Ervaringen roodvinzalm - Aphyocharax anisitsi


blablabla

Well-known member
Lid geworden
12 oktober 2009
Berichten
1,127
Goedenavond!

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met dit, volgens internet, zeer actieve visje?
Ik las dat de temperatuurrange ligt van 18-28 graden. Betekent dit dat deze vis ook zonder verwarming gehouden kan worden? :rolleyes: En zo ja, is het dan beter de temperatuur rond de 20 te laten liggen ipv bv 24?

Alvast bedankt!

Voor het leuke een foto, weer van internet :c

k2QFcvYPp3spY1b9qbh2uu36DajNzKlg.jpeg
 
Voor zover ik weet vooral op kamertemperatuur houden. Ze horen iig niet in warm water. Dus gewoon zonder verwarming. Tot welke minimum temperatuur ze kunnen durf ik niet te zeggen ;)
 
@meksjoef : Bedankt voor je reactie!

Heb je ervaring met dit visje? Ik ben vooral benieuwd naar de waterlaag van deze vis. Ik heb gevonden dat deze vis bovenin, midden en onder zwemt op verschillende sites. Moet ik hieruit opmaken dat deze vis zwemt als een gup?
 
Misschien als je de vis youtubet Kun je er eat wijzer over worden met betrekking tot het gedrag en zwemlaag.
 
Ik had ze te warm zitten en daardoor hebben de meesten het niet lang vol gehouden. Er zijn er 2 overgebleven en die zitten altijd hoog in de bak, hangen ook vaak onder de overhangende Vallisneria. Als groep heb ik er dus helaas niet veel ervaring mee.
 
Je kan ze ook gewoon nemen als je ze leuk vindt. Stel ze blijven in jouw bak vooral bovenin kan je altijd nog kijken voor een scholenvis die zich in de onderste lagen van het water begeeft:thumbs:
 
Kwam wel dit tegen op seriously fish (in mijn ogen de meest betrouwbare site als het gaat om info over visjes): Some floating vegetation will also be appreciated, as it tends to swim in the upper reaches of the tank. The tank must have a very tightly-fitting cover as it will jump on occasion.

Zal zich wel vooral in de bovenlaag ophouden dus misschien is de combo met bijlzalmpjes dan wat minder.
 
Bedankt voor de reacties!

@meksjoef wat jammer dat ze het bij jou niet gered hebben! Ik zal de verwarming op 21/22 graden zetten!

@bart12345 : daar heb je wel een punt ja. Ik denk dat ik ze gewoon ga halen binnenkort, en dan zie ik wel waar ze het liefst vertoeven!

Ik heb op youtube al wel het één en ander bekeken, maar daar zwemmen ze vooral in aquascaping tanks, die geen drijfplanten of iets hebben, daar zwemmen ze laag. Maar dat is niet zo'n beste referentie natuurlijk.
 
Kwam wel dit tegen op seriously fish (in mijn ogen de meest betrouwbare site als het gaat om info over visjes): Some floating vegetation will also be appreciated, as it tends to swim in the upper reaches of the tank. The tank must have a very tightly-fitting cover as it will jump on occasion.

Zal zich wel vooral in de bovenlaag ophouden dus misschien is de combo met bijlzalmpjes dan wat minder.
Qua temperatuur horen ze ook niet bij Bijlzalmen. ;)
 

Terug
Bovenaan