Filteropbouw interne sump


Erg interessant topic @Niwla

Ben zelf ook met dit idee bezig en heb alle materialen binnen.

Dus ik ga dit topic even volgen en afkijken, misschien komt er nog iets voorbij waar ikzelf nog niet aan heb gedacht.

Heb je zelf nog nagedacht om ergens in het midden of langs de bodem sleuven te maken voor afzuiging?

Welke materialen bedoel je dan?

En nee, ik ga zeker geen extra sleuven in maken. Dat zou de werking van de sump teniet doen.
 
Ik heb 2 pompjes 1x 300L 1x 600L.
Kammetjes voor de overloop en plexiglas om de de filterbehuizing/afscheiding te maken.

Ik wil 1 pompje voor de bodem afzuiging gebruiken en 1 voor de overloop.

Hier mijn idee:
https://www.aquaforum.nl/threads/zelfbouw-interne-bioloog.96687/

Heb het ondertussen wel iets aangepast maar het idee is wel duidelijk volgensmij.
 
Dat scheelt toch weer Alwin en daar zijn zuinige Grunnegers altijd blij mee volgens mij:D;)
 
Dat scheelt toch weer Alwin en daar zijn zuinige Grunnegers altijd blij mee volgens mij:D;)

Absoluut! Want €80,- was me echt te veel geweest. Dan was ik voor de max mix-oplossing gegaan. Maar dat verschil is me nu te klein waardoor ik dan liever voor de totaaloplossing ga (en stiekem vind ik hem ook wel gaaf!)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel even nieuwschierig na foto's van de bak. Je hebt in je eerste bericht een plaatje van internet, of niet?

Hoe pak je het aan?
 
Ik ben ook wel even nieuwschierig na foto's van de bak. Je hebt in je eerste bericht een plaatje van internet, of niet?

Hoe pak je het aan?

Klopt! Plaatje is van internet. Ik heb de zwarte variant van de bak en daarbij is de achterwand helemaal beplakt met zwart folie (dat is bij de witte ook zo maar dat zal voor de foto verwijderd zijn)
 
Je hebt de bak dus al compleet met interne sump gekocht?

Dat is ideaal. Kan grotere bakken lastig vinden met interne bioloog of sump.

Dan moet deze opmaat gemaakt zijn?
 

Terug
Bovenaan