Euthanasie sluier


R

Roy1986

Guest
1 van mijn sluiers is erg slecht en wil hem niet verder laten lijden. Ik heb kruidnagel olie gekocht om hem in te laten slapen. Welke verhouding olie/water is de juiste verhouding?
 
1 van mijn sluiers is erg slecht en wil hem niet verder laten lijden. Ik heb kruidnagel olie gekocht om hem in te laten slapen. Welke verhouding olie/water is de juiste verhouding?
Op zich is het niet zo moeilijk, je kan de olie in ieder geval niet overdoseren... Dus als je geen effect ziet, gewoon meer doseren.
 
Thx voor de info. De betreffende sluier heeft al een tijdje een tumor achtige vergroeiing bij zijn oog(6maand +) Hij had er voor mijn gevoel geen last van tot hij vorige week lusteloos rond dreef.
DSC_0724.JPG
 
Dat ziet er heel akelig uit,is nooit leuk zulke dingen maar is in dit geval wel het beste idd...
 
Heb het gedaan, het is idd een humane manier om het te doen duurde nog geen 30sec voor hij op zijn zij lag. het deed me toch meer dan verwacht niet verwacht dat je toch nog zoveel hecht aan een goudvis.
 
Sterkte Roy,

los ervan dat je je hecht aan een dier, je moet ook nog eens de grens over om een dier te doden. In dit geval snap ik heel goed dat je deze keuze gemaakt hebt.
Heel veel respect!
 
achteraf gezien had ik het misschien eerder moeten doen maar in je achterhoofd houd je toch altijd hoop dat hij hersteld.
 
achteraf gezien had ik het misschien eerder moeten doen maar in je achterhoofd houd je toch altijd hoop dat hij hersteld.
Ik denk dat het menselijk is hoop te houden. Je hebt in elk geval gehandeld toen de sluier aangaf zich niet meer goed te voelen, probeer je daar aan vast te houden. Achteraf praten is altijd makkelijk. Wat is het goede moment? Dat is zelfs al moeilijk te bepalen voor bv een hond, laat staan een sluier. Hen 'lezen' is toch een stuk moeilijker denk ik.
 
Thx voor de info. De betreffende sluier heeft al een tijdje een tumor achtige vergroeiing bij zijn oog(6maand +) Hij had er voor mijn gevoel geen last van tot hij vorige week lusteloos rond dreef.
Bekijk bijlage 238581
Oei, hier hadden drie goudvissen dat ook, uit de vijver van mijn opa....
Je kon hem laten wegsnijden, @michelle1 wou dat vgm ookdoen. Maarja je hebt ook kans dat de vis nog meer gaat lijden.;)k

Gelukkig is het niet besmettelijk.;)k

Echt jammer van de vis, hij was prachtig!
 
Ik heb het ook nog niet gedaan hoor! Maar verschil is denk ik dat mijne er blijkbaar geen last van heeft want die zwemt nog gewoon vrolijk rond. Ben eigenlijk bang als ik het weg haal dat het ook slechter kan gaan. Als ik het idee heb dat de vis niet meer gezond/happy is zal het weer een overweging zijn met het verschil dat het niet op z on rotplek zit als TS zijn sluier. Dat zat op de kop bij het oog dat word wel erg moeilijk.

Het is natuurlijk erg zonde van de sluier maar ik denk dat TS goed besluit heeft genomen. Als hij al dagen lusteloos rond dobbert moet je wat doen. Echt kl#te keuzes en beslissingen. Ik heb er eentje met een zwemblaas aandoening na maanden trachten hem er bovenop te helpen, naar de vissenhemel moeten sturen maar ik kon het niet. Ik heb huilend de vis met een emmertje gevangen en hem mee gegeven aan iemand die de job heeft gedaan:'( Het is toch anders om dode guppys eruit te halen dan z on grote lobbes
 

Terug
Bovenaan