Externe filters met ingebouwde verwarming. Iemand ervaring?


WJ

Active member
Lid geworden
3 december 2018
Berichten
38
Leeftijd
39
Goedemorgen! (Of middag/avond/nacht, beetje afhankelijk van wanneer iemand dit leest).

Mijn kleine 40 liter bakje krijgt gezelschap van een nieuw aquarium; een Juwel Trigon 190 hoek aquarium waar ik direct het interne filter uit laat snijden.

Ik wil hier direct een extern filter bij gaan aanschaffen en nu kwam ik de Oase Biomaster Thermo 250 tegen; dit is een extern filter voor aquaria tot 250liter en er zit verwarming in de pot.
Nu lijkt mij dit ideaal om zo de ruimte in de bak zelf zo optimaal mogelijk te houden en zit ik te zoeken naar meer opties.

De info die ik kan vinden over externe filters met ingebouwde verwarming is minimaal en ik vraag mij af; heeft iemand hier ervaring met filters met ingebouwde verwarming? Is het wat? Is het een volledige vervanger van de verwarming in t aquarium? Zijn er nog andere merken/types waar ik naar kan kijken dat iemand weet?
 
Laatst bewerkt:
Had er zelf 1 van eheim en was hier altijd uiterst tevreden over, bak bleef netjes op temperatuur en had geen verwarmer meer in de bak.
Denk dat het de voorloper was van de 600T..
 
Ik heb eens even zitten zoeken en Eheim heeft inderdaad ook een serie met ingebouwde verwarming. Hoewel ik daar gemenge verhalen over lees.. Sommigen zweren bij Eheim, anderen klagen erover...

Ik denk, dat ik toch voor de Oase Biomaster Thermo 350 ga voor mn nieuwe 190 liter hoekaquarium. Ondanks dat het een relatief nieuw merk is (nouhja, Oase heeft Eden overgenomen, Eden is wel bekend) en er weinig over te vinden valt, lijkt het me de ideale pot, vooral vanwege de verwarming en het voorfilter tegen een acceptabel bedrag.
 
Oase is al jaren bekend in de vijver wereld, in de aquarium wereld maakt het een flinke opmars.

maargoed bij relatief nieuwe merken zijn de ervaringen er nog niet/amper.

Persoonlijk heb ik ze in real life gezien en het ziet er goed uit, mocht de thermostaat het een keer begeven zijn deze makkelijk te vervangen (dit in tegenstelling tot de Eheim thermo filters). ook het uitneembare voorfilter ziet er praktisch uit. even vlug het voorfilter eruit halen en uitspoelen en hoppa je hebt weer een prachtige flow. de pot zelf hoef je dus een stuk minder vaak open te maken dan bij andere merken.

Heb op het moment zelf een Eheim pro 4+ 350T (thermo) draaien en draait ook als een tierelier, maar mocht ik nog is een nieuw filter nodig hebben dan ga ik zeker een keer de oase proberen.
 

Terug
Bovenaan