evervaringen fluval u serie binnenfilters


S

sarasa

Guest
hallo,

zijn er mensen met ervaringen kwa prestatie and gebruiks gemak van de fluval u serie filter. ik was van plan een u2 te kopen maar leesde op veel engelse forums dat er vaak vissen klem achter zitten.

groete
 
Ja? waarom wil je hem dan kopen?
 
geen idee of er vissen achter klem zitten, heb er geen vissen bij. wel garnalen, die zitten er graag achter.
Maar gdat maakt niet eens uit, vind het een rotfilter. veel te groot en zit snel verstopt. veel te ingewikkeld en doet uiteindelijk niet meer dan een klein, simpel filter.
 
Fluval U2, Fluval U3 en Fluval U4
Dit zijn binnenfilters met een drie-staps filtratie-systeem wat zorgt voor een uitstekende water kwaliteit.
Het schuim in fase 1 verwijderd grof vuil.
Fase 2 verbetert de zuiverheid van het water, verwijderd kleine deeltjes uit het water.
Fase 3 zorgt voor een optimale biologisch filtering.

De bovenkant van het filter kan geopend worden ( Flip top) en zo kan snel en eenvoudige filtermedia vervangen of schoongemaakt worden. De drie-weg uitstroom maakt de fluval U serie een grote mijlpaal in de interne filtering voor het aquarium. De Fluval U binnenfilters zijn ideaal voor het gebruik in zoet- en zeewateraquaria en in terraria.

Fluval U2 binnenfilter
Geschikt voor aquaria tot 110 liter.
Pompt 400 ltr per uur.
Stroomverbruik 6 watt.
Prijs �39,95

Lijkt toch wel een goed filter,zo ik lees.
3 kamer filter.
 
Dacht ik ook toen ik hem kocht bertus. Maar is niet zo handig in gebruik en erg groot.
Doordat de buisjes in het midden zitten en het rotor er precies onder, gaat er heel snel vuil in de rotor zitten waardoor je alles weer schoon moet maken. Nogal zonde voor de goede bacteri�n.
 
ooh das minder ik zocht zo een soort binnefilter met net wat meer extra's als een filter met 1 simpel sponsje, andere opties? externe filter is geen optie had er een gehaald maar kon hem gelijk terugbrenge ware ze thuis niet zo kapot van hahah
 
www.Beslist.nl Vul dit in. Eheim Binnenfilter Pick Up 2006 2006 (230V 50 Hz)

(kopieren,en plakken.)
 
ik heb nu een 2008 ik zag de jbl cristalprofi i80 is dat wat?
 
O? en is die niet goed?

Jbl weet ik niet.
Ik ben Eheim fan.
 
de jbl cristprofi i8- heeft plek voor 2 sponzen en je hebt wel 6 verschillende sponsen je kan ze de standaard spons altijd schoonmaken en voor de bactieren en terugdoen en de speciale spons om de 6maanden ofzo stond er vervangen hou je altijd je bactieren, en nee ik vind de 2008 maar niks ik vind dat systeem zo simpel met dat 1ne sponsje.
 
O,ik heb er 2 sponzen in.
 
Simpel wil niet zeggen..slecht!

Heb die Eheim 2006 ook. Doet zijn werk prima en makkelijk in het gebruik.
 
Inuz zei:
Dacht ik ook toen ik hem kocht bertus. Maar is niet zo handig in gebruik en erg groot.
Doordat de buisjes in het midden zitten en het rotor er precies onder, gaat er heel snel vuil in de rotor zitten waardoor je alles weer schoon moet maken. Nogal zonde voor de goede bacteri�n.

Zoveel mensen , zoveel meningen. Ik heb een U4 op mijn Cayman110 (200l) en vind hem niet zo groot en erg eenvoudig : ik klap hem naar voor en haal de hulsjes met spons eruit om uit te knijpen, de rest blijft zitten/hangen. Na meer dan een jaar nog geen vuile rotor gehad. Het uitsproeisysteem met keuze onder/midden/boven met of en zonder venturi (ik gebruik dit bij warm weer) en richtbaar is heel doordacht. Voor terraria heb je het voordeel dat je hem horizontaal kan plaatsen.
Grootste nadeel : de standaard fijne koolstoffilters die ze meeleveren en die de groffe spons vastklemmen , maar die zijn na een week of 4 toch niet meer actief en werken dan als fijne watten. Ze kunnen eruit maar dan krijg je meer by-pass, denk ik. Bij mij kruipen alleen de garnalen erachter.
Overigens heb ik nog een Eheim biopower wat ook een zeer fijne binnenfilter is.
 
