Even voorstellen


Alex079

New member
Lid geworden
2 februari 2024
Berichten
0
Leeftijd
45
Ik ben Alex en heb een jaar of 10 geleden al eens een Rio 130 gehad. Dit aquarium stond op een verkeerde plek (voor het raam) waardoor ik, zoals je al kunt begrijpen iedere zomer problemen om de temperatuur constand te houden. Hierdoor had ik zoveel algen problemen dat ik er uiteindelijk de brui aan heb gegeven.

Maar omdat het toch weer is gaan kriebelen heb ik zo'n 1.5 maand geleden toch besloten om, zei het heel klein, weer te starten met een 60 liter aquarium. Deze past in een krappe hoek van de kamer en staat volledig buiten het zonlicht.

Ik heb een superfish cubic 60Liter voorzien van 3/4 grind en 1/4 voedingsbodem, slim ledcontroller(8 uur licht per dag met vertraagde opstart en afschakeling van 10 minuten), 100W smartheater op 22 graden, en sinds vandaag een JBL 500gr co2 set.
Deze moet nog geinstallerd worden.

Mijn bestand in het bakje bestaat uit 10 citroen garnalen(sommige inmiddels met eitjes onder de buik), 10 blauwe garnalen, 15 Afrikaanse blauwoogjes, 2 dwerg algeneters en sinds vandaag de laatste bewoners toegevoegd, 6 Coridoras pygmaes.

Verder staat het aquarium lekker vol met planten waardoor de vissen en farnalen zich goed kunnen verstoppen. De aanwezige planten bestaan o.a. uit phyllanthus fluitans aan de oppervlakte, javamos op diverse stenen(gestapeld als een doorgang) javamos op spiderwood(op sponzen geplakt zodat het een bonzai boom lijkt, een eustralis, een altenanthera double red, een jonge rode tijger lotus en nog wat planten waar ik de naam niet van weet.

O, en voor ik het vergeet, met dank aan mijn dochter een huis van Spongebob.
 

Bijlagen

  • 17068918011739030568744448597570.jpg
    17068918011739030568744448597570.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 46
Welkom Alex! En dan heb je een prachtige scape en dan moet spongebob er nog bij.....:LOL:
 
Welkom Alex! En dan heb je een prachtige scape en dan moet spongebob er nog bij.....:LOL:
Bedankt,
Zodra de rode teigerlotus aanzet (staat voor het huis van Spongebob) zal er plaats gemaakt moeten worden😉 Maar tot die tijd is het een leuke schuilplaats voor de visjes en garnalen.
 

Terug
Bovenaan