Ervaring met rubber matten!


Mijn gedacht ziet dat er dik in orde uit maar ben toch benieuwd naar de rest van de meningen.
 
Deze vraag heb ik ook bij zouwaterbakken langs zien komen en dan wordt er vaak op gewezen dat er onder zo n mat vuilophoping kan plaatsvinden dus dat is iets om rekening mee te houden.
 
Opzich zou je de mat vast kunnen kitten rondom.
Maar ik zou persoonlijk niet al te bang zijn voor vuil eronder, als je met het plaatsen geen opstaande randen hebt enzo kan er ook niet zomaar vuil onder komen.

Mensen doen al jaren tempex op hun bodem om te beschermen tegen stenen en daar was het nooit een probleem
 
Voor zoet zal het ook iets minder problematisch zijn dan bij zout denk ik want daar moet je echt oppassen voor dat soort zaken. Wat teveel nitraat en de rapen zijn gaar;)k
 
paar platen Styrodur halen en erin kitten, wss veel goedkoper en je hebt hetzelfde effect

(zie ook mijn foto album, heb dit daarna nog afgewerkt met grindmatten)

maar ook dit ziet er erg praktisch uit.
 
Wat de TS ermee wil doen weet ik ook niet maar ik vind het mooi dat hij dat met ons heeft gedeeld.:thumbs:
 
Wat de TS ermee wil doen weet ik ook niet maar ik vind het mooi dat hij dat met ons heeft gedeeld.:thumbs:
Dus ik ben niet de enige die het niet begrijpt...

confused-smiley.png
thinking-smiley.jpg
 
Ik ben na 6 maanden een hoop vragen van de ts over tal van onderwerpen heel nieuwsgierig hoe het ermee staat allemaal! ;)
 
Een voor mij belangrijkste rede voor het toepassen van deze mat is het schoon maken. Waar ik toch nog enigszins mee zit is, kan/kunnen onder mat geen L nummers terecht komen!

Ik heb ook nog geen flauw idee wat de kosten zijn voor het op maat laten maken en versturen.
 
Visser Cichlids is een dealer van aquadecobackgrounds en waarmee ik contact hebt gehad, maar omdat ik al contact had met aquadecobackgrounds.com heeft Visser aan gegeven om met hun verder te gaan, voor de totale kosten maakt het niet zoveel uit alleen.

Voor de nieuwsgierigen onder ons ja ik ben inderdaad met een project bezig en voordat deze af is ben ik nog wel even bezig, enerzijds omdat ik nog steeds op zoek ben naar nieuwe ideeën en mogelijkheden en anderzijds ik mijn vrije tijd spaarzaam moet gebruiken.

Het op maat laten maken van deze rubber mat is ook kostbaar, maar wat ik vooral wil voorkomen is de aanschaf en er vervolgens achter komen dat het helemaal niet zo'n "ideaal" product is. Op het ogenblik heb ik als bodem een proef met een slimline back to nature bodem, waar ik niet zo tevreden mee ben.

Een andere probleem waar ik nu ook mijn hoofd over moet gaan breken is de bodem afzuiging die ik nu tussen mijn slimline bodem heb gelegd. De pvc die ik hiervoor heb gebruikt is 25mm.

Ik ben daarom ook nog naar een idee om deze te camoufleren met dezelfde kleur als de bodem, maar wil hiervoor geen zand o.i.d. gebruiken. Hiervoor heb ik al gedacht om de pvc te kleuren op basis van waterverf en deze te coaten!

Schoonmaken

Vroeger had ik in mijn aquaria's verschillende soorten bodems gehad en dit heeft ook een aantal problemen veroorzaakt maar vooral het schoonmaken van de bodem is/was altijd al voor mij een drama. Het schoonmaken gebeurt(de) m.b.v. een bodem afzuiger welke ik aangesloten had/heb op een eheim 1260 opvoerpomp met slang eraan naar afvoer.

Nu heb ik al een aantal jaren geen bodem waar ik op zich tevreden mee ben en heb ik enkele planten in een terracota pot staan welke ik gehuld heb achter het hout.
 
Laatst bewerkt:
Dat je met een project bezig bent is wel duidelijk hoor! ;) heel slim om geen haast te hebben met zulke dingen.
Heel veel succes verder,ben benieuwd wat het eindelijk gaat worden!
 

Terug
Bovenaan