Etroplus maculatus (Aziatische cichlide)

Discussie in 'Cichliden: Afrikaans' gestart door tjvkooten, 7 mei 2018.

View Users: View Users
  1. tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    over een paar dagen komt er een nieuw aquarium mijn kant op, 100x40x40, hierin gaan mijn 5 Brachygobius xanthozona en 2 Neritina slakken... alleen lijkt me dit een beetje weinig voor zo'n formaat bak.

nu ben ik al een paar keer Etroplus maculatus tegen gekomen en vind deze wel interresant, hij zou in de bak moeten kunnen alleen kom ik wisselende verhoudingen tegen: een paartje tot een school van 8 stuks (die een hierarchie zouden vormen), wat is nu de beste verhouding?

(PS. ik wist niet in welke groep hij het beste paste, maar het komt kwa hardheid wel overeen met afrikaanse cichliden naar wat ik vind.)

2. coenb

coenb

Lid geworden:
    3 mrt 2009
    Ik weet niet of je al actie hebt ondernomen, maar ik denk niet dat het verstandig is deze vis in jouw bak te doen. Ik heb zelf geen ervaring, maar heb van diverse bronnen dat je ze in een groepje moet houden. Ik denk dat in jouw bak (ondanks hun geringe grote en agressie) de kleinste zullen wegkwijnen...

3. Nekko

Nekko

Lid geworden:
    26 okt 2015
    te klein 1.5m is een beter formaat voor deze vis. Je hebt trouwens een brakwater bak toch? Ik zou dan eerder zoiets nemen als guppen of blackmolleys. Die doen het ook erg goed in brakwater en sommige zeggen zelfs dat zout ook oke is.

wat je ook kan doen is garnalen
    of slakken eruit kogels erin

Laatst bewerkt: 30 mei 2018
  4. TS
    TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Dan neem ik ze niet, ben nog op zoek naar andere brakwater soorten.

Overigens neem ik geen snelkwekende levendbarenden meer, tenzij ik een rover vind die 99% van de jongen op eet...

5. TS
    TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    zou het wel kunnen in een bak van 100x60x40, dus meer oppervlak en dezelfde hoogte?

6. Nekko

Nekko

Lid geworden:
    26 okt 2015
    nee, 1,5m vind ik echt het minimaal voor een groepje van deze vissen

7. TS
    TS
    tjvkooten

tjvkooten

Lid geworden:
    10 mrt 2016
    Jammer meer ruimte heb ik niet...