Even voorstellen


JohanB

Active member
Lid geworden
2 november 2020
Berichten
43
Leeftijd
37
Goedemiddag allemaal. Even voorstellen, mijn naam is Johan, 33 jaar en sinds ruim een maand ook aquarium eigenaar. Hoewel het aquarium eigenlijk begon voor mijn dochter van 4, die een hamster wilde en een aquarium een veiliger alternatief leek... vindt papa het inmiddels minstens zo leuk.

Begonnen met een Superfish 50 aquarium op Intratuin advies.. na wat moeizaam opstarten de weg naar een aquariumspeciaalzaak in Zwijndrecht gevonden.

Het aquarium wordt bewoond door:
- 4 Corydoras Julii
- 4 Otocinclus affinis
- 10 valse neon (neon simulans)
- 2 steenkruipers
- 4 Anatome Helena slakken
- 5 citroen garnalen

Nog een hoop te leren, maar dat gaat op dit forum vast lukken. Eerste deel van de zoektocht is wat de soort witte vlekjes (wit slijmachtige substantie met witte vlekjes) op het glas is. De vissen lijken er wel van te eten, dus ziet er niet als iets schadelijks uit...

Voor tips/suggesties sta ik altijd open, in ieder geval leuk om aan het aquarium avontuur te beginnen.

Dromen voor een groter aquarium zijn al in ontwikkeling om dan ook wat grotere vissen te kunnen kiezen, maar voor de komende tijd voldoet deze prima.
 

Bijlagen

  • IMG_0382.jpg
    IMG_0382.jpg
    401 KB · Weergaven: 65
Welkom, die slijmpakketjes met witte stipjes zijn eipakketjes van de slakken (niet van de helenaslak overigens maar van de plaagslakjes)
 

Terug
Bovenaan