Nou, dat is toeval. Heb er net gister 2 gekocht. Twijfelde heel erg, maar toch de gok maar genomen.
De filter zelf is redelijk groot ja. Makkelijk te installeren. Maakt geen geluid. Je kan de 'uitstroom' zelfs kiezen, onder, boven of juist in het midden, de zuignappen blijven ook echt aan het glas plakken. Ben er zeer tevreden over.
 
lucas1711 zei:
Inuz zei:
Dacht ik ook toen ik hem kocht bertus. Maar is niet zo handig in gebruik en erg groot.
Doordat de buisjes in het midden zitten en het rotor er precies onder, gaat er heel snel vuil in de rotor zitten waardoor je alles weer schoon moet maken. Nogal zonde voor de goede bacteri�n.

Zoveel mensen , zoveel meningen. Ik heb een U4 op mijn Cayman110 (200l) en vind hem niet zo groot en erg eenvoudig : ik klap hem naar voor en haal de hulsjes met spons eruit om uit te knijpen, de rest blijft zitten/hangen. Na meer dan een jaar nog geen vuile rotor gehad. Het uitsproeisysteem met keuze onder/midden/boven met of en zonder venturi (ik gebruik dit bij warm weer) en richtbaar is heel doordacht. Voor terraria heb je het voordeel dat je hem horizontaal kan plaatsen.
Grootste nadeel : de standaard fijne koolstoffilters die ze meeleveren en die de groffe spons vastklemmen , maar die zijn na een week of 4 toch niet meer actief en werken dan als fijne watten. Ze kunnen eruit maar dan krijg je meer by-pass, denk ik. Bij mij kruipen alleen de garnalen erachter.
Overigens heb ik nog een Eheim biopower wat ook een zeer fijne binnenfilter is.

Die fijne watten/koolstof filter heb ik vervangen door gewone witte watten op maat te knippen.
Hierdoor zit hij trouwens ook minder vaak "vast"
Zal misschien ook wel door mijn stofvoer komen..
Dat hij stil is en het verstelbare vind ik wel handig, evenals het uithalen van die bakjes. Maar vind hem alsnog te groot. Het is ook maar een 60cm bak.
Wat heel jammer is is dat als de stroom uit valt of het waterniveau iets laag is geweest dat hij dan helemaal uit elkaar gehaald moet worden omdat hij niet meer draait. Dit vond ik erg irritant, omdat we net verhuisd zijn moest de stroom er soms even af (om lampen te plaatsen en dat soort dingen) elke keer moest ik die pomp weer uit elkaar halen.
 
Ik denk dan dat er toch iets niet helemaal klopt in je filter, want ik heb ook de Fluval U2 in een 35 liter bakje,
Stroming , richting en lucht toevoer kun je perfect regelen, het schoonmaken gaat makkelijk en ik trek hem elke week een paar minuten van de stroom om het water te verversen, en hij start meteen weer daarna...

Het is ook niet goed voor het filter als hij blijft doordraaien met te weinig water, dus het beste is deze even uit te zetten, en weer aan te zetten als het water niveau weer hoog genoeg is, let er alleen op dat het filter niet te lang uit blijft,
Want dit is weer niet goed voor je bacterien....

ben tot nu toe erg tevreden over dit filter,ook nog geen verstopte of vervuilde rotor gehad...
Volgens mij zit daar 1 of andere bescherming voor, dat daar geen grote stukken in kunnen komen, maar dat durf
Ik niet meer met zekerheid te zeggen...

Dat de vissen achter de filter kruipen heb je al gauw, was bij mn vorige filter ook, en daar was nog veel minder ruimte om erachter te komen, daar kun je toch weinig aan doen, bij mij komen ze er ook weer vanzelf vandaan dus...
 

Terug
Bovenaan