even voorstellen


L

leusinkj

Guest
hallo allemaal ik zal me even voorstellen mijn naam is jan leusink kom uit de omgeving van Zwolle ben van beroep chauffeur
ben sinds een week of 5 met vissen begonnen
net een weekje vissen in het aquarium een koppeltje antennebaarsjes die gisteravond eitjes gelegd hebben hoe dit nog verder moet geen idee 5 neontetra`s 4 corydoras abino en 3 dwergalgeneters

groeten jan leusink
IMG_20200307_164036.jpg
 
Welkom Jan.
 
dank jullie wel mooie bakken ik hoop hier nog wel wat info te vinden
 
Welkom, ik zou wel de plantjes uit de potjes halen en het steenwol verwijderen, groeien en de plantjes beter en dat steenwol wil je liever niet in je aquarium omdat het veel pesticiden bevat die plantentelers gebruiken
 
ik heb geprobeerd de plantjes uit de steenwol te halen maar trok alle wortels kapot
 
Van harte welkom hier op het forum! :petjeaf:

Leuk bakje hoor. Het valt me wel op dat het grind een best dikke laag is. Je kunt er voor kiezen om het voorin wat weg te halen en een heuveltje van voor naar achteren te maken. Dus voorin wat lager en achterin wat hoger. Hierdoor krijg je ook wat meer een diepte-effect als je de bak in kijkt. Het is maar een idee hoor.

ik heb geprobeerd de plantjes uit de steenwol te halen maar trok alle wortels kapot
Wat voor mij prettig werkt is de plantjes in een bak met water leggen en dan voorzichtig het steenwol er tussenuit halen. Eventueel met een tandenborstel of een ander klein borsteltje zoals eerder genoemd.
 
Van harte welkom hier op het forum! :petjeaf:

Leuk bakje hoor. Het valt me wel op dat het grind een best dikke laag is. Je kunt er voor kiezen om het voorin wat weg te halen en een heuveltje van voor naar achteren te maken. Dus voorin wat lager en achterin wat hoger. Hierdoor krijg je ook wat meer een diepte-effect als je de bak in kijkt. Het is maar een idee hoor.


Wat voor mij prettig werkt is de plantjes in een bak met water leggen en dan voorzichtig het steenwol er tussenuit halen. Eventueel met een tandenborstel of een ander klein borsteltje zoals eerder genoemd.
ik heb er ook een voedingsbodem onder zitten
 

Terug
Bovenaan