Filterzand verschillende maten


Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Ik heb een vraag. Had voor mijn bak 4 zakken 0,71-1,2 (maat 2) besteld bij Wildkamp.
Ben enthousiast aan het spoelen gegaan met de eerste zak. Vervolgens net de tweede zak leeg en schoon gespoeld. Terwijl ik die zak wil weggooien kom ik er achter dat ze de verkeerde maat (0,4- 0,8) gestuurd hebben. :stom: (maat staat op zijkant zak gedrukt)
Ik ga zo kijken naar de andere 2 dozen wat daar in zit maar ben hier niet blij mee.
Volgens mij kun je dit ook beter niet combineren omdat het dan alsnog kan dichslibben, toch?
 
De kracht ervan is dat ze bijna dezelfde grootte hebben, dus 0.4-0.8 en 0.71-1.25 door elkaar mengen zal nog wel is kunnen lijden tot een verstikte bodem... maar zeker hiervan ben ik niet.

als alle zakken 0.4-0.8 zijn, is er niet veel aan de hand... en de zakken die nu al in de bak zitten kan je ook lastig terugbrengen...
 
Heb net nagekeken. Er waren 4 dozen geleverd. Daarvan is dus 1 zak verkeerd 0.4-0.8 geleverd. Mengen lijkt mij inderdaad geen wijsheid.
Ga ze toch bellen, baal er van. Ben met die hele zak omspoelen toch aardig wat tijd (en water) kwijt voor jan met de korte achternaam.
En nu heb ik niet genoeg.
 
Nee gelukkig niet. Heb het na het wassen in bakken gedaan omdat de bak nog verre van klaar is.
 
Oh dat scheelt gelukkig (dat was echt weer een pokke werk geweest)

zou inderdaad wildkamp maar even bellen, met een beetje geluk sturen ze nog een zakje op.

zag trouwens dat het een flinke bak is geworden van 210x80x70 :) :thumbs:
 
Ja zeg dat wel. Gekocht op een uur rijden van waar ik woon. Was keer wezen kijken toen leek het mee te vallen met de grote. Echter tijdens het ophalen schrok ik toch even. Ook de twee man die me zouden helpen. Zagen het niet zitten. :) Is allemaal goedgekomen maar nu moet ik aan de bak. Die nep rotsen zitten flink goed vast gekit en heb er pas twee los. Met plamuurmes voorzichtig steken. Maar met die diepe bak hang ik op een ladder voorover er half in. Valt niet mee maar het is voor een goed doel.
 
Dank je John. Net nog even contact met Wildkamp gehad. Ik mag een nieuwe zak gaan 'halen'. Op zich aardig maar Is ook niet naast de deur dus dat valt toch beetje tegen. Is uiteindelijk verkeerd geleverd. En realiseerde me vannacht :-( dat ik de tweede zak in een bak gegooid heb en dus al deels vermengd met de eerste. Ga er ook niet te dramatisch over doen maar wil niet later hierdoor ellende. Met een klein bakje is dat nog te doen maar met zo'n grote niet echt.
 
Beetje raar dat als de rest is verstuurd je het nu opeens moet komen halen terwijl de fout bij Wildkamp ligt. Ik zou daar toch over gaan reclameren nogmaals hoor.
De fout ligt niet bij jou in dit geval.
 
Ja ben ik met je eens. Liet me overbluffen eigenlijk. Ik gaf wel aan dat ik dan naar Nieuw-Vennep moest en dat ik het had laten bezorgen. Reageerde hij niet op.
Ik zal dit weekend er toch nog een e-mail aan besteden.
 

Terug
Bovenaan