ervaring vloeibare co2


S

seahorse

Guest
heeft iemand ervaring met vloeibare co2 ik ga morgen naar de LFS dus graag snel antwoord
grtjes seahorse
 
Het is geen echte co2 maar een vervanger ervoor. Het is een chemisch goedje en niet iedereen wil dit gebruiken en ook sommige planten kunnen er slecht tegen. Vallisneria gaat bijvoorbeeld verslijmen met carbo.
 
oei is er een middel dat de planten goed groeien zonder dat de vallisneria verslijmt? want morgen ga ik naar de LFS en was van plan om vallisneria mee te brengen voor mijn 60 cm aquarium is het trouwens wel verstandig om planten mee te brengen als mijn aquarium onder de algen zit?
grtjes seahorse
 
Ik zou eerst de oorzaak opzoeken daarvan. Carbo kan helpen bij een co2 tekort en pakt ook baard en penseelalg aan.
 
ja heb nogal last van baard alg wat betreft de oorzaak weet ik niet wat ik verkeerd doe ik zal effe de dingen posten die ik gebruik
elke dag 5 ml easy life-easy start
en elke zondag 15 ml easy-life ferro volgens advies in de winkel
elke dag 11 en half uur licht ook volgens advies van de winkel
 
Zou teruggaan naar 8-9 uur. Geef je geen plantenvoeding?
 
jawel de ferro als het plantevoeding is werd mij verteld in de winkel
 
Dat is ijzer en geen plantenvoeding hoor. Profito is plantenvoeding en als je dat niet geeft dan krijg je waarschijnlijk snel tekorten.
 
ok kan je profito in de normale aquariumwinkel krijgen?
 
Bij de meeste wel hoor en er zijn meer merken te koop.
 
welke merken zijn te koop en welke maat moet ik kopen?
 
Maat????? Je koopt het per 250,500, 1000ml enzovoorts.
 
Ik gebruik Easy carbo zuiver om mijn hardnekkige algen te doden op techniek en om materiaal te ontsmetten als ik dat nodig acht. Zegt genoeg zeker? :)

Als je een laag budget wil houden zou ik eerder zelfbouw bio co2 nemen. Vaak zelfs goedkoper dan carbo en veel beter.
 
dankjewel ga ik zeker bekijken
 
het probleem is dar ik verschrikkelijk weinig ruimte onder de kap heb en het systeem niet helemaal snap:mad:
 
Bij bio co2 maakt die ruimte niet veel uit want er komt een klein omgekeerd bakje net onder het water oppervlak. Via google kun je wel foto s zien hoe dat werkt.

http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/Bio_CO2.pdf

Btw, ik zag ook je andere topic en misschien is het verstandig om daar verder te gaan aangezien het probleem duidelijk meer is dan carbo.
 
ja dank je daarvoor maar ik heb ook geen plaats onder het aquarium aangezien het op een open meubel staat en als ik er in kijk zie ik 2 flessen en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi maar super bedankt
 

Terug
Bovenaan