1. De sponsors worden SOMS bezocht, dit levert inkomsten op om de server in de lucht te houden. Blijf dit doen!
  2. Bent u nog niet geregistreerd? Doe dat dan! U heeft dan toegang tot het hele forum! Bezoek de sponsors!

Extra kweekruimte discusvissen

Discussie in 'Discus & Maanvissen' gestart door Jos Hut, 25 aug 2014.

Aangepast zoeken
View Users: View Users
  1. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Eigenlijk zet ik een van de laatste puntjes op de i voor mijn kweekruimtes met de kleine herinrichting daarvan. Kweekkoppels krijgen meer ruimte en ik heb in die kweekruimte straks 8 mooie aquaria staan van hetzelfde type op bijpassende meubels.

Ik heb nu tien halfwas Santa Isabels en tien jong volwassen Redbacks die ik ook mooi wil huisvesten als er koppels ontstaan.
    Ook fris ik gelijk de inrichting van de aquaria op. Soms is dat nodig om even weer de puntjes op de i te zetten.

Hobbygroet Jos Hut

2. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Dan is het daarna weer tijd voor wat foto's....

3. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Een bak staat inmiddels klaar om afgehaald te worden,en twee andere staan nu op hun nieuwe plaats. Het heeft al flink wat tijd gekost maar ik ben nog niet op de helft. Bij het verplaatsen van de aquaria moet er tegelijk flink wat grind gewassen worden, potfilters schoongemaakt en opnieuw geplaatst en verlichting schoon worden gemaakt. Als je toch eenmaal aan de gang bent moet het gelijk goed. Tegelijk probeer ik zo weinig mogelijk vissen te vangen en te verhuizen.
    Een deurtje dat toegang gaf tot de ruimte achter de knieschotten op mijn zolder was al jaren niet open geweest omdat er aquaria voor stonden. Samen met mijn vrouw heb ik vanmiddag enkele dozen bekeken die daar lang onaangeroerd hebben gestaan. Verzilverde theelepeltjes, trouwkaarten, onze eerste kampeerspullen, teee hele oude kruiken, leuk om eens weer te zien.

Hobbygroet Jos Hut

4. Sanneke80

Sanneke80

Lid geworden:
    6 jan 2016
    Wil de 'verbouwing' een beetje lukken Jos?

5. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Ik lig op schema. Vier beplante meterbakken heb ik leeggehaald. Twee verplaatst en alles erin schoongespoeld. Vooral het grind was pikzwart. Een meterbak is met het stellinkje rond 19.00 uur opgehaald. Staat nu niet meer in de weg. Een Akvastabil aquarium staat nu inmiddels op een nieuwe plaats en is schoon en beplant. Morgen verzet ik een ander Akvastabil aquarium naast de net ingerichte bak. Het meubel staat er al klaar. Deze bak heeft een 3 d achterwand en daarom verplaats ik hem. In het midden van mijn kweekruimte staan dan vier kale Akvastabil aquaria waar jonge vissen in opgroeien. De verlichting hoeft maar weinig aan en dat scheelt weer in stroomverbruik. Aan de zijkanten staan er vier die beplant zijn en waar kweekkoppels in zitten.

Hobbygroet Jos Hut

6. Sanneke80

Sanneke80

Lid geworden:
    6 jan 2016
    Lekker bezig Jos! Is altijd meer werk dan je van te voren denkt he.

7. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Ik had gerekend op een dag of vier. Al met al gaat het dat ook worden. Uitspoelen van veel vervuild grind duurt nu eenmaal lang. Ook uitzoeken en opnieuw beplanten van een aquarium kost ook wel wat tijd. De aquaria staan op hun plek, nog een paar kleine dingetjes qua verlichting en dan maar flink filteren. Nadat ik een bak heb neergezet ga ik altijd een dag filteren, dan komt de beplanting er pas in en na weer een dag maak ik het filter schoon. De vissen doe ik er dan ook in. Als laatste maak ik de ruiten en meubels van de aquaria aan de buitenkant schoon.

Hobbygroet Jos Hut

8. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Alle aquaria staan nu op hun plek. Beplanting zit erin, alle verlichting werkt zoals het moet en de juiste kleur lampen zit nu boven de aquaria, potfilters zijn aangesloten en het meeste werk is dus achter de rug. In de loop van de week gaan de vissen er in. Twee tijdelijke aquaria waar de vissen in zitten kunnen dan vervolgens weer schoongemaakt worden. Het was vandaag in ieder geval prachtig aquariumweer. Foto's volgen.

Hobbygroet Jos Hut

9. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Regen en wind buiten, aquaria schoonmaken binnen. Het was er prachtig weer voor. Nu nog een hoge luchtdruk buiten en mooi weer dan gaan de maanvissen weer eitjes afzetten. Elf van de dertig grotere aquaria staan nu leeg en wachten op nieuwe bewoners.

Hobbygroet Jos Hut

10. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Goed gewerkt Jos, ben ik toch een paar maanden te vroeg langsgekomen ;-)

Zou je een keer wat recente foto's van jouw kweekkoppels kunnen maken (en afmetingen erbij). Kan ik deze laten zien aan mijn vissen, ze groeien goed.... maar dan weet ik ook of ze "mooi" opgroeien

11. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    Ik laat het fotograferen liever aan anderen over... het is niet mijn ding. Op YouTube staan filmpjes van mijn vissen op mijn kanaal. Het filmpje Jong volwassen Peru Altums laat een groepje Nanays zien dat tien maanden oud is.

Hobbygroet Jos Hut

12. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Kende ik al... was een beetje nieuwsgierig naar de Santa Isabel.. want die heb ik namelijk hier zwemmen ;-) Zag wel wat oudere filmpjes, maar was nieuwsgierig naar jouw grootste kweekkoppel om te vergelijken.... ;-) Die van mij zijn nu (van punt naar punt) ongeveer 20 cm, moeten dus nog een stukje...

13. Jos Hut

Jos Hut

Lid geworden:
    8 apr 2008
    De Santa Isabels staan ook op YouTube.

Aangepast zoeken