even voorstellen.


Blupje008

New member
Lid geworden
20 oktober 2018
Berichten
2
Leeftijd
33
Locatie
Zeeland
Hoi,

Ik ben Sander 27 jaar oud woonachtig in de provincie Zeeland en ik heb al ongeveer 2 jaar een Juwel aquarium van 240 liter. Hiervoor had ik een Juwel aquarium van 60 liter.

Hieronder de gegevens van mijn aquarium en een foto.

Bewoners van mijn aquarium:

Neontetra
Roodkopzalm
corydoras panda
corydoras axelrodi
Otocinclus affinis (dwerg algeneter)
Koper Zalmen
Bijlzalm
Guppies

Aquarium technieken:
Filter:
Standaard Filter van een juwel 240 (binnen filter)
JBL CristalProfi E902 Greenline (buiten filter)
Eheim Skim 350 (oppervlakte skimmer)

Ik gebruik op dit moment 2 filters, omdat ik niet tevreden ben over de Standaard juwel filter.
Ik laat nu de JBL externe filter indraaiden en over een tijdje ga ik de interne filter van juwel verwijderen.


Verlichting:
Juwel Helialux met controller.

Co2:
Fles 2kg
JBL Proflora Direct CO2 Diffusor

Verwarming:
JBL Protem B40 Bodemverwarming
JBL Protem S 200W

Mijn water temperatuur is rond de 25 graden.

Schakelsystemen:
Klik aan klik uit met controller, schakelt onder andere waterskimmer, co2.

Indien jullie nog vragen hebben over mij of over mijn aquarium hoor ik ze graag!

Mvg,

Sander

20180224_181051.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom Sander!
Wel een bonte verzameling vissen maar is een mooie bak.

Bedankt!,
Ik hou van verschillende kleuren en soorten vissen,
Sommige vissen zijn ook overgebleven van mijn oude bak, dus heb deze overgezet.
 
Welkom op Aquaforum Sander mooie bak heb je staan maar om de binnenfilter eruit te slopen zal je je bak moeten leeg maken vrees ik.
 
Welkom op Aquaforum Sander mooie bak heb je staan maar om de binnenfilter eruit te slopen zal je je bak moeten leeg maken vrees ik.

Dank je Johnny,
Gelukkig heb ik deze binnen filter er al eens uitgehaald toen hij leeg was, en maar vast gelijmd met kleine hoeveelheid, dus plamuurmes ertussen en los is hij!
 
Welkom! :petjeaf:Fraaie platyguppies heb je daar.

Ik heb dezelfde bak als jij. In welk opzicht ben jij niet tevreden met het standaardfilter? Heb zelf ook een buitenfilter overwogen maar vond de betere modellen daarvan wat duur. Ik denk nu dat ik pas een buitenfilter doe bij de upgrade naar een grotere bak.
 
Welkom! :petjeaf:Fraaie platyguppies heb je daar.

Ik heb dezelfde bak als jij. In welk opzicht ben jij niet tevreden met het standaardfilter? Heb zelf ook een buitenfilter overwogen maar vond de betere modellen daarvan wat duur. Ik denk nu dat ik pas een buitenfilter doe bij de upgrade naar een grotere bak.

Hoi Gino,
Bedankt, die Platty's zijn eigen kweek, geboren in mijn oud aquarium, helaas zijn vader en moeder door ouderdom al heen gegaan.:engel:.

Het probleem met de standaard binnen filter van juwel is dat de scheidingswand tussen pomp en filters bij mij los zit, wat trillingen veroorzaakt. Dan kan je zeggen dan kit je dit toch vast, ja dat kan inderdaad.
Maar heb ook probleem dat mijn filter na paar dagen compleet vacuüm zuigt en begint te slurpen.
Ook zit het zicht van de filter in de weg, als ik van uit de bank naar aquarium kijkt, kijk je recht op het filter en belemmerd het zicht.

Na al deze ergenissen heb ik besloten toch een externe filter te kopen, ja ze kosten wat geld, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen...:petjeaf:
 
Dagdag, welkom! Hoe is het vergaan met dat aquarium van 60 liter?

Hoi Blubs,
Dit aquarium staat nu op zolder voor eventueel quarantaine bak, heb ook nog een 30 liter aquarium op zolder staan dient ook al quarantaine bak.

Deze zouden binnen kort weer eens van pas komen, want ik heb plannen om mijn 240 liter aquarium weer eens leeg te gooien om een ander onderwater wereld te creëren.
 
Welkom hier!

Ik heb het binnenfilter van de Rio er ook uit gekregen terwijl de bak vol was.
 

Terug
Bovenaan