flesdrukmetertje zegt leeg,


hanmar

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2011
Berichten
227
Locatie
omgeving venlo
Al 4 dagen zegt mijn drukmeter dat de fles leeg is(zou moeten zijn).
echter de flipper bubbelt nog lekker door.Heb dit nog nooit eerder gehad.
Wat zijn jullie ervaringen c.q.adviezen wat te doen.Nieuwe aansluiten of door laten lopen?

b.v.d. Hans.
 
Dacht ik zelf ook al ,maar fles zou deze tijd inderdaad leeg moeten zijn.Hoe controleer je zoiets?
 
Ff wegen zou ik zeggen, maar weet niet of je het leeg gewicht van je fles weet..

Maar je zou ook kunnen schudden, voel je iets klotsen zit er nog vloeibare CO2 in.
Klotst er niks is er geen vloeibare CO2 meer in, en zou je meter gelijk kunnen hebben
 
CO2 is vloeibaar vanaf ongeveer 5,2bar! Dit is nog heel wat druk. Dat overschiet! Afhankelijk van je fles en verbruik kan je hier soms nog aardig wat uren/dagen op lopen denk ik.
Let wel op! Om 1 of andere reden zal de druk in je fles tijdelijk stijgen als de CO2 terug in gas overgaat! Kan voor ernstige problemen zorgen in je bak!
 
Ja nou vertel dat mn vader maar want die is en blijft eigenwijs dus ik zal hem eens op dit topic wijzen. Zn kastje was te lag voor een 2 kilo fles en toen heeft ie hem maar plat of schuin neergelegd.
 
Hoi,inmiddels is de fles leeg en heb de nieuwe aangesloten,dus 6 dagen toegevoegd met met de meter op nul.
Hij staat nu weer op 60 %.dus is ie niet stuk.
Bedankt voor het meedenken,weer een ervaring rijker.

grt. Hans.
 

Terug
Bovenaan