Ervaringen meerdere soorten corydoras bij elkaar


B

bart12345

Guest
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met meerdere soorten corydoras bij elkaar.

Hoeveel van elke soort? Is het aan te raden om bijvoorbeeld 7x trilineatus met 7x panda neer te zetten, en trekken ze dan ook met elkaar op zoeken ze meer hun eigen soort? Of is 14x 1 soort toch meer aan te raden?

Ik heb zelf 8 panda's in mn 120cm bak met 1 aeneus albino, die met pensioen is. (zat al bij het bestand wat ik destijds heb overgenomen bij een 60cm bakkie via MP. Erg zielig dat bestand, 4x neon, 1 aeneus albino, 1 sumatraan, 3 man guppen en een kuhli. Typisch geval van de verkoper verkoopt visjes die het kleine kind leuk vind zonder aan het dier te denken. Wilde de bak eigenlijk leeg hebben maar de verkoper had geen mogelijkheid om de vissen onder te brengen. Heb ze er toen maar bij genomen, bang dat ze anders door de wc gingen.

Alle vissen via MP en viavia kwijt kunnen raken aan mensen waar ze wel in een school en gepaste bak konden, behalve de aeneus albino (ik vond hem zelf eigenlijk ook te grappig om weg te doen). Heb er destijds wat panda's in de 60cm gedaan maar de albino bleef verstopt en zodra ik in de buurt kwam schoot de vis het hele aquarium door, arme vis.

Inmiddels naar een 120cm gegaan en een wereld van verschil voor het beestje. Inmiddels banjert hij heerlijk mee tussen de panda's, ook al is hij 2x zo groot. Van nerveusiteit niets meer te merken, blije vis blije ik.

Bij mij is de aeneus dus opgenomen in de groep panda's, heel leuk om te zien hoe 8 kleine panda's met de grote aeneus in hun midden door de bak crossen!

Ik ben benieuwd naar ervaringen die anderen hebben, ook omdat ik wellicht mijn cory bestand wat wil uitbreiden en het een leuk idee vind om 7 stuks van een andere soort bij mn panda's te plaatsen.
 
Als je dat leuk vindt en de ruimte hebt gewoon doen. Ik vindt het zelf mooier om te zien dat er 1 soort rondscharrelt maar dat is meer smaak dan dat er iets mis aan zou zijn.
 
Ik heb zelf een mix van 4x paleatus, 4x barbatus, 4x diphyes (denk ik, kan ook flaveolus zijn)
Ze zwemmen vaak als 1 grote groep rond, dus mixen kan wel maar misschien lig het net aan welke soorten je hebt.
Als ik flaveolus hebt zijn deze haast niet te krijgen jammer genoeg, heb ze vorig jaar gekocht onder de naam sodalis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb meerde soorten door elkaar en dit gaat bij mij goed samen (120cm bak), Het is ook niet zo dat ze enkel met eigen soort rondzwemmen/hangen, ze liggen bij mij allemaal door elkaar.
 

Terug
Bovenaan