Even voorstellen


Jermain

Active member
Lid geworden
19 februari 2024
Berichten
27
Locatie
Limburg
Hallo allen,

mijn naam is Jermain en ik ben sinds kort in het bezit van een aquarium.

Ik er heb nooit een gehad en nadat een collega mijn een 60L bak had geschonken, ben ik helemaal enthousiast begonnen.
Natuurlijk ging alles fout wat fout kon gaan en zat ik uiteindelijk met te veel vis in een te klein aquarium, waarna ik besloten had om er nog een te halen.

Op het moment heb ik een 90L aquarium met;

6x Roodkopzalmpje
6x Otocinclus vittatus
5x Japonica garnaal
2x blauwe waaierhand garnaal

IMG_2503.jpeg

In mijn 60L aquarium heb ik +/- 20 Kardinaaltetra's. Het plan is dat alles samen in een Rio 180 gaat komen, maar hier zit helaas nog wat werk aan (als iemand tips heeft voor het schoon krijgen van het glas, hoor ik het graag).

Op- of aanmerkingen, tips, commentaar is allemaal welkom, ben hier om te leren en vooral voor mijn plezier.


Gr. Jermain
 
Welkom op het forum 😁
Wat zit er op je glas dat je schoon wilt krijgen? Kalk of juist groene aanslag?
 
Thanks allemaal.

Het is vooral kalkaanslag, hij heeft een paar jaar in een garage gestaan zonder echt goed schoon te maken. Ik heb al met azijn geprobeerd, warm water, speciaal schoonmaakspul voor aquaria.

Heb nu een krabber besteld en is eigenlijk mijn laatste hoop :(

Anders maar voorzichtig rond gaan kijken voor een nieuwe bak.
 
Thanks allemaal.

Het is vooral kalkaanslag, hij heeft een paar jaar in een garage gestaan zonder echt goed schoon te maken. Ik heb al met azijn geprobeerd, warm water, speciaal schoonmaakspul voor aquaria.

Heb nu een krabber besteld en is eigenlijk mijn laatste hoop :(

Anders maar voorzichtig rond gaan kijken voor een nieuwe bak.
Met een "krabber" krijg je het er prima af, gebruik zoiets ook om kalkaanslag te verwijderen in mijn rimless aquariums waar je altijd wel een kalkrand krijgt na verloop van tijd.
 
Wat je ook nog kan proberen is het glas bespuiten met aangelengde schoonmaakazijn en dan bedekken met keukenrol doekjes. Vervolgens een half uurtje laten intrekken. Indien nodig meerdere keren herhalen.
 
Welkom!

En als dat allemaal ook niet werkt: Silvo zilverpoets. (Wel goed naspoelen daarna).
 
Welkom hier! Wel oppassen met ene aquarium dat lang droog heeft gestaan dat de kit naden opgedroogd zijn. Ik zal aanraden om eerst buiten een lek test te doen. Heel veel succes!
 
Nogmaals bedankt voor het welkom en alle tips. Het echte hardnekkige vuil is weg, maar de waas over het glas krijg ik helaas niet vanaf.

IMG_2521.jpeg
 
Nogmaals bedankt voor het welkom en alle tips. Het echte hardnekkige vuil is weg, maar de waas over het glas krijg ik helaas niet vanaf.

Bekijk bijlage 372417
Wanneer je niet tevreden bent over het resultaat dan zou ik je als tip geven om eens op de site van Hornbach te kijken.
Die is een stuk goedkoper over het algemeen dan een LFS.
 
Na enige tijd wikken en wegen, entoch wel tegenvallend resultaat, besloten om door te gaan met de Rio 180. Aangezien er nog een toekomstige verhuizing op de planning staat, vervang ik hem wel terzijne tijd.

Hardscape zit er bijna in, externe pomp is onderweg en dan maar verder met piekeren over welke verlichting etc etc :)
 

Terug
Bovenaan