Ervaringen drijvend voer


Youri076

Well-known member
Lid geworden
1 augustus 2020
Berichten
48
Leeftijd
26
Goeienavond allen,

Onze maanvissen van ik gok een maand of 9 geven wij 3 keer per dag een beetje eten. Wat ons opvalt is dat al het voer vrij snel naar de bodem zinkt waardoor kleinere scholen vissen ermee aan de haal gaan aangezien de manen niet zo fel zijn op het afstruinen van de bodem. We willen echter niet dat de kleinere vissen zo makkelijk en zoveel eten krijgen op een dag, ookal ben ik me ervan bewust dat het niet helemaal tegen te houden is.

Vraag is: Welk voer raden jullie aan als drijvend voer?
 
Wij geven ze diepvries voer in zo'n drijvend korfje dan komt het wat langzamer vrij en hebben ze alle tijd om het op te eten voor de rest gewoon vaak kleine beetjes geven
 
Je filter ff uitzetten (en niet vergeten terug aan te steken) en het voer verspreiden op het oppervlak kan al helpen.
Een kleinere korrel granulaat zal ook beter drijven dan een grote.
Mijn maantjes gaan al even snel mee naar de bodem of m'n voer.
 
Ik heb 5 Manen en voer 4x diepvries en daarbij vaak nog wat vlokken maar vlokken blijven in de regel best wel even drijven en ze hebben hier vaak tijd genoeg om dat te eten dan.
Ze zitten met 9 mnd in de groei dus 3x een beetje is denk ik een beetje karig ;)
 
Thanks voor de reacties! Het uitschakeling van de filter lijkt wel te helpen. Kan het regelmatig uit en aan schakelen geen kwaat voor de pomp?

Ff een ander vraagje: op hoeveel cm hoogte zouden gezonde manen moeten zitten op 9 maanden?
 
Thanks voor de reacties! Het uitschakeling van de filter lijkt wel te helpen. Kan het regelmatig uit en aan schakelen geen kwaat voor de pomp?

Ff een ander vraagje: op hoeveel cm hoogte zouden gezonde manen moeten zitten op 9 maanden?
Nee dat zou geen kwaad mogen kunnen.
Als je een gewone maanvis(kweekvorm) bedoeld zou het lichaam toch wel een 6tal cm hoog moeten zijn. De vinnen erbij tellen is te variabel.
 

Terug
Bovenaan