Excel water test schema


Henton

Well-known member
Lid geworden
2 september 2014
Berichten
983
Leeftijd
59
Locatie
X-Land
Ik maak al een tijdje gebruik van een excel sheet om mijn gemeten water waardes op te slaan.
Deze sheet heb ik zelf gemaakt, maar wil hem graag delen voor de geintereseerden.
De sheet rekent automatisch de pkz waarde en het co2 gehalte uit. De rest kan handmatig ingevuld worden.
Mocht er iemand interesse hebben dan graag via pb.

_16RiAwEzTQyNsPW3TnasNfJor7YJ2RH.png
 
de Gh wordt handmatig ingevoerd, en was idd een verkeerde waarde. Mijn GH is normaal rond de 6. En de GH waarde wordt niet mee berekent voor het co2 gehalte.En voor er meer vragen komen, de PH calibratie is puur voor mezelf, Deze gebruik ik om de PH elektrode te ijken.
Zijn er meer mensen die hun water testen bewaren? zo ja hoe.
 
Gewoon een eenvoudig Exel, geen berekeningen alleen de gevonden data en datum.
 
ieder zijn ding natuurlijk. Vond het wel handig dat de co2 waarde berekend wordt.
 
Ik heb een onderhouds schema in excel, en deze uitgeprint.
Daarnaast schrijf ik alle relevante info en metingen op in een logboek.

Zo kan ik altijd de effecten zien. Of op zoeken wat ik ook alweer heb gedaan.

CO2 instelling, lichtschema, pomp onderhoud, lampenwissels, planten, bemesting, metingen etc
O ja welke vissen er sinds wanneer inzitten.
 
De vissen noteer ik dan weer niet maar wel zaken als kleibollen en lampen en dat soort zaken.
 
Ik heb zelf ook een algemeen tabblad waar ik alles in noteer wat er in de bak zit, met de wetenschappelijke namen daarbij en alle relevante informatie als afkomst van de planten en leeftijd van vissen, daarnaast noteer ik ook de µS waarden.

Schermafdruk 2017-04-18 18.14.46.png
 
de Gh wordt handmatig ingevoerd, en was idd een verkeerde waarde. Mijn GH is normaal rond de 6. En de GH waarde wordt niet mee berekent voor het co2 gehalte.En voor er meer vragen komen, de PH calibratie is puur voor mezelf, Deze gebruik ik om de PH elektrode te ijken.
Zijn er meer mensen die hun water testen bewaren? zo ja hoe.
Met AquaLot 2 professional. Dat is een mooi programma waar je alles voor je aquarium in kan opslaan. Planten, bewoners, licht, ph, temperatuur, taken die je doet of hebt gedaan, etc. etc. Je kan er meerdere bakken in opslaan. Dat alles met foto's.
 
Wij zijn beiden opgegroeid zonder internet John, dus het is niet vanzelfsprekend dat wij daar goed mee om kunnen gaan of je moest het leren in je werkzame tijd.
 
Wij zijn beiden opgegroeid zonder internet John, dus het is niet vanzelfsprekend dat wij daar goed mee om kunnen gaan of je moest het leren in je werkzame tijd.

Nee daar hadden we destijds alleen een oude bak staan met enkel gegevens van binnen het bedrijf en de polissen van de verzekerden. ik heb dat alles dus duidelijk gemist:'(
 
QUOTE="TonHageraats, post: 1516697, member: 9653"]Wij zijn beiden opgegroeid zonder internet John, dus het is niet vanzelfsprekend dat wij daar goed mee om kunnen gaan of je moest het leren in je werkzame tijd.[/QUOTE]
Nee daar hadden we destijds alleen een oude bak staan met enkel gegevens van binnen het bedrijf en de polissen van de verzekerden. ik heb dat alles dus duidelijk gemist:'(
Zijn jullie al zo oud?


;):D;)
 
QUOTE="TonHageraats, post: 1516697, member: 9653"]Wij zijn beiden opgegroeid zonder internet John, dus het is niet vanzelfsprekend dat wij daar goed mee om kunnen gaan of je moest het leren in je werkzame tijd.

Zijn jullie al zo oud?


;):D;)[/QUOTE]

25 Ben, ehh ik bedoel 52:D:D
 
Haha, zo horen wij het graag Ben:petjeaf:. Ach, je bent zo jong/oud als je je voelt:D:D. Dus ik zal ergens rond de 22 zijn:eek:
 
Haha, zo horen wij het graag Ben:petjeaf:. Ach, je bent zo jong/oud als je je voelt:D:D. Dus ik zal ergens rond de 22 zijn:eek:
Maar dan past nu toch een laatste strenge opmerking over het opletten tijdens jullie scholing. Zo jong en weinig van Internet of computers afweten.... tut, tut, tut....foei!

:D:6:6:6:petjeaf:

En nu gauw weer on topic!
 
Ik maak al een tijdje gebruik van een excel sheet om mijn gemeten water waardes op te slaan.
Deze sheet heb ik zelf gemaakt, maar wil hem graag delen voor de geintereseerden.
De sheet rekent automatisch de pkz waarde en het co2 gehalte uit. De rest kan handmatig ingevuld worden.
Mocht er iemand interesse hebben dan graag via pb.

TED8Tf2ud4kOMVr94FK3o4nAIcYn0T3a.png
zou ik deze sheet van jou mogen? ik ben beginnerling en zou graag de waards op deze manier willen bijhouden. super!!
 
Heb hier nog een ander Excelsheet om als logboek te gebruiken, deze ooit een via het forum gekregen, dus niet zelf gemaakt. Enige wat ik gedaan had, is de Co2 tabel erbij geplaatst. Ik kan deze wel ergens plaatsen, dat iedereen deze gewoon kan downloaden. Bij de artikelen bijvoorbeeld bovenin de navigatiebalk van het forum. Indien mensen de andere versies hebben, schoon van data, dan kan ik die erbij zetten.

logboek.jpg
 

Terug
Bovenaan