Ervaringen met Superfish home 60 / 80


Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Beste Forumleden,


Na een aantal jaren geen aquarium gehad te hebben begint het nu weer te kriebelen en is er weer tijd om iets moois te gaan maken.


Voorheen was ik in het bezit van een mooie planten bak, v.v. co2 systeem (aangestuurd door een dennerle automatisch ph systeem).


Voeding conform EI.


De verlichting bestond uit 3 x T5 aangestuurd door automatische dimmer Flora Mate.
https://drive.google.com/open?id=0B4UT_JhZu1ksa185dGZTcVNQVVE


Inmiddels heb ik me wat verdiept en ben erg geinteresseerd in de Superfish home 60 of Superfish home 80.


Op youtube hier wat interessante filmjes van gezien van George Farmer en ben redelijk enthousiast.


Uiteraard ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn van jullie met deze aquariums (voornamelijk ook of het hoogte verschil van deze 2 aquariums van veel invloed is op de plantengroei).


Ik ben wel weer van plan om een planten aquarium op te zetten v.v. Co2 en EI.


Ik lees graag jullie ervaringen.


Grtz Obbezz
 
Ik heb de 40 gehad met garnalen. best leuke en goede bakjes maar niet voor garnalen want die konden zo het filterhuis inkomen. Lid PeterDenhaag heeft ook een 60cm dacht ik.
 
bedankt voor je reactie. helaas kan ik niks vinden als ik op lidnaam zoek! ben me momenteel aan het inlezen inzake led voor het aquarium..best een lastige materie om te vinden wat de beste optie is voor een plantenban van 60-70 cm.
 
Dat klopt voor wat betreft de zijwanden. Kap is wel makkelijk open te klappen bij onderhoudt en je kan de verwarming wegstoppen bij de filter.
 
Bedankt voor jullie reacties. Na wat ingelezen te hebben denk ik dat de led lamp niet afdoende is voor de planten die ik wil plaatsen.. ik ga me eens verdiepen in de verschillende ledbalken met aansturing. Nog lees suggesties??
 
Mag ik vragen waarom je niet een gewone 60cm koopt met led verlichting of buizen? Dan zit je ook niet met dat interne filterhuis namelijk. Ook zijn die vaak goedkoper.
 
Ik vind het design wel aardig van dit aquarium. Maar als t niet voldoet qua opbrengst led dan moet je naar alternatieven kijken! Ik ben tevens gecharmeerd van het ADA systeem qua verlichting zoals de led aquasky..echter vind ik dit weer erg prijzig!
 
Helaas wel! Zal vanmiddag me eens laten informeren bij de Maanvis in Nijmegen! Ben benieuwd.
 
Maar als t niet voldoet qua opbrengst led dan moet je naar alternatieven kijken! Ik ben tevens gecharmeerd van het ADA systeem qua verlichting zoals de led aquasky..echter vind ik dit weer erg prijzig!

Ook de Daytime units zijn zeer goed en iets goedkoper dan de ADA balken. Er zijn een paar modellen, bvb de ECO versie is qua prijs nog aanvaardbaar. Te krijgen bij AZAQUA...
 
Vandaag even een bezoekje gedaan bij de maanvis in Nijmegen. Erg fijn dat er goed de tijd werd genomen om de diverse opties mbt led te bespreken! De hvp led goldline lijkt me een mooie optie die redelijk betaalbaar is icm een controller!! nu bepalen in welk aquarium ik ze zou willen toepassen! Ivm de beschikbare tijd per week dacht ik aan een wat kleiner aquarium 60 cm..nu de lido120 gezien en ben daar ook erg enthousiast over! Echter een hele hoop liters meer! Ga er nog eens goed in verdiepen.
 

Terug
Bovenaan