Ervaringen temperatuur dwergklauwkikkers


NathaliePip

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
26 december 2021
Berichten
1,088
Locatie
Gelderland
Ik ben benieuwd naar ervaringen over de Hymenochirus boettgeri, dwergklauwkikker. Op internet zijn de meningen verdeeld over de minimum temperatuur: ik lees van 20 tot 24 graden. De maximumtemperatuur is iets duidelijker: meestal wordt 27 graden genoemd.
Op welke temperatuur heb jij dwergklauwkikkers gehouden?
 
Hier zitten ze op kamertemperatuur samen met Kaap Lopez killi koppel. Tot nu toe geen ander gedrag gezien ten opzichte van de warme zomerdagen.
 
Aquarium verschilt dag en nacht niet veel. Zakt tot ongeveer 18 a 19 graden. Let er wel op dat ik niet ook nog eens met steenkoud water ververs.
das behoorlijk koud. Lijkt mij niet optimaal tenzij je normale klauwkikkers hebt. Gaat dit al langer goed bij jou?
 
das behoorlijk koud. Lijkt mij niet optimaal tenzij je normale klauwkikkers hebt. Gaat dit al langer goed bij jou?
Ik heb er lang naar gezocht voor ik aan ze begon. De meningen zijn inderdaad erg verdeeld. Hier gaan ze de 1e winter in dus ik kan niet zeggen of het een goed idee is. Als ik de indruk krijg dat ze er onder lijden gaat er een heater in. Voor nu heb ik die indruk niet moet ik zeggen.
 

Terug
Bovenaan