Ervaring met Aquael (ultrascape) aquaria en meubels?


bwijbenga

Well-known member
Lid geworden
22 september 2008
Berichten
270
Locatie
Drachten
Website
www.audi-fan.nl
Ik had vroeger een 120x50x50 bak toen weggedaan door tijd gebrek en een te kleine woonkamer. Op dit moment heb ik enkel een Dernerle nano met garnaaltjes, we zijn inmiddels verhuisd en dan begint het toch weer te kriebelen.

Ik zoek een 1 meterbak, rimless en optiwhite en dan komt de Aquael Ultrascape 90 het dichtst in de buurt:
08ad1e3a3ff8aec80c18f21b01c59aaf53833b2c.jpg


Zijn er mensen met ervaring met deze aquaria en meubels?

Het alternatief is een losse bak kopen en dan zelf een meubel maken van multiplex. Een bak van 100x60x50 kost bij Aqualife 399,- die is dus ietsje groter. Een meubel maken zal ongeveer 150,- aan materiaal kosten.
 
Geen ervaring. Maar ik ben met rimless bakken toch altijd bang dat de kitranden los laten. Er komt best wat druk op…
 
Vindt 900 euro wel heel erg veel geld.
En dan heb je alleen nog maar een onderkast, een Optic white van 240 liter en een LEd zonder enige specificaties.
Hangt er ook vanaf wat je wilt gaan doen; aquarium, aquascape, biotoop.
Zou lekker verder gaan zoeken.

edit; een nieuwe ILA in dezelfde maten kost 368,- en 150 euro aan materiaal voor de kast. Heb je 400 over voor een Chihiros WRGB2 PRO 90 (of 2x de Chihiros WRGB2 SLIM90)
 
Vindt 900 euro wel heel erg veel geld.
En dan heb je alleen nog maar een onderkast, een Optic white van 240 liter en een LEd zonder enige specificaties.
Hangt er ook vanaf wat je wilt gaan doen; aquarium, aquascape, biotoop.
Zou lekker verder gaan zoeken.

edit; een nieuwe ILA in dezelfde maten kost 368,- en 150 euro aan materiaal voor de kast. Heb je 400 over voor een Chihiros WRGB2 PRO 90 (of 2x de Chihiros WRGB2 SLIM90)

Oa valt mee, de Oase scaper 100 (100x50x50) kost 1300 en daar zit geen licht bij. De eerder genoemde Aqualife kost incl het meest goedkope kastje wat ze hebben iets van 800 en dan heb je ook geen licht. De meeste vergelijkbare bakken zitten inderdaad rond de 400,- maar als je gaat kijken wat een kast van ila of ada kost dan schrik je echt :p

Overigens kost de Aquael 90 bij onze oosterburen een stuk minder: https://www.olibetta.nl/aquael/ultrascape-90-forest-aquariumcombinatie

De lamp is overigens 4x14watt, voldoende voor wat ik er mee wil.
 

Terug
Bovenaan