Even voorstellen


Kas02

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2021
Berichten
68
Locatie
Noord-Holland
Mijn naam is Kas, 34 jaar jong en woon in Noord-Holland. Al mijn hele leven ben ik gek op alles wat met water te maken heeft. Gek eigenlijk dat ik nooit eerder een aquarium heb gehad. Ik kan me ergens nog herinneren dat ik een vissenkom met een goudvis heb gehad maar na wat rondlezen op dit forum weet ik dat ik toen heel veel fout heb gedaan. Nu wil ik het vooral goed doen al is dat soms lastig met alle tegenstrijdige

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een 40L aquarium. Inmiddels heeft deze enige tijd ingedraaid (o.a. met een gebruikt "leenfilter" tegelijkertijd met mijn eigen filter) en zijn deze week mijn 3 herenguppen ingetrokken. Over enige tijd is het de bedoeling om de samenstelling uit te breiden met:

- Vuurgarnalen
- 2 á 3 otocinclus affinis
- Een schooltje Rasbora Galaxy's

Mijn bak beschikt over meer dan voldoende schuilplekken voor de garnalen en een ruime hoeveelheid planten voor de Galaxy's aangezien ik heb begrepen dat zij zich graag verstoppen. Ik heb gekozen voor een Aquael pat mini filter zodat de garnalen niet worden vermorzeld.

Mochten jullie tips hebben, hou ik me zeker aanbevolen. Met name in welke volgorde ik bovenstaand rijtje moet toevoegen wekt bij mij nog wat vraagtekens op.
 
Welkom, om maar met de deur in huis te vallen, je guppen in 40 liter is geen geschikt plan, guppen zijn ware adhd'ers en hebben fiks wat zwemruimte nodig dus die ga je geen plezier doen met zo'n klein bakje
 
Hoi Nicolientje,

Ik weet dat de guppen inderdaad behoefte hebben aan minimaal 60cm of meer. Ik heb de guppen van een hobbykweker die ze kwijt moest en (al veel te lang) in een nog veel kleiner bakje (15x15 gok ik) had zitten maar ze niet meer bij zijn vrouwen wilde stoppen vanwege een gigantisch overschot. Het oorspronkelijke plan was om niet eens guppen te nemen maar ik zag hierin eigenlijk een "goede" daad gezien hun huidige omstandigheden.
 
Welkom en veel plezier!
 

Terug
Bovenaan