken.
Eerst prijs vragen.
 
Oei, heb je er wat op laten vallen? Ik zou het aquarium voorlopig even niet helemaal afvullen, hoe meer water, hoe hoger de spanning op het glas is. Tapen lijkt mij de meest wijze optie om te voorkomen dat het glas in het aquarium zelf terecht komt. Kun je je verzekering hier voor inschakelen?
 
Nee,hoor.
Gebeurt niets mee.
Maar kunnen splinters in de bak liggen.

WEl leegmaken in ieder geval.

Dan de kitnaad met een scheermes doornijden.
Scheermesje in een houdertje om glas schoon te maken,van verf spatten.
 
Het is de fluval edge 1e versie. Bovenkant inderdaad. Hoe het is gekomen, geen idee, de katten zitten er weleens op en er liggen ook af en toe dvd's op de grond vanaf het plankje erboven. Of een plastic dvdhoesje dat een metertje naar beneden valt zo'n schade kan geven, misschien als ie op de hoek is gevallen? :(
Hoogstwaarschijnlijke oorzaak dus hoe dan ook 1 van mijn katten, maar ze geven allemaal aan het *niet* geweest te zijn :rolleyes:

Edit: een nieuwe bovenruit lijkt mee geen optie gezien hoe zo'n ruit eruit ziet... Zal wel $$$ zijn... ;(
 
Je zou kunnen proberen het via je verzekering te claimen maar de meeste verzekeringen dekken de schade niet. Nieuw ruitje er in laten zetten als dat kan :)
 
maar ze geven allemaal aan het *niet* geweest te zijn.
hahahahah
.Tja lach maar.

Probeer los te snijden.
dan open bak.


een nieuwe bovenruit lijkt mee geen optie gezien hoe zo'n ruit eruit ziet... Zal wel $$$ zijn... snif
Alleen de ruit maken,heb je een nieuwe voor.
Dat gat voor het ??? moeten ze uit knabbelen.
 
Is een vierkant gat, kan gewoon met een oliesnijder er uit gesneden worden volgens mij.
 
Ja,Natuurlijk ,stom van mij.
Je kerf het glas met de oliesnijder.
Hoe krijg jij een vierkant uit een stuk glas?
Knabbelen,met een knabbeltang.
Beetje bij beetje.

Zit het in het midden van de ruit,dan met een pen hamertje gaatje tikken.
en ook weer knabbelen.
 
Gat ziet er zo uit:

RNaln-Qw2le0la5VX_eODmgUXtsliLgh.jpeg


Op MP v/a 70-80 euro een 2e handsje, nieuw v/a 112 euro.

Hmmm.... Kan ik er niet een glasplaatje bovenop kitten ofzo?
 
Ja,waarom niet.
Zorg dat de uitstroom niet over de glasplaat gaat.
Kijk voor een glasplaat die er op past.
Eventueel doe je er 2 stripjes op ,dat hij er los op ligt.

Joh,die filters heb ik ook,van Aquael.
Die hangt toch los?
Nu op de Sturibak gezet,voor extra stroming.
 
Ik wou het net zeggen Alex :) Alleen even het juiste zaagblaadjes vragen...anders smelt het meer dan dat het zaagt...(laag toerental)

Suc6!



Groet manfred
 
Als je het goed doet Bertus kun je het er zo uit tikken, heb ik althans gezien van een bevriende glasbewerker die al een jaar of 40 het glas in lood van een heleboel gebouwen onderhoudt. Het glas van een Fluval bakje is niet heel dik, tis net ruitglas.
 
Een jaar of 40, of nog nooit gedaan. Ja dan moet je het goed doen idd.

Ga er maar vanuit, dat het niet in 1x goed gaat.
 
Ow vast niet, ik waag me er ook niet aan, ik heb echt een hekel aan glas snijden en ben er ook niet goed in , maar het kan wel op die manier :)

TS misschien kun je eens informeren bij een glas in lood zetter of zij je kunnen helpen hier mee :)
 
Weet jij,hoeveel glas ik al he gesneden?
Vroega,bestelde mijn baas GROTE ruiten.
Hadden we ramen en deuren gemaakt,moesten we zelf het glas op maat maken.
Punt 1,gelijk klaar.
Bestellen kon,moest je een dag wachten.
Dus zelf snijden ,scheelde tijd en geld.
Groot glas was stukken goedkoper.

En vandaar uit,ga je verder,met stukjes figuren maken.
Met nieuw glas kan je spelen.
Oud glas is suck,stikt gelijk van de fins,en kan je weggooien.

Weet er alles van.
n ,zomaar er uit tikken,op 3 zijden. wil het zien. Zit opgesloten.!
 
Hij sneed drie zijden in, vervolgens schuin door het midden ( driehoekje) en tikte dan zo het vierkant er uit :) Wellicht een onorthodoxe methode hoor, het was echt een ambachtsman.
 
En ik een boerenl.l.
Vraag mij toch af,waar ik die 40 jaar bent geweest.
Maar goed,jij krijgt gelijk,en ik ongelijk.
 
Ja? als ik 40 jaar met glas gewerkt heb,dan vertel jij mij hoe dat gaat?
mag ik even?
 
Ik vertel jou helemaal niet hoe jij je dingen moet doen. Ik vertel je gewoon wat mijn ervaring is, in een naar mijn mening gewoon vriendelijk gesprek. Dat jij van die enorme lange tenen hebt dat je dit als aanval ziet is jouw probleem. Ik weet in ieder geval wel dat ik heel ver om jou heen ga forummen. Ik ben al een aantal dagen flink aan het lezen omdat ik graag wil leren hoe ik het goed moet doen voor mijn visjes, en helaas zie ik heel erg vaak behoorlijk rare reacties van jou. Wat jammer is, want ik geloof zeker dat je kennis in huis hebt.

Ik ga dus helaas maar op mijn eerste ingeving af na jouw warme welkom in mijn topic en dat is dat ik uit jouw buurt blijf.
 
Nee,hoor.
Dat valt best mee.
dat HIJ een vakman is,zal best.
Dat zijn alle glazeniers.
Hij werkt heel de dag met glas,

Ik vermaak nu zelf mijn aquariums, en ja,dan snij ik ook glas.
En ervaring ehb ik niet,met 14 jaar.
Ben niet hoogdravend,helemaal niet nodig.

Verder, doe wat je het beste lijkt.
 

Terug
Bovenaan