Fluval Edge DIY led of niet


A

Anenlars

Guest
De Fluval Edge wat kan ik zeggen design gaat voor verstand?

Ik hou van de look en ik ben niet groot, heb kleine handen en veel geduld dus dat het lastig is met schoonmaken neem ik voor lief. Ik zit alleen met de verlichting in mijn maag.

Er zitten nu 2 led-spots in van 3000k en 220lm per stuk.
Ik wil graag een mooi tuintje voor het oog en ik heb al een paar plantjes uitgekozen die niet te veel belichting nodig hebben zoals mini Javavaren, Cryptocoryne Balansae, mini Lobelia Cardinalis en mos soorten.

Nu heb ik gister het grootste gedeelte van de dag zitten speuren online maar ik raak helemaal in de war met al die kelvin, lumen watt en volt.

Kunnen de plantjes hiermee uit de voeten of moet ik toch een sterkere verlichting verzinnen?

Online heb ik autolamp led-strips gevonden die waterdicht zijn en die hebben een waarde van 6000k en 500lm. Deze strips zijn 14 cm breed en passen dus in de beperkte ruimte van de Fluval-kap maar is dit wellicht niet te veel licht?
In principe is mijn doel een goed evenwicht zonder CO2 dus er mag ook weer niet teveel licht op staan.

Wat is jullie mening hierover?
 
Ik heb nog een eventuele mogelijkheid gevonden. Een compact 11 watt lamp van b.v. superfish past ook in de kap. Is dit misschien een betere keus voor de plantjes?

En kan dit dan naast de 2 ledjes van 3000k en 220 lm of wordt dit dan teveel?
 
Ik ben met de fluval edge begonnen, staan foto's op dit forum.
De led heb diener standaard bij zit heb ik uitgebreid met extra strips.
De planten groeiden bij mij goed, alleen schoonmaken is wat lastig maar goed te doen.
 
Heb je fluval beken. Zag er goed uit.
De ledstrips heb je zelf op maat gemaakt zeker? Goed geknutseld ook met het frame. Enig idee nog waar je het besteld had? Misschien maak ik wel een kopie. Beter goed gejat toch.:thumbs:
 

Terug
Bovenaan