Even voorstellen :)


Knolselder

Well-known member
Lid geworden
5 januari 2018
Berichten
90
Leeftijd
38
Hallo allemaal,

Ik ben Knolselder, AKA Annelies.

SInds kort heb ik, na lang zeuren, eindelijk een aquarium gekregen. Ik was al weken aan het opzoeken wat voor iets ik precies wou, hoe ik dat het beste kon doen,... En blij toen ik een aquarium mocht uitpakken met kerst
icon_biggrin.gif

3 dagen geleden kwamen EINDELIJK mijn pakketjes aan met bodemverwarming en een heleboel plantjes en kon de fun beginnen
icon_lol.gif


Het is een bak van 70l. Ik wil een zoetwater subtropisch aquarium met een schooltje hele kleine visjes en een leger vuurgarnalen op de bodem. Eventueel nog een vissoortje dat in trio zwemt of iets van een ieniemienie kreeftsoortje. Ik wil alles zo klein mogelijk qua soort, zodat ze elks in een mooi aantal kunnen samentroepen.

Foto van de bak, die nu 3 dagen draait. (achterwand wordt een mosachterwand, dit moet nog door de gaatjes gaan groeien)
1k0.jpg

Ik ben een absolute beginner. Het enige aquarium dat ik ooit had was als klein kind en dan was dat alleen om mijn neus tegen te plakken, want zelf mocht ik er verder niet aankomen
icon_razz.gif


Er zullen dus veel vragen aankomen
icon_lol.gif

Ik hoop dat ik hier kan rekenen op hulpvaardige mensen met goede tips and tricks en opbouwende commentaar.
 
Welkom!

En ik moet zeggen het ziet er al heel leuk uit.
Wat voor mos gaat er door het gaas groeien?
 
Bedankt Dirk, ik ben ook best fier op hoe het eruit ziet zo mijn eerste zelfontworpen aquarium :D

Het mos dat op de achterwand zit is Vesicularia species. Het waren best grote en dichte plakken, dus heel erg handig voor het doel.
 

Terug
Bovenaan