Filter vlies (geen watten) bij Aliexpress


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,981
Leeftijd
55
Maanden geleden postte iemand een link naar Filter vlies bij Aliexpress, ik dacht dat ik hem bij favorieten had gezet maar niet dus.

Ik gebruik liever JBL Symec VL dan watten, maar ben er best snel doorheen. Ik meen me te herinneren dat het vlies bij Alie een flinke rol was?

Iemand die dat linkje heeft bewaard en met me kan delen?
 
Dankjewel, het zijn een beetje rare maten, maar 12 cm breed.
grootte: 3 m * 12 cm * 2 cm/6 m * 12 cm * 2 cm


Ik ga nog eens verder zoeken, ook op het forum.
 
Ja ok maar ook nog niet heel goedkoop. Wat jij bedoeld heb ik destijds ook eens ergens gekocht en dat zat gevouwen in een lange zak en was denk ik rond de 2-25cm breed.
 
Dit is wel 20 meter...

Ik wacht nog reacties af hoor. Snel genoeg gekocht, heb gisteren net de watten vervangen, alle tijd.
 
Ik heb ooit eens via APO eigen merk vlies filters voor de Eheim besteld. Maar deze vond ik niet goed.

Ze voelden veel minder stevig aan. En ze gingen minder lang mee.

Ik weet niet hoe de kwaliteit van Ali is.

Filterschuim levert wel een goede kwaliteit.
 
Ik wilde nog een zomerdekbed maken.
Haha lig nogsteeds onder m’n winter dekbed xD te lui om het af te ritsen..
Maar ff zonder grappen, als ik zou gaan voor de 25mm en ik blijf 30cm per maand verbruiken...
Heb ik voor 5,5 jaar aan watten...

Het vak waar het in gaat is 30x40 ish en de rol is 40 breed, met zijn 20m lengte haal ik er 66.6 stukken uit ff zo gouw gerekend.
 
Waarom de 25 mm en niet de 14? Ik heb in dat mandje niet zo heel veel plaats. Ik gebruik nu ook een heel dun laagje watten (helft van gebruikelijke dikte) en dat haalt volgens mij al het fijne spul eruit.

Wat een voorraad die 20 meter :D

Slaap jij maar lekker onder je winterdekbed hoor ;) Ik hou het bij een lakentje.
 
Jah okee.. ik heb een bioloog en een zee van ruimte wat dat betreft
 
Maar zou een laag van 25mm meer vuil tegenhouden dan 14mm?
 
Maar zou een laag van 25mm meer vuil tegenhouden dan 14mm?
Dat vraag ik me af. Hangt toch van de dichtheid van het materiaal af? Als die hetzelfde is slibben ze toch even snel dicht?
 
Dat vraag ik me af. Hangt toch van de dichtheid van het materiaal af? Als die hetzelfde is slibben ze toch even snel dicht?

Dat denk ik dus ook maarja... denk wel vaker wat :juggle:
 
Moet je niet mij aan kijken nu hè..
Denk ook dat het net zo hard dicht slibt namelijk, maar je kan er wel meer vuil in kwijt voordat het doorslaat
 
Je heb twee soorten mechanische filtratie.

De zeefwerking. Het blijft tegen het filter plakken. Tot deze dicht zit.

De afvang werking. Het wordt in het materiaal gevangen. Tot deze is verzadigd en doorslaat.

Bij de zeefwerking maakt het niet uit. Dik of dun. Slaat net zo snel dicht.

Het spreekt voor zich dat dikker materiaal meer ruimte bied om vuil af te vangen. Dus ook langer mee gaat.
 
Maar wanneer spreken we over zeven en wanneer over afvangen?
 
Interessante discussie, ik volg het even voordat ik reageer. Dankjewel :)
 
En wat als ik nou 2 lagen van 14 op elkaar leg....... Dan zit ik toch maar op 28 in plaats van 25 hahaha
 
En wat als ik nou 2 lagen van 14 op elkaar leg....... Dan zit ik toch maar op 28 in plaats van 25 hahaha
Dit zou zomaar de ideale oplossing kunnen zijn toch.
 
Dit zou zomaar de ideale oplossing kunnen zijn toch.
Misschien wel want 20 meter vlies is wel heul erg veel. Zeker als je je bedenkt dat ik het vlies er vaak een paar weken in laat.
 
Misschien wel want 20 meter vlies is wel heul erg veel. Zeker als je je bedenkt dat ik het vlies er vaak een paar weken in laat.
Voila probleem opgelost he nicole.;)
 
Opzich leuk een meerjaarse voorraad, maar je moet het ook ergens kwijt...
 
Gisteren zou ik de rol binnen krijgen van filtermat.eu, maar omdat de bezorger blijkbaar de weg kwijt was, komt deze vandaag........ althans hoop ik dan

Heb de 14mm besteld. Mocht je een stuk wensen, dan kunnen we daar vast wel een oplossing voor vinden, stuur dan maar een PB.
 
Gisteren zou ik de rol binnen krijgen van filtermat.eu, maar omdat de bezorger blijkbaar de weg kwijt was, komt deze vandaag........ althans hoop ik dan

Heb de 14mm besteld. Mocht je een stuk wensen, dan kunnen we daar vast wel een oplossing voor vinden, stuur dan maar een PB.
Dankjewel Steven, maar ik denk dat ik zelf een rol ga bestellen.
Ik ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit van dit vlies, zou je ons willen updaten? Ik twijfel namelijk nog tussen de 14 en 25 mm. Ik neig naar de 14 omdat ik nog altijd een dubbele laag kan gebruiken als 14 te weinig blijkt.
 
Maar wanneer spreken we over zeven en wanneer over afvangen?

Bedoelde het niet geheel wetenschappelijk. Maar meer het verschil tussen deeltjes die als een plakkaat onder het vlies blijven zitten.

Maar de kracht van de vliezen is hetgeen ze binnen in zich vast houden.

Een zeef houd wel dingen tegen, maar houd niets vast in zichzelf.
 
Toch zit er wat in dirk. Wat wordt afgevangen zal niet doorslaan. Wat gezeefd wordt door de verschillende lagen watten/vlies kan wel doorslaan. Daarom denk ik inderdaad dat dunner vlies eerder zal laten doorslaan.

Van de andere kant, dat heb ik ook al eens gehad toen ik mijn watten te laat had vervangen. Komt toch neer op regelmatig wisselen en met de pomp die ik heb is het een fluitje van een cent. Het is vooral een kwestie van het juiste interval kennen en vooral doen.
 
Ik had het toch kleiner verwacht....
1B20DCA5-53E2-466D-8553-08CA3D94E16A.jpeg
 
Whahaha, ik heb hem nog niet besteld. Is dit de 24 mm variant?
 
Kan je even mee vooruit.
 
14mm, genoeg voor 5,5 jaar xD
Echt heel veel schuim
 
Je koopt wel alles groot in :D
 

Terug
Bovenaan