Filter maken


N

Niekserr

Guest
Zijn er mensen hier die me kunnen uitleggen hoe je een filtertje maakt voor t aquarium?

Ik ga dus misschien een klein bakje kopen voor mn CR, en ik wil graag een extern filtertje ervoor maken.

Heb nu een bakje op het oog van 40*25 oppervlakte en ik schat zo'n 30 cm hoog.

Hoe maak ik hier goedkoop een extern filtertje voor? En wat voor pompje zullen jullie me aanraden? (ook qua l/h)

Ik ben er ook nog niet helemaal uit waar ik dat filter in ga maken, dus alle tips zijn van harte welkom..

Ik beschik over aquarium kit, dus dat soort dingen zijn geen probleem.

Zoals ik in mn andere topic ook al aangaf, het wordt een budget bakje, dus het mag niet te veel kosten... Eheim pijpjes en slangen heb ik nog wel liggen.
 
Is toch een topic over, filtertje maken.

Van een voerpotje.
Je kunt ook een enkele of dubbelle Filterspons nemen.
Ga je toch geen extern achter hangen.
 
Echt?? Dat is mij ontgaan. Zou je mij die link kunnen geven? Met de zoek knop op het forum vind ik niks..
 
Binnenfiltertjes vind ik niet mooi, haha. Dacht dat het nog wel mee viel....
Maar simpel hoeft het ook niet te zijn, als het maar te doen is. Wil er best wat moeite insteken.
 
Denk dat het eigenlijk bijna niet te doen is met een goedkoop,betrouwbaar en veilig resultaat.
Zou dan kijken voor een tweedehands klein standaard buitenfilter ofzo.
 
Aanhangfiltertje,is ook geschikt daar voor.

Ik gebruik de oude Aquael hangfiltertjes nog.
Werken nog prima.
 
op Youtube staan wel een paar voorbeelden voor het zelfbouwen van externe filters:
[video]aE5wt31981U[/video]

[video]gQFfrqKP4EY[/video]

Ik zou de raad van Bertus volgen en er niet aan beginnen.
Gewoon eentje kopen ze zijn er al vanaf een paar tientjes.
 
pauolo zei:
Gewoon eentje kopen ze zijn er al vanaf een paar tientjes.

Ook ik denk dat dit de beste oplossing is. Met een beetje geluk op marktplaats heb je er zelfs al ��n voor 15 tot 20 eurie's ;)
 
Hmm misschien moet ik daar dan eens naar kijken. Dacht dat het wel te doen was aangezien er ook zat mensen zijn die zelf een bioloog maken oid.
 
Een bioloog is ook veel groter waardoor je steviger materiaal hebt dan bijv een plastic bakje. En daarbij hoef je niet te lijmen op de schotjes kitten na :)
 

Terug
Bovenaan