Even voor stellen


P

Pascal1988

Guest
Hallo allemaal, ik ben Pascal en nieuw hier.
Ik ben trotse bezitter van een Juwel Rio 125.
Naja trots ben ik wel maar in de 3 dagen dat ik hem heb kom ik al van alles tegen :( daarom dat ik bij jullie ben uit gekomen. Ik hoop dat ik hier alle info kan vinden en kan krijgen die ik nodig zal hebben om mijn aquarium zo goed mogelijk te kunne gaan laten draaien.

Ps: de witte steen op het wortel hout is om hem op de bodum te houden, dit gaat er nog uit.
20200113_175626.jpg
 
Welkom.
Dat witte spul gaat je water heel hard maken, is dat de bedoeling?
Welke vissen komen erin?
 
rjoemman nee dit was niet de bedoeling
 
Hallo allemaal, ik ben Pascal en nieuw hier.
Ik ben trotse bezitter van een Juwel Rio 125.
Naja trots ben ik wel maar in de 3 dagen dat ik hem heb kom ik al van alles tegen :( daarom dat ik bij jullie ben uit gekomen. Ik hoop dat ik hier alle info kan vinden en kan krijgen die ik nodig zal hebben om mijn aquarium zo goed mogelijk te kunne gaan laten draaien.

Ps: de witte steen op het wortel hout is om hem op de bodum te houden, dit gaat er nog uit.Bekijk bijlage 287272

Je hebt er gevoel voor, Pascal. Misschien mogen we jou t.z.t. om raad vragen? Welkom trouwens!
 
Welkom.
Dat witte spul gaat je water heel hard maken, is dat de bedoeling?
Welke vissen komen erin?
nee dit was niet de bedoeling, waar moet ik rekening mee houden kwa vissen als ik vragen mag
 
Je hebt er gevoel voor, Pascal. Misschien mogen we jou t.z.t. om raad vragen? Welkom trouwens!
dankjewel het beplanten is al zeg ik het zelf goed gelukt, verder weet ik helaas nog niet heel veel van aquariums af.
 
Dat witte is kalk daardoor gaat je GH en waarschijnlijk KH omhoog.
Je pH gaat ook stijgen. Neem je vissen die dat niet erg vinden is er niks aan de hand.
Neem je vissen die zuurder op prijs stellen kan je beter het kalk weghalen. Open maar even een apart topic hiervoor.
 
Ik ga ervan uit dat het kalk is.
Is het koraal?

Als het beton is is er niks aan de hand.
 
Je kan even een druppel zoutzuur op zo een wit stuk doen. Gaat het bruisen is het pure kalk.
 
Welkom, DE tip van mij: vervang die steen voor een plastic zak gevuld met grind of zand (dichtknopen) en leg dat op het hout, je wil tenslotte geen 150 liter water over je vloer mocht die steen gaan schuiven
 
Welkom, DE tip van mij: vervang die steen voor een plastic zak gevuld met grind of zand (dichtknopen) en leg dat op het hout, je wil tenslotte geen 150 liter water over je vloer mocht die steen gaan schuiven
die steen zit goed vast boven op het hout, alleen met een aardbeving zal die loskomen :D
 
Van harte welkom op dit geweldige forum Pascal! Je gaat hier zeker antwoorden op al je vragen krijgen en dat vaak vanuit verschillende invalshoeken.

Ik sluit me aan bij Ben en vind het ook aardig ingericht al, goed gelukt hoor! Ik denk ook dat je hier zeker gevoel voor hebt! :petjeaf:
 
Van harte welkom op dit geweldige forum Pascal! Je gaat hier zeker antwoorden op al je vragen krijgen en dat vaak vanuit verschillende invalshoeken.

Ik sluit me aan bij Ben en vind het ook aardig ingericht al, goed gelukt hoor! Ik denk ook dat je hier zeker gevoel voor hebt! :petjeaf:
Dankjewel, fijn om te horen en dat voor me eerste bak.
 
Voor de anderen die meelezen, ik hoor van Pascal dat het gaat om Sanzibar Rock.
Veel calcium en magnesium.
 
Ik was daar met de luchtmachtshow, wauw wat een geluiden.
 

Terug
Bovenaan